Slovenské mestá plánujú veľké zmeny: Chcú zakázať naftové autá!

Slovenské mestá plánujú veľké zmeny: Chcú zakázať naftové autá!

Slovenské mestá plánujú zavedenie regulácie, ktoré by zamedzili vstup „nafťákom“ do ich centier.

89

Ak si si zvykol na to, že so svojim dieslovým autom môžeš jazdiť kamkoľvek, je čas na krutú realitu.

Mestá po celej Európe totiž začínajú uvažovať viac ekologicky a zavádzajú rôzne opatrenia na to, aby čo najviac obmedzili splodiny. Hlavným zdrojom splodín sú, ako už asi tušíš, splodiny pochádzajúce z cestnej prevádzky.

Dôkazom takéhoto konania sú vyhlásenia niektorých miest, ako napríklad Paríža, Madridu či Atén, že od roku 2025 zakážu dieslovým automobilom vjazd do miest. V niektorých nemeckých mestách (Berlín, Hamburg a Mníchov) už podobné predpisy platia. Čo ale Slovensko? Máme sa pripraviť na podobné obmedzenia?

Chceš to stručne? Áno.

Ide o ideu, ktorá príde skôr či neskôr

„Bratislava má ambíciu stať sa takzvaným smart city, to znamená inteligentným či rozumným mestom a práve takéto inteligentné mestá využívajú rôzne spôsoby na to, ako zabezpečiť priaznivé životné prostredie pre svojich obyvateľov, pričom jedným takýmto riešením je napríklad obmedzenie vjazdu naftových áut do centra mesta,“ vysvetlila Veronika Šafáriková v rozhovore pre HN Auto.

Medzi prvé mestá, ktoré by mali tomuto trendu podľahnúť sú Bratislava, Žilina, Trenčín a Prešov. Prejavili záujem o ideu, ktorej realizácia zatiaľ nie je úplne jasná, a tak nevieme kedy a či vôbec dôjde k plneniu sľubov.

Dieslové automobily majú ostať relevantné do roku 2020. Dovtedy by mali emisie oxidu uhličitého osobných áut klesnúť na 95 gramov na kilometer. Zároveň by dovtedy mala klesnúť aj cena elektromobilov.

  • Jakub Mravuch

    Som jediný komu pripadá smiešne že konkrétne naša vláda má ambície typu „Smart city“ keď pre priemerného Slováka je Passat B5 vrchol luxusu?

    • Larsen

      Co ma ekologia spolocne s luxusom? Luxus je dovod preco mame tuto planetu taku zahnusenu jaku mame… a akekolvek iniciativy su v tomto smere vzdy smerom vpred, aj keby to bol zas len dovod na dalsi slovensky tunel… Krajina nemusi byt bohata aby bola cista, staci ked tam nezije stado magorov pre ktorych je zivotnou ambiciou … luxus.

      • Jakub Mravuch

        Nepochopil si ma. Problém na ktorý sa snažím poukázať je že priemerný Slovák nemá na účte toľko ako obyvateľ Berlína, Hamburgu, Mníchova alebo Paríža. U nás treba najprv zvýšiť životnú úroveň čo sa financií týka a až potom tlačiť na ekológiu. Byť ekologický je dnes stále prakticky synonymom luxusu.

        • Rastislav Salamon

          benzinove auta su lacnejsie ako naftove aj prevadzka vyjde to vysledku lacnejsie, kedze rozdiel v spotrebe je uplne minimalny u novych aut a servisovanie dieslovych aut je drahsie ako benzinovych

          • Lubo

            u novych aut je servis rovnako drahy ci mas diesel alebo benzin.. riesis totiz len napravy a tie su rovnake ale usetrit mesacne polovicu na tankovani je celkom pekne … rozdiel v spotrebe je stale citelny a v dynamike o to viac.
            Asi vsetci zabudaju na to ze mesta patria ludom a nie primatorom takze zakazovat vstup do mesta je trochu ako obmedzovanie osobnej slobody. Ako chcu odsledovat dodrziavanie zakazu? Kamery? Dalsie nalepky na sklo? A hlavne nech kazde mesto ma svoju….

