foto: pcadvisor.co.uk

Sony Xperia smartfóny sú na trhu veľmi dlhú dobu a po celom svete majú širokú základňu fanúšikov. Ich výrobcovi však už dochádza trpezlivosť, keďže dlhodobo prinášajú stratu namiesto zisku.

Trh s mobilnými zariadeniami sa vyvíja a mení veľmi dynamickým tempom, ktorému sa treba aj flexibilne prispôsobovať. Každé zaváhanie v tomto segmente môže mať veľmi negatívne dôsledky.

Mobilná divízia spoločnosti Sony, ktorá má na starosti vývoj a výrobu Xperia smartfónov je dlhodobo v strate. Tá sa dokonca ešte prehĺbila. Z pôvodného aprílového odhadu straty na úrovni 310 miliónov dolárov analytici dospeli k číslu až 480 miliónov dolárov.

Za tento problém môže napríklad neúspech na americkom trhu, kde Xperia smartfónom patrí len 1 % zo všetkých predaných inteligentných mobilných telefónov.

V Japonsku, domovskej krajine výrobcu, patrí Xperiam len 17,5% trhu, ďalším problémom je stredná a nižšia trieda smartfónov. Tu ťahá Sony za kratší koniec hlavne kvôli čoraz viac preferovaným čínskym výrobcom, ktorí dokážu ponúknuť trhu relatívne kvalitné smartfóny, no za veľmi nízku cenu.

Podľa najnovších informácií, riaditeľ spoločnosti Sony, Kazuo Hirai, dáva divízii Xperia smartfónov ešte jeden rok. Pokiaľ sa neosvedčí a v roku 2016 si nepripíše na svoje konto zisk, budú musieť pristúpiť k „alternatívnym riešeniam“. Jedno z nich je ukončenie podnikania v tomto segmente.

Aj keď to s Xperia smartfónmi vyzerá bledo, predsa len by nemuseli zmiznúť úplne. Xperia je hodnotná značka a jednou z ciest by mohlo byť aj odpredanie divízie podobne, ako to Sony spravilo s divíziou VAIO produkujúcou známe notebooky.

Otázne je, či by mal niekto o kúpu vôbec záujem. Uvidíme, čo prinesie rok 2016. Dúfame však, že sa „Xperia“ postaví na nohy.