Poskytovatelia internetového pripojenia sa často chvália rýchlosťami, ktoré dokáže ich infraštruktúra prenášať. Už aj laik vie, že ide o teoretické hodnoty a pri objednaní tej či onej internetovej služby musíme často rátať aj s polovičnými hodnotami teoretickej rýchlosti pripojenia.

Pokiaľ ale rýchlosť výrazne klesne pod obvyklú úroveň, je samozrejme na mieste kontaktovať technickú podporu. Podobným spôsobom reagoval aj istý užívateľ, na fóre Reddit známy pod nickom AlekseyP. Ten využíva od poskytovateľa Comcast internetové pripojenie, ktoré má dosahovať teoretické rýchlosti na úrovni 150 Mbps pri sťahovaní a 10 Mbps pri odosielaní dát.

Užívateľ sa ale pravidelne stretával s výrazne nižšími prenosovými rýchlosťami. V USA je bežné, že zákazníci komunikujú prevažne s technologickými spoločnosťami na sociálnej sieti Twitter. Takto podaná sťažnosť alebo reakcia v rámci príspevku na profil spoločnosti máva spravidla aj veľmi rýchlu a konštruktívnu odozvu. Podobným spôsobom reagoval aj spomínaný nespokojný zákazník.

speed

Toho ale nebavilo neustále poukazovať na zlú rýchlosť pripojenia, preto sa sofistikovane vynašiel. Pomocou minipočítača Raspberry Pi vytvoril akéhosi softvérového robota, ktorý na pravidelnej báze (raz za hodinu) kontroloval rýchlosť pripojenia. Pokiaľ rýchlosť klesla pod 50 Mbps, robot automatický „tweetol“ kritický príspevok na adresu poskytovateľa.

comcast1 comcast

Samozrejme netrvalo dlho, aby sa automatické príspevky ocitli v centre pozornosti. Technologický inžinier poskytovateľa Comcast na diskusnom fóre ponúkol užívateľovi pomoc a odborné poradenstvo. To spočívalo napríklad v poukazovaní na problémy s kabelážou alebo starším modelom modemu. Predpokladáme, že užívateľ, ktorý dokázal takéhoto softvérového robota vytvoriť, má zrejme nejaké tie IT vedomosti a spomínané problémové faktory určite overil už predtým.

Užívateľ dokonca zverejnil zdrojový kód svojho „softvéru sťažností“, ktorý nájdete na →tejto adrese←. Za vynaliezavosť mu určite patrí palec hore.