Slovenské banky začali informovať o podvodných emailoch, ktoré mieria na ich zákazníkov. S upozornením ako prvá prišla Tatra Banka. Tá varovala pred e-mailovou komunikáciou, ktorej cieľom je získať citlivé informácie od ich klientov.

E-mail je prezlečený tak, aby vzbudzoval domnenie, že ho odoslala sama Tatra Banka, poprípade iná banka. Medzi ďalšími spomenutými sa nachádza aj ČSOB, Prima Banka a ďalšie. V komunikácii sa ďalej uvádza, že z dôvodu aktualizácie internetového bankovníctva je nutné poskytnutie prihlasovacích údajov k internet bankingu.

email

Banky nikdy nepožadujú poskytnutie prihlasovacích údajov a preto by ste na dané emaily nemali odpovedať a ani klikať na prílohy, ktoré by mohli obsahovať vírus. Ak ste náhodou podvodnému emailu naleteli, zamierte do internet bankingu, kde si môžete heslo zmeniť. Mnohé z bánk okrem prihlasovacieho mena a hesla používajú aj rôzne obdoby čítačiek, resp. GRID kárt. Tie slúžia ako ďalší stupeň ochrany klientov pred podobnými útokmi.

Bezpečnostní pracovníci bánk už započali vyšetrovanie, o ktorého výsledku vás budeme informovať.