„Skupina Slovak Telekom úspešne odštartovala rok 2016 a v prvom kvartáli si udržala výnosy na vlaňajšej úrovni 187 miliónov eur. Vo väčšej miere sme sa zamerali na EBITDA; náš prevádzkový zisk rástol medziročne o 7 percent. Darilo sa nám v oblasti pevnej siete: Chytrý balík a Magenta 1 majú výbornú pozíciu, Magio TV je skvelou voľbou vďaka exkluzívnemu obsahu. Zároveň som veľmi hrdý na náš najnovší úspech v oblasti digitálnej TV, kde Skupina už dosiahla hranicu pol milióna zákazníkov. V mobilnej oblasti investujeme ďalej do 4G siete, zvyšujeme pokrytie a pozíciu lídra potvrdil aj tretí certifikát Best in Test v kvalite mobilných sietí. Zákazníkom prinášame vlajkové lode svetových výrobcov ešte rýchlejšie vďaka novej službe Mobil každý rok. Naše dcérske spoločnosti DIGI Slovakia a Zoznam začali rok úspešne, s dvojciferným rastom výnosov,“ uviedol Milan Vašina, generálny riaditeľ skupiny Slovak Telekom.
Výnosy Skupiny a dcérskych spoločností
Za prvé tri mesiace 2016 dosiahla Skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnosy 187,3 milióna eur a udržala ich výšku na vlaňajšej úrovni.
Prvý kvartál 2016 ukazuje silnejšie výsledky oproti vlaňajšku pri prevádzkovom zisku EBITDA, ktorý stúpol medziročne o 7 percent na 78,3 milióna eur.
Pri dcérskych spoločnostiach zaznamenala Skupina solídne výsledky.
Najvyšší rast výnosov zaznamenali spoločnosti Zoznam a Zoznam Mobile, medziročne stúpli až o 17% a dosiahli 1,6 milióna eur.
DIGI Slovakia má za sebou nemenej úspešný kvartál a rast výnosov o 12% (na 8,9 milióna eur) a potvrdzuje silný predaj Novej DIGI ponuky v roku 2016.
Výnosy dcérskej spoločnosti PosAm klesli oproti prvému štvrťroku 2015 na 4,8 milióna eur. Za medziročným poklesom stojí ukončenie veľkých projektov v minulých rokoch a návrat k pôvodným hodnotám z predchádzajúcich období.
Oblasť pevnej siete
Výsledky v oblasti pevnej siete sú veľmi dobré, potvrdzujú úspech Chytrej ponuky a Magenta 1 v rezidenčnom segmente a aj lepší predaj cloudových služieb v biznis segmente.
V prvom kvartáli priniesol Telekom viaceré novinky. Od 1. marca pridal neobmedzené volania do všetkých paušálov pevnej linky. Súčasne uviedol novú akciu pre majiteľov Happy paušálov: programy pevnej linky môžu získať za výhodnejších podmienok. Telekom rozšíril filozofiu predaja služieb a majitelia mobilných služieb získavajú výhodnejšiu cenu na pevný produkt.
Skupina navyše dosiahla v prvom kvartáli 2016 významný míľnik, a to 500 tisíc zákazníkov digitálnej TV. Za úspechom stoja etablované platformy, nové kanály a exkluzívny obsah, ktorý Telekom neustále rozširuje.
Naďalej stúpa aj celkový počet širokopásmových prístupov: na 609 tisíc k 31.3.2016.
Oblasť mobilnej siete
K 31. marcu 2016 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 231 tisíc zákazníkov, medziročne sa báza rozšírila takmer o 30 tisíc zákazníkov.
Telekom súčasne v prvom kvartáli 2016 pristúpil k deaktivácii niektorých neaktívnych skupín zákazníkov. V rámci aktívnych zákazníkov však vykazuje prvý štvrťrok 2016 výborné výsledky a čistý prírastok 10 tisíc zákazníkov.
Ďalším kľúčovým ukazovateľom je priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU). Stabilná úroveň potvrdila výborné výsledky predaja stredných a vyšších paušálov Happy, ktoré získavajú čoraz silnejšiu pozíciu v portfóliu.
Zákazníci Telekomu súčasne dokazujú vysoký záujem o hi-end a mid-end smartfóny, o čom svedčia medziročne nárasty predaja prístrojov. Pre celú bázu zákazníkov Telekom odštartoval novú službu Mobil každý rok, vďaka ktorej si môže zákazník kúpiť nový telefón už po 12 mesiacoch a navyše získa aj možnosť odkúpenia svojho minulého prístroja.
Orientácia na hardvérové novinky ostáva veľmi silná; v prvom kvartáli Telekom uviedol nielen viaceré bestsellery, ale aj špeciálne verzie: zlaté modely Sony Xperia Z5 Premium a Xperia M5. Do ponuky prišli aj prvé vlajkové lode 2016: Telekom úspešne odštartoval predaj Samsung GALAXY S7 a S7 edge.
Aj v prvom kvartáli 2016 pokračoval Telekom v rozširovaní 4G siete. Ku 31.3.2016 už pokrýval všetkých 140 slovenských miest a LTE signál uviedol v ďalších desiatkach lokalít. K 31.3.2016 bola 4G sieť k dispozícii pre 76,2% populácie.
Kvalitu mobilných sietí Slovak Telekomu potvrdili vlani viaceré prieskumy. A za test v januári 2016 získal Slovak Telekom už tretí certifikát Best in Test od P3 Communications. Vo všetkých testoch mobilných sietí získal celkovo najvyššie skóre a naďalej potvrdzuje pozíciu 4G lídra v kvalite, aj pokrytí.
Slovak Telekom
Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov
v miliónoch € | Q1 2016 | Q1 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 187,3 | 187,4 | 0% |
EBITDA (upravený) | 78,3 | 73,3 | 6,8% |
Oblasť pevnej siete
Vývoj kľúčových ukazovateľov
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2016 | Q1 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 851 | 875 | -2,7% |
Širokopásmové prístupy | 609 | 570 | 6,8% |
Zákazníci digitálnej TV | 500 | 474 | 5,5% |
Oblasť mobilnej siete
Počet zákazníkov/ARPU
v tisícoch | Q1 2016 | Q1 2015 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 231 | 2 202 | 1,3% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 462 | 1 424 | 2,7% |
– z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy | 512 | 520 | -1,5% |
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll | 257 | 257 | 0% |
ARPU v EUR | 12,2 | 12,1 | 0,8% |
Poznámka: Údaj 2 231 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 152 tisíc zákazníkov.