          • František Holienčik

            Tvoja argumentacia mi pripomima demagogiu fajciarov. Tiez hovoria LEN o svojich pravach. Mna viac zaujima cistejsi vzduch pre moje deti. Je to tak tazke pochopit? Ak chcete usetrit, nevozte sa do roboty ma dizlaku sami, ale zvezte aj kolegov 🤔

          • Jakub Mravuch

            Vozím dvoch ďalších kolegov. Ak chceš čistejsi vzduch, treba tlačiť na kontrolu nákladných áut a autobusov. Niektoré sú v katastrofálnom stave a keď sa rozbiehajú na semafore tak dym po nich visí vo vzduchu ešte minútu. Jasné, sú aj niektoré osobné autá ktoré toto urobia ale tam už je niečo veľmi zle s motorom.

          • EastLittleTown

            A takto oblečenie a strava pre tvoje deti ťa nezaujíma? Zase hovoríš len o svojich právach.
            Ideálne je všetko zakazovať – len nezabúdaj, že ti môžu zakázaj aj veci ktoré vyhovujú tebe. Je to pekná salámová metóda – ostatne vychovávať deti podľa svojho ti už zakázali milý zakazovač.

          • Lyzicka

            prevadzka nevyjde lacnejsie. ja mam auto s 2,0 dieselom ktore zerie asi 5,5 litra, rovnake auto s 1,8 benzinom zerie 7 litrov drahsieho benzinu. moje druhe auto s 1,0 benzinom zerie 5,5. benzinovy motor je nehospodarny, ovela menej efektivny ako dieselovy. ano servis je drahsi, lebo su tie motory komplikovanejsie. ale od urcitej intenzity vyuzivania je diesel ekonomicky vyhodnejsi.

      • Fyi de Will

        a myslíš si, že elektrické autá majú niečo s ekológiou?

  • RUMcajz

    A zasobovanie toho mesta bude fungovat ako? Popripade MHD, vystavba, oprava a podobne. Ci si myslia ze do 10 rokov budu mat vsetci robotnici elektricke dodavky a nakladne auta?

    • cORP.

      nedokazes si sam domysliet napriklad to, ze tieto auta budu mat vynimku ? v USA maju tiez diesle len v nakladnych autach

      • kubo

        A pickupoch, ktore dymia jak keby spalovali odpad.

      • Fyi de Will

        a zas len to bude o výnimkách a kto na to má.

      • josefsds

        ano..to je tá spravodlivosť…jeden smradiť môže a druhý nie

        • nasagina

          ale užitkove vozy a sukromné smradenie to je velký rozdiel a ten našinec rozpoznat nevie.

          • Lyzicka

            smradi iba herka, ktora cez emisnu kontrolu prechadza podplatenim… je volovina zakazovat diesely…. treba zabezpecit aby po cestach nejazdili vraky. nezavisle na type pohonu.

          • František Holienčik

            Zaujimal by ma tvoj nazor na dieselgate. Co by si urobil s autami, ktore rozhodne nie su vraky, ale vdaka podvodu vyrobcu smrdia tak, akoby boli? Ved takym autam mali byt okamzite odobrane technicaky, pretoze pri 40x prekrocenych emisnych limitoch su proste nesposobile na jazdu, ale stale jazdia…

          • Lyzicka

            cely problem je softverovy. cize pre auta postihnute dieselgate by medzi povinne doklady malo patrit aj potvrdenie o preprogramovani riadiacej jednotky spravnym softverom. ak ho nema, dovidenia technicak

        • Rastislav Salamon

          videl si aby pri nakladnych autach bola na vyber naftova aj benzinova verzia, ja nie

      • peto166

        v USA maju disle i v osobakoch, unich su len popularnejsie benzinove auta… co pri ich cene benzinu sa ani nieto co cudovat :)
        keby je unas benzin lacnejsi nez nafta ci aspon s rovnakou cenou, verim tomu ze predaj benzinovych aut by rapidne stupol!

