Svoj trhový podiel postupom času taiwanský výrobca pomaličky ale isto stráca. A to aj napriek tomu, že jeho elegantná vlajková loď zožala úspech za úspechom. Z dlhodobého hľadiska nepomohli ani reklamy s Hollywoodskou celebritou, ktorá si za služby vypýtala niekoľko miliónov amerických dolárov. Aká budúcnosť teda čaká jedného z najkvalitnejších výrobcov Android zariadení?
Čerstvé informácie od priemyselných analytikov prezradili, že podiel HTC za posledné mesiace klesol pod 2%. Ešte v roku 2011 však disponoval počas prvého štvrťroka viac ako 10% kúskom; minulý rok mal pod palcom okolo 2%. Koncom tohto roka a v priebehu ďalšieho to môže ale vyzerať i horšie. Pre ešte len začínajúci štvrťrok mu je totiž predpovedaných menej ako 1,4%.
Informoval spravodajský web forbes.com
Dôvodom negatívnych predpovedí má byť údajne fakt, že taiwanský výrobca nedáva zákazníkom presne to, čo naozaj chcú. Z druhej strany je zároveň valcovaný konkurenčnými výrobkami. V top triede smartfónov dostáva poriadne zabrať od kórejského giganta Samsung a v tých nižších zase od ambicióznych výrobcov z Číny, ako je Huawei, Meizu alebo Xioami.
„Pokles HTC je výsledkom konkurenčných tlakov – všimnite si, ako Samsung a Apple od vtedy narástli – a rovnako i sériou zariadení, ktoré sú orientované na špecifickú vlastnosť, aby sa im podarilo osloviť širšie publikum,“ prezradil ostrieľaný analytik z IDC, Ramon Llamas.
V roku 2015 sa očakáva z globálneho hľadiska predaj priam až neuveriteľných 1,5 miliardy smartfónov, čo je viac ako dvoj-násobok čísiel z roku 2012.
Odbroníci vkladajú veľké nádeje do revolučného produktu, ktorým tohtoročný HTC One určite nie je.
„Bez revolučného produktu v svojej ponuke, HTC nevzbudí priveľký záujem, pretože prestíž jej značky bol v posledných rokoch oslabený a podiel trhu v kľúčových regiónoch ako Čína, India a US nízky,“ uviedol Neil Mawston zo Strategy Analytics.
Spoločnosť High Tech Computer pri oznamovaní obchodných výsledkov za tretí štvrťrok 2014 odhalila klesajúci trend v predaji aj tržbách. Práve naopak, podarilo sa jej nie len personálnym zoštíhľovaním dosiahnuť čistý zisk v hodnote 21 miliónov dolárov.
Spoločnosť dokonca podpísala reklamný kontrakt s hercom Robertom Downeyom Jr., ktorý stvárnil hlavnú filmovú postavu v akčnom trháku Ironman; stálo ju to zhruba 12 miliónov $. Celebrita sa objavila i vo video-reklame na HTC One M8.
VIDEO: Reklama HTC One M8
Zdroj: forbes.com via phonearena.com