
Samsung čelí obžalobe kvôli celostránkovej reklame v časopise The New York Times. Legendárny brazílsky futbalista Pelé žaluje kórejského výrobcu z dôvodu použitia tváre, ktorá sa až príliš podobá na neho.
Pelé chce ako odškodnenie 30 miliónov dolárov a tvrdí, že Samsung použil jeho identitu bez jeho súhlasu. Reklama nezahŕňa meno slávneho športovca a pofidérne sú aj upravené nožničky futbalistu v televízore, ktorý Samsung propaguje, keďže nimi sa preslávil práve Pelé.
Zatiaľ čo niektorí argumentujú tým, že pohyb hráča na obrazovke je len obyčajný volej a nie nožničky, málokto ale spochybní identitu brazílskej legendy. Pelého právnici tvrdia, že Samsung sa rozhodol použiť podobnú tvár a vynechal meno futbalistu, aby nemusel platiť za oprávnené užívanie Pelého identity.
Zastupuje ho právnik Frederick Sperling, ktorý už raz vyhral 8,9-miliónový spor, keď obchodný reťazec použil identitu basketbalovej hviezdy Michaela Jordana bez jeho súhlasu. Sperling hovorí: „Cieľom je získať férovú kompenzáciu za oprávnenie používania Pelého identity a prípadnému vyhnutiu sa budúcich neoprávnených využití.“
Autor článku: Tony Paluš