Úvod Sociálne siete POZOR: Reklama na Facebooku zneužíva značku známej televízie. Pozrite sa, ako vyzerá!

POZOR: Reklama na Facebooku zneužíva značku známej televízie. Pozrite sa, ako vyzerá!

9

„TERAZ KAŽDÝ SLOVÁK MÔŽE ZAROBIŤ DESAŤTISÍCE KAŽDÝ MESIAC!“ Ak ste na svojej nástenke na sociálnej sieti Facebook uvideli tento sponzorovaný odkaz, spozornite.

Odkaz láka na kliknutie nielen kvôli vábnemu nadpisu, ale aj titulnej fotografii. Hŕba bankoviek je spojená so značkou a grafickým identom slovenskej televízie TA3. Evokovať má jej spravodajskú reláciu.

Po kliknutí na daný odkaz ale neuvidíte seriózny príspevok spravodajskej relácie Denné správy, na ktorú sa mimochodom text v článku odvoláva, ale reklamu na hazardné hry Zodiac Kasíno.

Reklama samozrejme láka na enormné finančné výhry, ktoré môže s ľahkosťou získať každý Slovák. Text trendovo hovorí o kultúre start-upoch alebo o sociálnych sieťach Facebook a Youtube. Tie boli dokonca podľa autorov textu „niekoľko rokov v strate“.

„Pri Facebooku či YouTube ste však vďaka tomu nemohli vyhrať nič – pri Zodiac Kasíno našťastie áno.“ Hovorí okrem iného text.

reklama

Vážnosť propagovaného príspevku podporujú aj komentáre priamo pod textom, z ktorých mnohé sú s takmer istotou umelo a cielene vytvorené. Hovoria o úspešnosti hier, o tom, že to nie je žiadny podvod, alebo ako jeden z užívateľov zarobil 600 eur len za 50 eurový vklad. Po kliknutí na meno diskutujúceho vás stránka nepresmeruje na jeho profil alebo sociálnu sieť, ale priamo na propagovanú hazardnú hru.

Autori na sociálnej sieti Facebook vyzývajú na čo najrýchlejšie zdieľanie príspevku, aby ste nepremeškali šancu na enormný a ľahký zárobok. Po kliknutí na príspevok sa však nedostanete na stránky dotknutej spravodajskej televízie. V URL riadku sa objaví doména začínajúca onlynewstoday...atď. (odkaz z pochopiteľných dôvodov zverejňovať nebudeme).

Text je ďalej doplnený o snímku odrazovky, na ktorej je zobrazený výpis z bankového účtu s veľkou výhrou. Niektoré vety sú až úsmevné.

„Celá naša redakcia využila túto skvelú príležitosť a môžeme vám potvrdiť, že tu panuje výborná nálada! Redakcia Denných správ dúfa, že platnosť ponuky potrvá ešte dlhšie, avšak nemáme jednoznačné informácie.“

Pri pohľade na počet „lajkov“, komentárov a zdieľaní je jasné, že veľa ľudí túto správu pochopilo ako seriózny príspevok spravodajskej televízie. Mnohí zo zdieľajúcich zrejme na odkaz ani neklikli a „posolstvo“ šírili ďalej len na základe nadpisu a titulnej fotografie.

reklama
Enormný počet komentárov a zdieľaní

odkaz1-1

Televízia TA3 nemá vo svojom portfóliu reláciu s názvom Denné správy. Skutočný názov hlavnej spravodajskej relácie je Hlavné správy. Silne pochybujeme, že by televízia TA3 prepožičala svoju značku spoločnosti, ktorej predmetom podnikania je hazard.

Televíziu TA3 sme oslovili ešte začiatkom týždňa a požiadali ju o reakciu. Zatiaľ sme žiaľ žiadnu neobdržali.