    • NTN Labs

      Predpokladam ze ludi, ktori chodia na dizlovej dodavke/nakladnom aute/bagri do prace je menej ako ludi co chodia do prace na dizlovom aute. Nehovoriac o tom, ze bagre a nakladne auta do mesta vstupuju len ked sa nieco robi, nie ked dostanu novu farbu laku na nechty v Auparku :)
      .
      A hlavne, ked vidim stavebnu dodavku je v nej vacsinou natlacenych X robotnikov, zatial co v 10 rocnom diesel forde sa vacsinou vyvaza jeden zaokruhleny neschopak, zatial co jeho zena ide na dalsom 10 rocnom dizli hned za nim….
      .
      Takze zakazat diesel na osobne auta a hned bude v mestach cistejsie.

  • Rajnoha

    Utópia.

    • kapitalizmus zadarmo

      Je to blbosť, iba chudobní so starými autami na to odskáču.

  • Zakážu vstup naftovým autám do mesta, kde bývajú ľudia, ktorí takéto autá používajú. Na nové auto samozrejme na 100% nedostanú ani cent. Typické Slovensko, zderú Vás kde sa ešte len dá, len aby sa bohatí mali lepšie a mohli sa chváliť.

    • Rastislav Salamon

      treba predat diesel kym sa este da a kupit si benzin

      • peto166

        ked tie mesta zacnu dotovat cenu benzinu som za ;)

      • František Holienčik

        Pre zaciatok by som nariadil plosnu a nezavislu kontrolu DPF filtrov a emisi na dizlakoch. Aby chalani neplakali, ze ich chce niekto obmedzovat. Polovica z nich by prisla o technicak a problem je celkom elegantne vyrieseny… :-)

        • NTN Labs

          Toto si hovorim aj ja…

  • D Petra

    sci fi

    • apoliticky

      no poviem ti…ja na takom ,,sci-fi,, jazdim…auto tichucke…spotreba 2 euro na 100 kilometrov…ziadna potreba servisu…olej, sviecky, filtre…no nic !…a moj garaz je aj ,,tankovacka,, …to je elektromobil…

      • D Petra

        Tak si davaj pozor aby nevypli prud!!

      • D Petra

        to co pises je ok ale ja som mysle ze ich urcite nezrusia do toho roju ako písu to bolo na mysli-

  • Ivan

    Najskorej by mali vyriešiť dopravu ako budu ľudia z priľahlých obcí cestovať do veľkých miest. Nehovoriac o tom, že zrušili železničné spoje (vid. trať Plavecký Mikuláš – Zohor) z malých dedín lebo je to nerentabilné pričom trať bola zrekonštruovaná tuším 2004 a 2005 bola zrušená (také Slovenské). Autobusom sa ľudom nechce chodiť lebo musia viac krát prestupovať, trčia s autobusom v zápche, nemôžu tam ísť na WC, atď. Pričom vlakom to bolo komfortnejšie, rýchlejšie a bez prestupov. Takto si ľudia kúpili dieselové automobily a cestujú často krát aj sami v aute lebo je to pre nich ekonomicky výhodnejšie. Nebolo by SMART porozmýšlať takouto cestou aby sa odľahčila doprava v meste, tým by klesli aj emisie, hlučnosť, prašnosť, … Alebo SMART (pre štátnu kasu) zakážme vjazd dieselovým autám do mesta nech si ľudia kúpia benzínové autá (emisie síce klesnú počet aut bude taký istý a spotreba na benzíne podobná ako na dieselových autách takže sa odvedie na dani z pohonných hmôt stále to isté). Je teda na zváženie čo je SMART

    • nasagina

      tvárime sa ako jadro ale je to tu ako v ruskej provicii a guvernéri sa len tvária že niečo riešia a v postate toho niesu schopní

  • MJKE

    Po zverejnení úmyslu v Paríži nastal čas pre slovenských papagájov. Lebo v tejto etape o nič iné nejde. Len o to papagájovanie. Zase máme nad sebou staršieho brata?

