Úvod Výrobcovia Motorola Koniec legendárnej značky. Motorola v smartfónoch končí

Koniec legendárnej značky. Motorola v smartfónoch končí

16

Písal sa rok 2005 a okrem Nokií vo svete figurovala jedna veľká značka telefónov – Motorola. Po jedenástich rokoch však nastal čas rozlúčiť sa s touto ikonickou značkou. Lenovo, materská spoločnosť Motoroly, ktorá ju vlastní od roku 2014 dnes na CES oznámila, že ju pomaly ale isto prestane využívať.

To ale neznamená, že Moto smartfóny končia. Ó, nie. Moto smartfóny budú stále súčasťou Android ekosystému. Tieto smartfóny však zároveň s ikonickým „M“ ponesú aj branding a ikonografiu Lenova.

Lenovo na to ide veľmi rozumne. Chce totiž, aby si Motorola opäť užila slávu spred desiatich rokov. Z čias, keď ešte nebola zatienená produktmi Apple a Samsungu. Aj napriek nepriaznivej situácii na trhu ju predsa len stále majú radi tisícky ľudí. Na druhej strane, Lenovo je na západných trhoch, čo sa smartfónov týka, relatívne neznáma značka. Motorola je naopak oveľa, oveľa známejšia. Keď v roku 2014 Číňania odkúpili Motorolu od Google, bolo to len z jedného dôvodu – posilniť ich prítomnosť na trhu so smartfónmi.

Motorola končí, Moto nie

Lenovo teda bude pokračovať s produkciou Moto smartfónov, ktoré by sa mali usídliť v ich high-end ponuke. Smartfóny s ľudovou cenovkou by aj naďalej mali niesť logo Lenova. Spoločnosť dúfa, že keď sa nenápadne budú promovať v high-end produktoch reprezentovaných Moto zariadeniami, ľudia získajú dôveru aj v ich lacnejšie zariadenia.

Pre nás, bežných spotrebiteľov táto zmena v podstate nič neznamená. Rovnakí ľudia budú robiť rovnako kvalitné zariadenia, akurát pod iným názvom. Z pohľadu Lenova to je skvelý marketing, nič viac, nič menej.

Čo hovoríte na miznutie značky Motorola? Dajte nám vedieť v diskusii nižšie a čakajte na viac noviniek z CES 2016!