Úvod Konkurencia Apple ZHRNUTIE: Krátky prehľad reklám, v ktorých si Samsung robil srandu z Apple

ZHRNUTIE: Krátky prehľad reklám, v ktorých si Samsung robil srandu z Apple

105

Samsung je známy tým, že si rád robí srandu zo svojho najväčšieho rivala, Apple. Či sa vám to páči, alebo nie, pre Samsung je aj napriek priepastnému rozdielu medzi platformami Android a iOS najväčší nepriateľ práve Apple. Evidentné je to z jeho reklám, ktoré mieri takmer výlučne proti americkému výrobcovi.

Tento trend začal už pred rokmi a tento rok nie je výnimkou. Dalo by sa dokonca tvrdiť, že marketingové oddelenie Samsungu tento rok pracuje nadčas. Len pár hodín po predstavení najnovšieho iPhone 6 ako z rukáva vysúkal hneď niekoľko reklám, ktoré si z neho robia srandu a ktoré poukazujú na to, že produkty Samsungu sú lepšie. Server The Verge pozbieral najzaujímavejšie reklamy, ktoré Samsung za posledných pár rokov pripravil. Poďme sa pozrieť na to, s čím náš niektorými milovaný, niektorými zatracovaný výrobca prišiel.

galaxys

Táto reklama vám na prvý pohľad môže prísť ako „suchá,“ no zdanie klame. Samsung ju totiž zverejnil v čase, keď Apple predstavil iPhone 4, ktorý bol známy tým, že strácal signál, keď ste ho chytili do ruky. Samsung Apple zahral na nervy aj bez toho, aby čo i len spomenul iPhone.

 

Prvý veľký hit prišiel v novembri 2011 s kampaňou „The Next Big Thing Is Here,“ v ktorej Samsung neporovnával špecifikácie jednotlivých zariadení. Namiesto toho sa zameral na ľudí, ktorí čakali na možnosť kúpiť si nový iPhone.

 

genius

Len pár dní po predstavení iPhone 5 sa Samsung pustil do priameho útoku voči novinke od Apple, v ktorej porovnal všetky funkcie iPhone 5 a Galaxy S III. Tento marketingový ťah pochádza z novembra 2012.

 

Pár mesiacov predtým Samsung stihol zverejniť ďalšiu reklamu, v ktorej sa opäť zameral na ľudí čakajúcich v rade na nový iPhone. Tentokrát ich vysnívaný iPhone označil ako za telefón, ktorý sa hodí pre „technologicky zaostalých“ rodičov.

 

Medzi najnovšími reklamami sa nachádza porovnanie iPhone 5S a iPad Air. V reklame o iPhone 5S sa Samsung zameral na veľkosť displeja, zatiaľ čo v prípade iPad Air sa rozhodli spraviť paródiu na reklamu, ktorú publikoval samotný Apple.

 

Teraz sa už dostávame k reklamám, ktoré mali zosmiešniť najnovší iPhone 6. Jednu z nich Samsung publikoval ešte v júli, teda pár mesiacov pred jeho predstavením.

 

Len pár hodín po predstavení iPhone 6 Samsung vyrukoval s niekoľkými reklamami, ktoré kritizovali všetko, od zariadení až po nevydarený stream, s ktorým mal Apple problémy.

 

Spoločnosť pokračovala s podpichovaním aj na Twitteri, kam umiestnila tento obrázok. V ňom citovala Steva Jobsa, ktorý kedysi povedal, že veľký telefón si nikto nikdy nekúpi.

 

Najnovšia reklama sa zameriava na Galaxy Note 4 a iPhone 6 Plus. Opäť sa v nej nachádzajú vyhlásenia redaktorov vplyvných médií spred pár rokov, v ktorých kritizovali veľké telefóny. Okrem toho samozrejme kritizuje iPhone 6 Plus a zároveň obvinil Apple s priameho kopírovania ich radu zariadení.

Ktorá reklama je vaša obľúbená? Myslíte si, že marketingovému oddeleniu Samsungu sa s týmito reklamami darí zosmiešniť Apple?