Zákazníci Telekomu budú môcť od 20. mája 2015 využívať novú bezplatnú službu Hlasová biometria. Vďaka nej vybavia svoje požiadavky na zákazníckych linkách Telekomu rýchlo, pohodlne a bezpečne aj bez toho, aby si museli pamätať a uvádzať overovacie bezpečnostné kódy, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód.

Postačí im tak vlastný hlas.

Hlasová biometria predstavuje jedinečný spôsob overenia volajúceho na základe porovnania hlasu zákazníka s jeho hlasovým odtlačkom. Ten môže byť vytvorený len na základe súhlasu zákazníka.

Telekom je prvým telekomunikačným operátorom na Slovensku, ktorý takú službu svojim zákazníkom prináša.

Okrem toho, že si zákazník vďaka Hlasovej biometrii už nemusí pamätať rôzne kódy a overenie hlasom mu ušetrí čas, služba má aj ďalšie výhody.

Jednoduchý prístup k svojim službám získa zákazník aj v prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu – zákaznícka linka ho spoľahlivo overí aj pri volaní z akéhokoľvek iného telefónneho čísla.

Hlasová biometria tiež umožní delegovať oprávnenia aj na iné osoby a zákazník sa tak (po prvotnom jednorazovom overení potrebnými kódmi) bude môcť overiť hlasom aj pri administrovaní služieb svojich blízkych.

O aktiváciu služby, teda o vytvorenie hlasového odtlačku, môže zákazník požiadať na Zákazníckej linke Telekom alebo v ktoromkoľvek Telekom Centre.

Viac detailov nájdete na produktovej stránke telekom.sk/hlasova-biometria.