foto: cNet

Nová platobná služba Samsung Pay bola, respektíve je spojená s rôznymi zmiešanými očakávaniami, vzhľadom na už existujúcu konkurenciu a hlavne dôveru konečných spotrebiteľov.

Službu Samsung Pay aktívne využíva každý deň cez 25 000 ľudí, čo sa môže zdať na prvý pohľad málo.

Služba však bola spustená len minulý mesiac v domovskej Južnej Kórei a jedná sa vôbec o prvé „štatistické čísla“ z fungovania tohto spôsobu platby prostredníctvom Samsung smartfónov ale aj inteligentných hodiniek. Tieto čísla priniesol priamo výkonný viceprezident spoločnosti Samsung, Injong Rhee.

Koncom septembra bude služba Samsung Pay dostupná aj v USA, kde aktuálne prebieha beta testovanie. Postupne „dobehne“ aj Veľkú Britániu, Španielsko a neskôr v tomto roku aj ostatné krajiny Európy či Čínu.

Paradoxne, Samsung považuje za najväčšiu konkurenciu nie ostatné mobilné platobné systémy, ale klasické plastové platobné karty.

459129-samsung-pay

Samsung chce neskôr svoju platobnú službu obohatiť o rôzne bonusy, odmeny ale aj obdobou darčekových a zákazníckych kariet, či rozšírenými možnosťami platieb na štýl úverových, respektíve kreditných kariet.

Práve to má zákazníkov prilákať k službe Samsung Pay, v ktorej by tak mali celé svoje finančné portfólio pekne pokope.

Napríklad, v obchode s oblečením zaplatíte smartfónom za tovar, zároveň vám budú pripísané body za nákup na zákaznícke konto a pri častom platení vás Samsung odmení nejakou zľavou a podobne.

Celková koncepcia je stanovená jasne, otázkou už iba zostáva, ako takýto čisto virtuálny spôsob uhrádzania položiek privítajú spotrebitelia.