    • Cubame

      MJKE…..evidentne si rozumný človek…..všetci tu mlátia prázdnu slamu…vrátane toho supernovinára.

  • komboj

    ….ech stretol som uz i stary golf co isiel na stary slnecnicovy olej…to hovorim vazne,manik si ho kupil niekde v Tescu ..x litrou za par centou..

    • peto166

      kazdy stary hladky dislacik ti nato bude slapat uplne v pohode a v takom mcdonalde sa ti este podakuju, ze to nemusia likvidovat na svoje naklady ked to odnich zoberies :)

      • Astronut

        a ja že prečo za tým autiakom zostal smrad vyprážaného rezňa

  • nimm2

    a prečo hrčíte na voľnobeh s naftovými autami pri parkovaní kľudne aj 20 – 30 min.?

  • virgulica virguálica

    A čo kamiony ,zasobovacie auta ,autobusy?Kto mi vrati peniaze za auto ktore musim vymenit??????DEBILI.

    • Rastislav Salamon

      nakladne auta urcite vjazd budu mat povoleny

    • František Holienčik

      Len LPG, CNG

    • apoliticky

      debil si bol…ked si kupil diesel…takze nikto ti nic vracat nemusi

  • peto166

    nestresujte ludia, k nam to pride tak o 100 rokov a to nam uz moze byt jedno… :D
    nemci sa v tej dobe uz budu teleportovat mi zakazeme jazdit ludom na starich dislovich feldach… ;)

    • nimm2

      a audinkách nie? :-) nemáš V SK jazdený šerbel dizel vw passat, audi, bmw, nežiješ. :-))

  • lolo321

    keby dali MHD zadara, a posilnili spoje ľudia by išli radšej do prace MHD nemusíš hľadať miesto na parkovanie, nesmradíš , nemáš potrebu mať pred domom auto pre každého člena rodiny ….
    a potom zdvihnúť cenu za parkovanie v centre aby sa vykryla MHDčka

    • nimm2

      auto pre každého člena rodiny? veď väčšina v diskusiách píše o prijme do 600 E brutto. Tak z čoho kúpené a prevádzkované každým členom rodiny. niekto riadne cigáni.

  • František Holienčik

    Juuj, uz aby ti smradi zo Ziliny odisli, resp. tam neboli pusteni. Potom este poriesit fajciarov a raj na zemi :-)

  • Nikoleta Svitacova

    Slováka asi nikto nezmení aj keby chodili
    autobusi a električky,lebo povaha slovákov je že sa chce ukázať z autom a mobilom aj keby nemal na chlieb.A keď mu práca začína o 6 hod. a on vstáva o 5:45 hod.tak autobusom to nestíha aj keby sa dotrhal a potom máme na cestách plno pretekárov a arogancie.

    • duro

      Ale aj ten autobus je na naftu, takže nepôjde. A ako budú zásobovať mesto, veď aj nákladné autá sú na naftu?

  • EastLittleTown

    Vážené dámy a páni – to nikomu neprekáža, že kopec ľudí príde o obživu? Že tí, ktorí jazdia na tých najhorších tragačoch sú zrejme tí, ktorí na nič iné nemajú?
    A fakt si vo svojej arogantnosti myslíte, že väčšina ľudí jazdí na autách kvôli vlastnému plezíru? Nevozia deti do vzdialených škôlok a škôl, starých rodičov do stacionárov a seba tam, kam by sa inak dostali veľmi ťažko?
    Toľko slepého egocentrizmu sa len tak nevidí. Lenže spoločnosť má jednu veľkú výhodu/nevýhodu – všetky takéto zvrátené činy si nakoniec vyžerieme všetci.

