Úvod Výrobcovia Samsung Samsungu sa v Číne, kvôli konkurencii ako Lenovo a Apple, minulý rok...

Samsungu sa v Číne, kvôli konkurencii ako Lenovo a Apple, minulý rok veľmi nedarilo

0

Juhokórejský gigant stratil na lukratívnom čínskom trhu počas roka 2014 viac ako 6% podiel. Aj keď je stále TOP, od konkurencie ho delí iba niekoľko percent.

Podľa zverejnených čísiel CCID, Samsung disponoval na začiatku minulého roka približne 20% trhovým podielom. Do októbra ho však prenasledoval pomerne významný pokles, a to až na úroveň 13,7%. V pätách ho prenasleduje spoločnosť Lenovo s jej 10,7% podielom. No zabúdať nemôžeme ani na čoraz-úspešnejšie Xiaomi.

Trhový podiel (CCID)
Samsung: 13,7%
Lenovo: 10,7%
Apple: 9,4%
Huawei: 8,5%
Coolpad: 7,7%

Kalifornské jabĺčko posunul dopredu predovšetkým oficiálny štart predaja iPhone 6, ktorý sa v Číne uskutočnil niekoľko týždňov po predstavení. Na miestnom trhu zaznamenala vynovená generácia Apple smartfónu obrovský úspech.

Nižšie predaje kórejského výrobcu zaznamenali aj v novembri, kedy bolo predaných zhruba okolo 1,2 milióna mobilných telefónov so značkou Samsung. V porovnaní s októbrovými číslami ide približne o 400,000 menej kusov.

Samsung pokračoval v boji s Apple na trhu s high-end smartfónmi a teraz čelí konkurencii zo strany čínskych spoločností na trhu s low-end smartfónmi,“ uviedol šéf výskumného strediska CCID Consulting, Zhao Yang.

Podľa informácií z webu caixin.com, niektorým miestnym používateľom prekáža predovšetkým nestabilný operačný systém Android, ktorý Samsung integruje do svojich mobilných produktov.

Čínski spotrebitelia sa taktiež sťažujú, že systém Android postihne výrazne spomalenie, ak je v smartfóne priveľa aplikácií,“ znie časť textu z Caixin Online. Medzi problémami je však aj také prehrievanie zariadenia či krátka výdrž energie v batérii.

V poklese trhového podielu spoločnosti Samsung môže prsty i nižší dopyt po smartfónoch. Zakiaľ čo januárové (2014) štatistické údaje CCID hovoria o 356 miliónoch predaných smartfónoch, október nebol zas taký ružový. Na čínskom trhu sa podarilo počas desiateho mesiaca predať asi iba 307 miliónov kúskov.

Galaxy S6 ako záchranca

Pokiaľ ale Samsung zrealizuje optimalizáciu – a zjednodušenie – používateľského prostredia TouchWiz, prinesie trošku viac prémiového materiálu s unikátnym dizajnom, a všetko zakomponuje do chystaného Galaxy S6, kráľovský trón mu zrejme zostane aj naďalej.