Úvod Výrobcovia Google Zamrzne peklo? Google údajne pripravuje vlastný AdBlock

Zamrzne peklo? Google údajne pripravuje vlastný AdBlock

3

Veľká časť príjmov spoločnosti Google pochádza z internetových reklám, preto sa správa o údajnej príprave „blokovača“ reklám pre prehliadač Chrome javí ako hlúposť. Opak však bude zrejme pravdou. 

Informácie priniesol renomovaný magazín The Wall Street Journal, ktorý okrem iného uvádza, že Chrome ad-blocker uzrie internetové svetlo sveta už o niekoľko týždňov.

Nová funkcia ale nebude blokovať zobrazované reklamy na všetkých úrovniach. Google prostredníctvom prehliadača Chrome zablokuje len určité typy reklám.

Určite vás otravujú opakovane vyskakujúce okná, automaticky prehrávané videá alebo reklamné plochy, ktoré svojou zlou optimalizáciou zasahujú, resp. prekrývajú obsah stránky, na ktorej sú umiestnené.

Tieto typy reklám priamo definuje tzv. koalícia pre lepšie reklamy, ktorá združuje veľkých internetových hráčov, akými sú napríklad Google alebo Facebook. Avizovaná novinka má zároveň odradiť od používania podobných nástrojov z dielne vývojárov tretích strán. Prvým na rane je napríklad populárny AdBlock Plus.

blokovanie
Najpoužívanejší nástroj pre blokovanie reklamy by mohol dostať benevolentnejšiu konkurenciu priamo od Google

Zobrazovaná reklama nie je vždy otravná. Pokiaľ je dobre cielená, zobrazí sa v nej produkt, ktorý skutočne zapadá do vášho okruhu záujmov, poprípade odzrkadľuje napríklad vaše vyhľadávania v Google.

Mamičke na materskej dovolenke sa má v reklame objaviť napr. akcia na plienky v miestnom obchode, nie výpredaj záhradných kosačiek predajcu vzdialeného 1200 kilometrov. Príkladov by sa dalo uviesť oveľa viac.

Príjem

Určite vás mnohých zaujíma, koľko to vlastne Google na reklamách zarába. Príjmy spoločnosti Google z reklamy dosiahli v minulom roku objem 60-tich miliárd dolárov.

Zásah novej, zatiaľ spoločnosťou Google nepotvrdenej funkcie, by bol obrovský. Len v USA používa prehliadač Chrome približne polovica zo všetkých surfujúcich.