Ari Nyyssönen je fínsky taxikár, ktorý už niekoľko rokov jazdí na svojej milovanej Tesla Model S. Počas tohto času najazdil úctyhodných 400 000 kilometrov, teda dosť na to, aby 10-krát obišiel Zem. Vzhľadom na kvalitu batérie, ktorú Tesla do svojho elektromobilu montuje však očakáva, že ďalších minimálne 600 000 kilometrov nebude žiaden problém.
Taxikár si Teslu pochvaľuje nie len na základe pomalej degradácie batérie, ale aj ohľadom jednoduchej údržby. V porovnaní s klasickým automobilom so spaľovacím alebo zážihovým motorom nemusíte myslieť na výmenu oleja, batérie, sviečok, filtrov, rozvodov ani ničoho iného.
Ari zobral svoju Teslu Model S s 85 kWh batériou po viac ako 400 000 najazdených kilometroch do servisu, kde mu auto z roku 2014 v rámci pravidelnej údržby zoservisovali. Technici vymenili elektromotor a skontrolovali batériu aby mohol jazdiť naďalej bezpečne. Na toto všetko sa vzťahovala záruka. Náš milý taxikár za takúto údržbu nezaplatil nič.
Ubudlo len 7 %
Tesla pri servise kontroluje aj stav batérie, aby odhalila prípadné zlyhania. Pán Nyyssönen bol veľmi rád, keď sa dozvedel, že batéria jeho Tesly má aj po 400 000 kilometroch 93 % pôvodnej kapacity. Stačí si spočítať, koľko peňazí by pri toľkých kilometroch išlo na benzín, výmenu oleja a iných rôznych súčiastok a razom je z Tesly vcelku výhodná kúpa.
Dostupnejší servis
Tesla plánuje zlepšiť svoju servisnú sieť o ďalších 350 mobilných servisných dodávok a 100 kamenných servisných centier, v ktorých nájde práce až 1 400 technikov. Celosvetovo tak bude prevádzkovať 250 kamenných servisov.