Chia-Lin Chang, prezident divízie zastrešujúcej smartfóny a zariadenia uviedol, že spoločnosť prestane naháňať vysoké predajné čísla, ktoré vyplývali z predaja entry-level zariadení. Namiesto toho sa sústredia na produkciu zariadení z vyšších tried, ktoré sú oveľa ziskovejšie.
Slová o novej stratégii padli pri rozhovore s investormi, pričom spoločnosť zároveň oznámila ďalšiu štvrťročnú prevádzkovú stratu. Podľa prezidenta je segment entry-level zariadení vysoko konkurenčný a veľmi málo rentabilný. Pri negatívnych finančných výkyvoch výrobcu HTC je ziskovosť primárnym cieľom.
Chia-Lin Chang pokračoval a povedal, že ich pozornosť pri vývoji a návrhu bude smerovať len k vlajkovým lodiam a zariadeniam zo strednej, resp. vyššej strednej triedy. Aktuálna stratégia podľa neho nemá zmysel. Trh s lacnými smartfónmi je preplnený o to viac v zaľudnenej Číne a v Indii.
HTC chce jednoducho dosiahnuť čo najlepší zisk a nie rekordné čísla predaja. Príkladom sú posledné modely smartfónov HTC U Ultra a HTC U Play. Ide o prémiové kúsky, ktoré zastupujú segment vlajkových lodí a strednej triedy.
Časom uvidíme, ako sa táto stratégia osvedčí. Kategória vrcholových smartfónov síce nie je ani zďaleka tak konkurencieschopná ako entry-level segment, no pre trhový boj s výrobcami Samsung, LG, Huawei alebo Apple bude HTC potrebovať poriadne silné zbrane.
K TÉME: POROVNANIE: Čo majú spoločné a čím sa líšia HTC U Ultra a HTC U Play?