Úvod Výrobcovia Huawei Huawei prekonal magickú hranicu. Zákazníkom dodal obrovský počet smartfónov

Huawei prekonal magickú hranicu. Zákazníkom dodal obrovský počet smartfónov

0
smartfon
Huawei Mate 10 Pro

Čínska spoločnosť Huawei v sobotu oznámila, že sa jej v priebehu prvých troch štvrťrokov 2017 podarilo dodať viac ako 100 miliónov kusov smartfónov. Správu počas víkendu prinieslo popredné čínske médium China Daily.

Viac ako 100 miliónov dodaných smartfónov vypovedá o 19-percentom medziročnom náraste, vďaka čomu má spoločnosť pevné postavenie tretieho najväčšieho výrobcu inteligentných mobilných telefónov na svete.

Prevádzkový zisk spoločnosti stúpol v období od januára do konca septembra o 30 percent.

Čínske médiá ďalej informujú, že Huawei zvýšil počet maloobchodných predajní na 42 300 po celom svete. Počet prevádzok tak stúpol o 19 percent. Huawei potvrdil, že chce na globálnom trhu ďalej rásť a zároveň chce posilniť imidž značky.

smartfóny
Huawei Mate 10 Pro

Zabezpečiť to majú nové špičkové smartfóny z high-end a mid-range kategórií. Vo výskume a vývoji spoločnosti Huawei pracuje na celosvetovej úrovni viac ako 10 000 zamestnancov, ktorí by sa mali postarať o náležité technologické inovácie.

Huawei už dlhšie cieli na zákazníkov, ktorí bažia po špičkových high-end produktoch. Spoločnosť začiatkom roka 2016 oznámila, že chce v dodávkach, resp. predajoch predbehnúť spoločnosti Samsung a Apple.

Huawei kalifornské Apple počas krátkeho obdobia dokonca prekonal. Čínsky gigant predal viac ako Apple v mesiacoch jún a júl, čo vychádza zo správy analytickej spoločnosti Counterpoint.

Huawei má recept aj na zaľudnený indický trh, ktorý sa stále rozvíja. Zákazníci z tohto regiónu uprednostňujú cenovo dostupné smartfóny, pričom im asi najviac učarovala čínska značka Xiaomi.

Honor 9

Huawei na tomto trhu ponúka zariadenia z produkcie svojej dcérskej spoločnosti Honor. Zameriava sa hlavne na online predaj a ostatným logicky konkuruje cenou. Smartfóny Honor sa slušne predávajú aj v iných častiach sveta, vďaka čomu môže mať Huawei podstatné slovo aj v strednej triede.

Domáca pôda

Huawei je na domácej čínskej pôde jednotkou. Za jeho chrbtom sa nachádzajú výrobcovia Oppo, Vivo, Apple a Xiaomi.

Spoločnosti Oppo a Vivo sa však sústreďujú hlavne na offline predaj a maloobchodné prevádzky. Napriek vyšším maloobchodným maržiam sa smartfóny týchto značiek predávajú dobre, keďže pomer medzi cenou a kvalitou je stále príťažlivý.

Honor
Honor Magic sa predáva iba na čínskom trhu

Oppo ani Vivo ale neopúšťajú hranice ázijských trhov, čo nie je prípad Huawei. Výborné prijatie na európskom trhu výrobcovi nahráva do karát pri plnení jeho rebríčkových cieľov.

Naopak, vstup na severoamerický trh bol vlažný a na tomto trhu má Huawei iba skromný podiel. O niekoľko týždňov uvidíme, ktorí z technologických lídrov vyhrá boj o vianočného zákazníka.