
Orange je pre mnohých operátorom už niekoľko (desiatok) rokov. Podľa posledných informácií sa mu však strácajú peniaze pred očami.
Podľa tlačovej správy si totiž k 30.9. 2013 na účet pripísal 472,2 milióna eur, čo je medziročný pokles o 7%.
Operátor však najviac zarobil na mobilných nehlasových službách, inými slovami na SMS/MMS správach a dátach. Celkové výnosy z mobilných služieb dosiahli hodnoty 27%, pričom medziročne narástli o 2%.
Od začiatku roka si služby s Orange Slovensko rozhodlo predĺžiť, poprípade podpísať nové služby až 602 tisíc zákazníkov.
NAJVIAC ZÁKAZNÍKOV, NAJVIAC PEŇAZÍ
Orange má aj naďalej obrovskú zákaznícku základňu. Len k 30. septembru totiž evidoval až 2,9 milióna zákazníkov, z čoho až 2,77 milióna zákazníkov používa mobilné služby. Jedná sa však o 100 tisíc zákazníkov menej, než minulý rok.
Zaujímavým faktom, na ktorý upozornil server Fony je množstvo SIM kariet na Slovensku. Píšu totiž o tom, že Telekom uvádza počet svojich zákazníkov, ktorí využili mobilné služby na 2 175 000, O2 svoju zákaznícku základňu odhaduje na 1 471 000 a keď k tomu pripočítame Orange, dostaneme číslo 6,42 milióna. K 30. júnu 2013 však malo Slovensko len 5 412 008 obyvateľov.
Orange má však ďalší problém. Jedná sa o priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka (skratka: ARPU). Aj napriek tomu, že ho majú najvyšší zo všetkých slovenských operátorov, im táto hodnota začala klesať. Z minuloročných 17€ na jedného zákazníka si tento rok pripisujú len 15,8€. V porovnaní s Telekomom (13,1€ na zákazníka) a O2 (10,92€) na zákazníka sú na tom však stále dobre.
OD OPERÁTORA ODCHÁDZA 3X VIAC ĽUDÍ, AKO K NEMU PRICHÁDZA
Problémom Orange je aj fakt, že od neho vo veľkom dochádzajú zákazníci. Počas prvých deviatich mesiacov tohto roka k nim prešlo presne 25 558 zákazníkov. Odísť od operátora sa rozhodlo presne 68 248 zákazníkov.
Orange taktiež zaznamenal zvýšený záujem o drahé paušály. Generálny riaditeľ pritom potvrdil, že až 40% zákazníkov siahlo po paušály „Panter“.
Ako ste na tom Vy? Ste so službami v Orange spokojní?
Zdroj: Tlačová správa via Fony