Úvod Hry Rayman Fiesta Run – Adept na hru roku?

[RECENZE] Rayman Fiesta Run – Adept na hru roku?

8

Již včera se na Google Play objevila nová pecka od studia Ubisoft, Rayman Fiesta Run. Dlouho očekávané pokračování prvního dílu, který dokázal pobavit a zdravě potrápit mozkové závity je tady, a to ve velkém stylu. Fiesta Run přináší vše, co jsme milovali na prvním dílu a k tomu přidává omáčku, která ze hry dělá snad nejlepší hru svého žánru.

Jak jsem již zmínil, základní princip je naprosto shodný s Rayman Jungle Run. Rayman, nebo některý z jeho kamarádů bez přestání běží, a vy tu skočíte, tu zase vyšlete pěst k nějaké překážce. U toho samozřejmě sbíráte zlaté mušky, které nejen že určují vaše skóre v jednotlivých úrovních, ale vyměnit je můžete i za nové postavy, artworky či powerupy před jednotlivými úrovněmi. Koncept nezastavitelného běhu někteří hráči prvního dílu odsuzovali, osobně jsem si ho však zamiloval a považuji ho za jeden z faktorů, který hru povyšuje nad ostatní skákačky pro mobilní platformy.

Screenshots_2013-11-07-16-16-41 Screenshots_2013-11-08-11-17-07

Za úspěchem hry stojí také skvěle navržené úrovně, které jsou konceptu nezastavitelného běhu ušité na míru. Načasování všech úkonů je naprosto esenciální složkou hry a pokud budete chtít sebrat všechny mušky v úrovni, neobejdete se bez několikerého opakování. Nejedná se o nic frustrujícího, nejednou si však budete nadávat proč jste již po sté skočili na tom stejném místě o sekundu dříve a nepodařilo se vám získat poslední mušku. To vše známe již z dílu Jungle Run. V novém Raymanovi je však dle mého názoru design úrovní ještě o něco výš.

Nově je také k dispozici mapa kampaně, na které si můžete dle libosti zvolit, kterou úroveň budete absolvovat. Postupem na mapě si budete odemykat k nákupu jednotlivé hrdiny a artworky. Další novinka na vás čeká, pokud v jakékoliv úrovni získáte plný počet zlatých mušek. Odemkne se totiž mírně modifikovaná verze té samé úrovně, která je však o poznání těžší. Tyto obtížnější úrovně představují relativně velkou výzvu a je téměř nemožné je dokončit na první pokus. Jsou však stejně jako ty klasické velice zábavné.

Screenshots_2013-11-08-10-01-45 Screenshots_2013-11-08-11-32-18

Na mapě se dostanete do několika světů, mezi kterými nechybí například svět jídla, který plave na pálivé omáčce, všude se válí špagety, koření, ostnaté sýry či pružné párky. Variací je opravdu mnoho a o žádných stereotypních úrovních nemůže být ani řeč. Vývojáři do hry zakomponovaly i jistá speciální kola. Jednou tak poběžíte ve tmě a budete jen odhadovat jaká překážka se před vámi objeví, jindy vás zase jakási trumpeta zmenší na maličkého „pidižvíka“ a vše v úrovni proti vám bude obrovské, čemuž budete také muset přizpůsobit svůj herní styl. Neméně zábavný je i takzvaný Invasion mód, kde budete pronásledováni lávou či krvežíznivými draky , což vás nutí k velice rychlému rozhodování.

Screenshots_2013-11-08-09-41-05 Screenshots_2013-11-08-10-32-00 Screenshots_2013-11-08-11-16-38

Další novinkou, kterou vývojáři připravili jsou powerupy, které lze zakoupit před každou jednotlivou hrou. K dispozici je například extra život, speciální pěst (obě i v neomezené variantě), a také jakási naznačená trasa, která ukáže kdy vyskočit nebo kdy pěstí rozdrtit překážku, což velice ulehčuje cestu za plným počtem mušek. Nová je i již zmíněná možnost vybrat si postavu, se kterou úroveň zdoláte. Jednotlivé hrdiny si lze odemykat a následně zakoupit, bohužel lze jen o změnu kosmetickou a jednotlivé postavy se kromě vzhledu nijak neliší, což je trochu škoda.

Grafické zpracování je stejně jako v prvním díle na vysoké úrovni. Graficky mi hra přijde téměř identická, autoři však slibují skvělý zážitek i pro uživatele tabletů. Ani hudba vás nepřekvapí, protože už v prvním dílu byla skvělá. Ve Fiesta Run se však setkáme s ještě bláznivější hudbou a bizarnějšími hudebními nástroji, mezi kterými jsem kromě houslí a rychlých bubnů zaslechl snad i didgeridoo.

Screenshots_2013-11-08-09-59-44 Screenshots_2013-11-07-17-52-26 Screenshots_2013-11-07-17-53-11

Co mě na novém Raymanovi potěšilo je, že v záplavě všech nových free-to-play her dokázal Ubisoft vsadit na starší a oblíbenější model, kdy hráči za hru zaplatí na začátku, a poté již nejsou nijak omezováni. Fiesta Run sice prostřednictvím mikrotransakcí nabízí k zakoupení mušky, které slouží jako herní měna, jejich nákup je však téměř k ničemu a bohatě si vystačíte s penízky, které získáte samotným hraním.

Rayman Fiesta Run je dokonalá skákačka, která snad ani neumí nudit a hned se řadí k těm nejlepším hrám na Google Play. „Must have“ aplikace, která by neměla chybět v žádném zařízení všech uživatelů Androidích smartphonů, kteří si alespoň jednou za čas na svém miláčkovi nějakou hru zahrají. Dlouhotrvající zábava je zaručena.

[app]com.ubisoft.rayman.fiestarun[/app]