Ako zvládla značka Nokia tohtoročné trhové vzkriesenie? Podľa expertov dobre

Ako zvládla značka Nokia tohtoročné trhové vzkriesenie? Podľa expertov dobre

0
nokia 5

Nokia ako telekomunikačná spoločnosť zaoberajúca sa vývojom a výrobou mobilných telefónov bola na vrchole niekedy okolo roku 2000. Postupne nedokázala držať krok s rýchlo rastúcou konkurenciou a skončila. Konzorcium HMD Global ju v minulom roku vzkriesilo a takéto sú výsledky. 

Pod značkou Nokia sa na trhu nachádzajú smartfóny Nokia 3, 5, 6 a vlajková Nokia 8. Dokonca sme sa dočkali aj reinkarnácie legendárnej Nokie 3310, ktorá poslúžila ako marketingový lep na pozornosť.

Výrobca nedávno predstavil jej novú verziu s 3G konektivitou, upraveným užívateľským prostredím a novými farebnými prevedeniami. Podľa čísiel predaja, ktoré prislúchajú spomenutým smartfónom, sa dá povedať, že Nokia je späť v hre a má svoje miesto na vysoko konkurenčnom trhu s inteligentnými mobilnými telefónmi.

Nokia predstavila prvé smartfóny tento rok, na februárovom podujatí Mobile World Congress v španielskej Barcelone. Odvtedy sa predalo niekoľko miliónov kusov týchto smartfónov.

Uznávaná analytická spoločnosť IDC nedávno potvrdila, že smartfóny Nokia sa predávajú dobre. Podľa jej výstupov má Nokia 0,4-percentný podiel na celosvetovom trhu so smartfónmi. Číslo možno vyzerá na prvý pohľad komicky, no vzhľadom na relatívnu čerstvosť produktov je skvelé.

Čísla nižšie vychádzajú z výpočtov agentúry IDC a bývalého výkonného riaditeľa Nokie Tomiho Ahonena. V prvom štvrťroku mala Nokia predať 0,1 milióna zariadení. Pozor, iba na čínskom trhu.

Už v júni mala Nokia predať 1,4 milióna prístrojov. Zaujímavejší je pohľad na globálne predaje celého tretieho štvrťroka. Tomi Ahonen odhaduje počet predaných kusov na 2,4 milióna. Očakáva sa, že Nokia ukončí rok štvrtým kvartálom s predajmi na úrovni 3,5 milióna kusov, ktorým nahrá vianočné obdobie.

Očakávané celkové predaje za rok 2017 smerujú k magickej hranici 10-tich miliónov predaných kusov. Uvidíme, či sa to Nokii podarí. Európania sú so značkou stále stotožnení. Darí sa jej hlavne na pôvodnej domácej pôde, vo Fínsku.

Zariadenia zastávajú príťažlivý pomer medzi cenou a kvalitou, resp. výbavou, ktorá je doplnená čistou formou operačného systému Android s promptnými aktualizáciami. V kombinácii s historicky silnou značkou môže ísť o recept na úspech.