Úvod Výrobcovia Google Google vyrieši veľký problém: Vyhlásil vojnu náhodným kliknutiam na reklamy

Google vyrieši veľký problém: Vyhlásil vojnu náhodným kliknutiam na reklamy

3

Ak ste už niekedy hrali hru, alebo čítali nejaký článok, ktorý vás naozaj zaujal, je dosť pravdepodobné, že ste omylom klikli na reklamu, ktorá vás presmerovala na nejakú inú stránku. Ak ste naopak inzerent, za takéto náhodné kliknutia platíte úplne zbytočne, keďže toho človeka váš produkt či služba pravdepodobne vôbec nezaujíma. Celá situácia je teda dosť nevýhodná pre jednu či druhú stranu.

Google sa teda rozhodol, že sa pokúsi zabrániť náhodným kliknutiam. Do prevádzky spúšťa niekoľko nových mechanizmov, ktorých úlohou je zabrániť čo najväčšiemu počtu náhodných kliknutí. Prvým z nich je ignorovanie náhodných kliknutí, resp. tapnutí na úplne bok obrázku.

Druhým je blokovanie kliknutí na ikonky aplikácií a hier v tzv. interstitial reklamách (reklamách cez celú obrazovku). V tomto prípade už nebudete musieť trafiť „x“ pre zavretie na milimeter presne. Posledným mechanizmom je zablokovanie klikania prvých pár sekúnd po jej zobrazení. Precízne nastavený algoritmus Google tak vyhodnotí, či ste si reklamu stihli pozrieť a skutočne na ňu chcete kliknúť, alebo či ste ju tam vôbec nečakali a klikli ste náhodou.

Sú to len malé zmeny, ktoré však pridávajú do celkového pohodlia surfovania po internete či hrania hier.