    • katkin

      Len keby to čo píšeš aj pravda bola.Vlastne pravda to je,ale len tvoja.

    • mojnazor

      minca má vždy dve strany, tiež sa pýtam, prečo kvôli tým, čo nemajú na lepšie auto musím dýchať znečistené ovzdušie , len preto aby sa pohodlne odviezli do centra …

      • EastLittleTown

        Empatia? Súcit? Logika?

        • mojnazor

          Prepáč, tiež nemám žiadnu empatiu, súcit ani logiku, keď mi fajčiar dýcha cigaretový dym aj na moje nepolnoleté deti.
          To sú čo za logické argumenty?
          Kde je empatia voči ostatným z opačnej strany?

          • EastLittleTown

            Prečo má fajčiar znášať kvikot tvojich detí? Prečo to majú znášať všetci dookola? Prečo to má znášať hostinský, ktorému ty aj s rodinou donesieš zisk 5 € raz za polroka a tí démonickí fajčiari sa tam zastavia každý večer a donesú mu raz toľko?
            Zvolil si si život uprostred mesta, kde máš svoje výhody – blízko školy, práce, lekárov atď. Iní si možno zvolili život na zdravšom vzduchu (alebo skôr jednoducho nemajú na to, aby sa presťahovali do centra mesta) a platia za to tým, že sa musia denne trepať kilometre ďaleko do roboty, do školy a za lekármi a aj za obyčajnou sprostou zábavou, ak na ňu vôbec majú.
            Ty sa presťahovať môžeš a môžeš si užívať čerstvý vzduch. Ale kopec ľudí sa jednoducho do centra presťahovať nemôže a sú nútení sa tam trepať už iba preto, že všetky úrady sú v mestách.
            Vieš vôbec aké je stresujúce denne voziť človeka, ktorý trebárs nemôže poriadne chodiť a ani netušíš, či budeš môcť zastať tak blízko k cieľu, aby tam došiel? A máš trebárs starý nafťák, ktorým niekoho asi tak dvadsať minút z jeho celého života obťažuješ?
            A čo desiatky a stovky dodávok, ktorými sú zásobované obchody v centrách? Budú mať výnimku? Načo potom bude ten celý zákaz?
            Nie, nemáš empatiu, súcit a ani logiku. Ale máš aspoň možnosť voľby, ktorú iní ľudia nemajú.

          • mojnazor

            Ty si ešte nestál na dedine na zastavke, kde fajčia fajčiari?
            A ako vieš, že moje 15 ročné deti džavocú.
            Si egoista, nič viac !!!
            Nemôžem predsa tolerovať čo je zlé, pošodzujúce zdravie len pre egoistické potreby iných .
            Ty si pekný primitív !
            Akože to sa ani inak okomentovať nedá !

          • EastLittleTown

            Príma, argumenty ad hominem. :D

          • mojnazor

            Sa zamysli nad tvojimi, ak teda máš čím …

          • babajaga

            prestaň aj dýchať, lebo vzduch, ktorý dýchaš obsahuje podstatne viac škodlivín a emisií, ktoré do vzduchu vypúšťajú fabriky. Alebo nech rovno zakážu podniky, ktoré pri výrobe vypúšťajú do vzduchu kde aké rakovinotvorné svinstvo.

          • mojnazor

            Od toho si platime stat z dani aby taketo fabriky kontroloval a zabezpecoval kvalitu zivot. prostredia. Preto je rozdiel, ci zijes v Cine, SK, Kanade, Svajciasku, Rakusku…
            Ale to by si musel pohnut myslou aby si si to uvedomil…

    • NTN Labs

      MHD? Lacnejsie, pohodlnejsie, ekologickejsie?

      • EastLittleTown

        Kašlať na to, tu človek povie že tá červená guľa je ťažká a poniektorí začnú riešiť, že modrá kocka je zelený ihlan.

        • NTN Labs

          Pracujem a niekedy som aj byval v BA. Takze bratislavske MHD pouzivam cca. 10 rokov.

