Úvod Zariadenia Americkí operátori sa otočili spoločnosti Huawei chrbtom, vlajkovú loď predávať nebudú

Americkí operátori sa otočili spoločnosti Huawei chrbtom, vlajkovú loď predávať nebudú

7
mate 10 pro
Huawei Mate 10 Pro

Huawei Mate 10 Pro v našich končinách už dobre poznáme a od 18. februára ho budú poznať aj americkí spotrebitelia. V tento deň vstúpi čínsky technologický líder so svojou najnovšou vlajkovou loďou na americký trh.

Napriek optimistickým plánom výrobcu ale Huawei Mate 10 Pro nebude predávaný prostredníctvom žiadneho z amerických operátorov. Novú vlajkovú loď zákazníci nájdu iba v ponukách predajcov Best Buy, Amazon, Microsoft, Newegg a B&H.

Pôvodne to vyzeralo, že sa Huawei dohodol s operátorom AT&T na predaji svojho nového vlajkového produktu. Nakoniec však z dohody vzišlo a rovnaký scenár sa týka aj ďalšieho veľkého operátora Verizon.

Podľa zdrojov serveru AndroidPolice operátor Verizon čelil politickému tlaku, ktorý vyústil do zrušenia plánovaného predaja smartfónu z dielne čínskeho technologického giganta. Rovnakým politickým tlakom mal čeliť aj operátor AT&T.

Americký senát a Spravodajská legislatívna komisia mali zaslať Federálnemu telekomunikačnému úradu list, v ktorom vyjadrili obavy nad spoluprácou spoločnosti Huawei s veľkými americkými operátormi. Autority sa majú domnievať, že je Huawei „bezpečnostnou hrozbou“ a obávajú sa „čínskej špionáže“.

huawei
Huawei Mate 10 Pro

Generálny riaditeľ spoločnosti Huawei Richard Yu vystúpil na podujatí CES 2018, kde predstavil návštevníkom a novinárom Huawei Mate 10 Pro a zároveň sa vyjadril k aktuálnej situácii. Pripomenul, že v USA sa viac ako 90 percent smartfónov predá prostredníctvom operátorov.

Podľa neho ide o veľkú stratu pre samotnú spoločnosť (Huawei), operátorov, ale najviac stratia americkí spotrebitelia, ktorí prišli o možnosť najlepšej voľby. Riaditeľ pripomenul, že si Huawei získal dôveru čínskych, japonských a európskych operátorov.

Získal si tiež dôveru rozvíjajúcich sa trhov a jeho produkty používa viac ako 70 miliónov ľudí po celom svete. Podľa riaditeľa to iba dokazuje, že dbajú na kvalitu produktov, ochranu súkromia a bezpečnosť užívateľov.

Huawei teda nedokáže s novým vlajkovým modelom plnohodnotne konkurovať zariadeniam výrobcov Apple a Samsung, ktoré patria na americkom trhu medzi najpredávanejšie a ktoré sa predávajú aj prostredníctvom operátorov.