Úvod Hry Dead Trigger 2 – Zombie apokalypsa snad nikdy nebyla hezčí

[RECENZE] Dead Trigger 2 – Zombie apokalypsa snad nikdy nebyla hezčí

14

Velice očekávaná hra od českého vývojářského studia MadFinger Games je tady. Již včera se totiž objevila na AppStore a chvíli na to i na Google Play. Jaké novinky si pro nás čeští vývojáři připravili?

Pokračování veleúspěšné zombie akce Dead Trigger, která zabodovala grafickým zpracováním, obrovskými vlnami valících se nepřátel a rychlou hratelností si ze svého předchůdce bere to nejlepší, a přidává nadstavbu, která dělá z Dead Trigger 2 více než povedenou akci. Ale vezměme si to pěkně po pořádku.

Screenshots_2013-10-24-01-50-03 Screenshots_2013-10-24-09-45-08

Hned po spuštění hry se vám promítne krátké video, které vás uvede do děje a představí hlavní postavu. Hra se nepouští do žádného složitého příběhu a tak si musíme vystačit s obehraným klišé všech zombie apokalyps. Poté na vás čeká klasický tutorial, který vás seznámí se základním ovládáním hry a prvních pár misí, ve kterých zachráníte váš tým, který pro vás bude po celou dobu hry pracovat a pro postup do pokročilejších fázi hry je nezbytný.

Váš tým kromě hlavního hrdiny čítá pět přeživších. Jsou jimi vnadná ošetřovatelka, odborník na zbraně, specialista na výbušniny, šílený vědec, a nechybí ani prodejce zlaťáků a.k.a. dealer mikrotransakcí. Zbraní a všelijakých vychytávek pro boj se zombíky je nepřeberné množství. Za určitou sumu si nové zbraně, výbušniny a další arzenál můžete vyzkoumat, nebo zabíjením zombíků hledat plány pro jejich výrobu. Celkově je systém získávání nových „hraček“ komplexní, některé hráče však může donutit k zakoupení zlaťáků za reálné peníze, což však bylo zcela jistě záměrem vývojářů.

Screenshots_2013-10-24-09-44-43 Screenshots_2013-10-24-17-12-03

Příběhová linka vás zavede například do USA nebo Afriky a postaví vás proti rozmanitým nepřátelům. Někteří jsou rychlí, další pomalí, plivou kyselinu, dokáží vás překvapit i zezadu a aby toho nebylo málo, jsou tu i bossové, na které vám jeden zásobník stačit nebude. Ti disponují různými dovednostmi či fyzickými dispozicemi a kromě obřího zombíka, kterého sestřelíte pouze těžkým kulometem narazíte na bossy s radioaktivní aurou, která vás při přiblížení zraní, či výbušným barelem, který se nebojí použít ve stylu kamikaze.

Screenshots_2013-10-24-16-59-40 Screenshots_2013-10-24-17-10-52 Screenshots_2013-10-24-17-11-18

Na mapě je možné kromě příběhu hrát i jednotlivé výzvy, kterých je opravdu velká spousta. Jednou budete evakuovat civilisty, jindy bránit strategický bod, čistit různá místa od zombíků a tak bych tu mohl vyjmenovávat do nekonečna. Nepovinné mise je jedna z věcí, které mě velice mile překvapily. Svou různorodostí a povětšinou zábavnou náplní vás donutí všechny, nebo alespoň velkou část z nich dokončit. Osobně mě nejvíce bavil mód, ve kterém usednete za hlaveň sniperské pušky, jejíž pomocí likvidujete zombíky, kteří se na vás ve vlnách hrnou s cílem zničit vaši základnu. V letu je možné ještě zatáčet s kulkou a zabíjení zombíků je opravdu efektní a zábavné.

Screenshots_2013-10-24-17-14-11 Screenshots_2013-10-24-17-27-06 Screenshots_2013-10-24-18-00-30

Vývojáři si, stejně jako u prvního dílu, dali velice záležet na grafickém zpracování. Hra je tak snad ještě hezčí než její předchůdce a jistě se jedná o jeden z nejlepších grafických kabátů na trhu. Propracované efekty, voda stékající po displeji či vybuchující zombíci budou vašim očím lahodit vice než kdy jindy. Grafiku lze také nastavit dle výkonu vašeho zařízení, což uvítají majitelé slabších strojů. Co se týká zvuku, chlapci z MadFinger Games zvolili ostré kytarové melodie a rychlé bubny, což samo o sobě přidá atmosféře „grády.“

Ovládání hry představuje klasiku na poli FPS. Příjemným zjednodušením je funkce automatické střelby, která však lze vypnout, čímž ale laťka obtížnosti stoupá vzhůru. K ovládání je také možné použít i různé gamepady, jejichž ovládání lze v nastavení taktéž měnit.

Screenshots_2013-10-24-17-22-18 Screenshots_2013-10-24-17-32-28

Hra je zdarma a proto se nevyhnula mikrotransakcím. Osobně mi nastupující trend Free-to-play modelů není příliš po chuti, ale trh si to nejspíš žádá. Naštěstí se zde nesetkáme s žádnou energií, takže hru můžete dohrát na jeden zátah. K zakoupení tak jsou zlaté mince, které dokáží zrychlit vývoj zbraní a výbušnin a dopřejí vám snadnější průchod hrou. Nejsou však pro hraní nezbytné, za což vývojářům patří palec nahoru. Co se však hráčům nemusí na hře líbit, je nutnost neustálého připojení k internetu, což zvlášť vlastníci tabletů bez 3G modulu pocítí například na cestách, kde si hru bohužel nezahrají.

Graficky i hratelně vyšperkovaná zábava od českých vývojářů, která je zdarma, ale neničí výbornou hratelnost agresivnám systémem IAP. Povinnost pro všechny milovníky zombie akcí či hráče stříleček.