          • EastLittleTown

            V tom prípade si prejavil obdivuhodnú neschopnosť spojiť realitu s predstavami.

          • NTN Labs

            Nerozumiem. Ja mam s MHD vacsinou normalne skusenosti. Nepisem ze dobre, ale proste rano sa postavim na zastavku, pride autobus, prestupim na elektricku a som v praci. Necakam nic viac, takze mozno som len nenarocny.

          • EastLittleTown

            Prepáč môj sarkazmus. Nebolo to fér.
            Chodiť do práce MHD je OK. Ale predstav si teraz človeka, ktorý potrebuje vyzdvihnúť deti na opačnej strane Bratislavy, nakúpiť a prípadne sa ešte postarať o chorého rodiča zase na inom konci. Stráviš hodiny cestovaním, každé zdržanie či výpadok ťa pripraví o ďalší čas.
            Okrem toho, keď máš niekoho, kto má problémy s chodením, tak je to úplná katastrofa. Fakt ho potrebuješ dopraviť čo najbližšie k lekárovi. Alebo do práce (probatum est), lebo inak o ňu príde.
            Áno, mladým, zdravým, nezadaným atď. to je výhodné. Ale akonáhle máš akúkoľvek ťažkosť, je to v háji.
            A to ešte nehovorím o zásobovaní, ktorým sa živí obrovské množstvo ľudí. Neviem akoby volačom po čistom ovzduší v mestách vyhovovalo, keby sa po každú blbinu (včítane chleba, mlieka, sóje…) museli trepať verejnou dopravou na dedinu.

          • NTN Labs

            Dakujem za kompliment :) Rano somnou chodia dve deti do skoly a poobede ich beriem. Zaroven, kedze zena je doma s dalsim nemluvnatom, vacsinou aj nakupujem. Suhlasim, ze flexibilita nie je to, co MHD poskytuje a ze ked potrebujem ist k doktorovi, alebo sa vyskytne ina krizova situacia beriem auto. Ale na bezne dochadzanie si myslim MHD postacuje. A to si myslim, ze ako clovek, ktory ked ide autom ma v aute dalsie dve osoby mam uz pravo pouzivat auto :)

          • EastLittleTown

            Presne o to ide – keď potrebuješ, berieš auto. Ale či ho potrebuješ, musíš vyhodnotiť ty a nie nejaký úradník, ktorý má svoje isté a na teba…
            Určite sú ľudia, ktorí sa vozia autom s plezíru. Ale tých žiadnym zákazom neubudne, lebo sú to presne tí, ktorí takéto zákazy produkujú.
            (Tri deti? Tak to gratulujem. Nech z nich máte iba radosť.:))

          • NTN Labs

            Suhlasim, ze zakony by nemali byt superomedzujuce. No na druhej strane si myslim ze ak nieco zakony maju zakazovat, tak veci ktore su vseobecne skodlive. Nechcem tahat statistiky (o umrtnosti na vyfukove plyny) alebo co, ale IMHO auta ako take (ci diesel alebo benzin) na beznu premavku v mestach nie su dobrym riesenim. Ja osobne sa snazim naskrabat na elektro alebo hybrid, ale podla mna vazne 20 ludi v 19 autach je omnoho horsie ako 20 ludi v jednom autobuse. A kedze u nas zial ludia este stale nechapu ze sa to da aj inak a idu autom aj do fitka 500m od domu tak zial sedliacky rozum musi suplovat zakon.

          • EastLittleTown

            Myslím, že by tomu hodne mohli pomôcť napr. autá na plyn, o ktorých sa akosi prestalo hovoriť. S tými elektromobilmi a hybridmi si myslím, že sa jedná o silne lokálne riešenie. Čo výroba a likvidácia akumulátorov? Čo výroba elektriny? Čo výkonné elektromotory? Prosto možno pre stromy nevidíme les.
            A zákony – pozri ako platia zákony: lumpovia si stavajú sídla v parkoch, chránených oblastiach, na cudzích pozemkoch a ničoho sa nedovoláš. Ale ja som (takmer) libertarián a na zákonoch sa asi nezhodneme.
            A tvrdím, že ľudia, ktorí sa teraz vozia do fitka autom, budú sa aj naďalej.
            Ešte jedna odbočka – a motorky? Tu mi pod oknami hučia počas voľných dní od rána do noci. A to sú ozaj ľudia voziaci sa iba pre radosť. Pritom ohrozujú seba (ich vec, aspoň je dosť orgánov na transplantácie) a celé svoje okolie. Pritom sú to veľmi často papaláši a ich detičky. Tie do mesta budú môcť?

          • NTN Labs

            K tomu asi len tolko ze ja som asi skor optimista a Ty si realista.
            .
            S baterkami sa da pracovat aj ked uz nie su vyhovujuce pre elektromobily, elektriny mame stale dost, hovori sa (niekde som cital, nemyslim si ze to bolo o Slovensku, ale proste rezervy sa daju najst vsade) ze nocna nadvyroba je stale viac ako by bola denna spotreba ak by kazdy mal elektromobil.
            .
            A na motorkarov a lumpov plati to iste:
            retaz s gulou na konci. Jednemu na nohu a druhému na koleso (tym myslim kym stoji, nie za jazdy).

          • EastLittleTown

            Ďakujem za veľmi príjemnú a vecnú diskusiu. Teraz sa ale už musím zdvihnúť, vziať moje miniautíčko (nie dieselové) a ísť po moju priateľku 30 km do nemocnice, lebo je po operácii nohy. ;)
            Veľa šťastia a radosti z deciek. :)

          • NTN Labs

            Napodobne :D

  • Zapp Brannigan

    uz ich vidim. v bratislave sa roky nevedia dohodnut na jednotnej parkovacej politike a toto je na nich torchu velke susto.

  • nimm2

    zákaz nezákaz, v sedliakove pália všetko čo im príde pod paprču a bežne zhorí. na to by sa tiež mal pozrieť kontrolný orgán z hľadiska emisií.

  • nazor13

    preco si naftovi vlastnici nekupia benzinove??? co tu vlastne riesia???

  • maja

    a zrazu budu automobilky vyhlasovat, ze diesel je vlastne benzin :D

  • adhoc2012

    Pre začiatok stačí zakázať dízlom vjazd do podzemných a iných uzavretých garáží!

  • adhoc2012

    Do centier zákaz? A čo tie hromady dízlov na prehustených sídliskách? Tam budú môcť smradiť naďalej?!

  • Daniel

    Tak to urcite.haha.ved skoro vsetko je diesel.utopia. a na Slovensku ?haha.co sa bude jazdit na konoch?vsak aj mhd je nefunkcna.

  • Daniel

    Debilina ktorá nie je absolútne premyslená. Naši zakonodarci sa musia zamyslieť nad tým že koľko starých autobusov jazdi,kamiónov a iných nákladných áut po cestách. Je to zase len bububu. Možno tak za 20 rokov to bude reálne,ale dovtedy ešte veľa dizlakov bude brázdiť cesty. Nech najprv vytlačia staré nákladiaky ktoré znečisťujú ovzdušie najviac,závody ktoré vypúšťajú emisie,nie osobné autá,a oni na čom jazdia?na kravach?

  • jano1 jan

    asi im drblo nech zrovna prestanu vyrabat auta

  • jano1 jan

    zase nieco zle zo zapadu zlati komunisti ked to auto raz vyrobili tak nech jazdi pitial pokial ide

  • kktiiik jarabik

    Takže posranci budu menit vozovy park?

  • kktiiik jarabik

    Zákaz bude platit aj pre posrancov , diplomatov? Či len pre plebs?

  • Janko Hrasko

    Skor by som zakazal vjazd do centier miest tym,co si len svoju rit sami rozvazaju v aute,stovky aut a len sam sofer v aute,len upchavaju vsade premavku