Úvod Novinky Hry Aktualizováno: Fifa 14 – Nejlepší fotbal pro mobily již na Google...

Aktualizováno: [RECENZE] Fifa 14 – Nejlepší fotbal pro mobily již na Google Play

34

Aktualizováno: Fifa 14 je již dostupná i v našem obchodě Play.

Po roční odmlce se EA rozhodlo, že vydá nový ročník fotbalového simulátoru i pro mobilní zařízení s OS Android. Minulý díl vyl totiž dostupný exkluzivně pro iOS, a tak je radost z vydání nového dílu i pro naši oblíbenou platformu o to větší.

Nový díl tak po dvou letech konečně přináší nejlepší fotbal zpět na Android a vývojářský tým EA si pro nás připravil několik změn a vylepšení. Čeho si všimnete jako první je fakt, že hra je zdarma. Můžete si tak zahrát i v případě, že vaše konto v bance je prázdné či odmítáte za aplikace platit a preferujete hraní zdarma. Nenechte se však zmást. Electronic Arts není žádná charita a tak vám zdarma nabídne pouze nový mód Ultimate Team a Penaltový rozstřel. Pokud  byste totiž chtěli plnohodnotnou hru, která kromě volného zápasu a turnaje přináší i nový Manager mód, musíte formou in-app platby zakoupit plnou hru, což vás vyjde přibližně na 130Kč (5€).

2013-09-23-08-46-23

Hra je však výjimečná ve všech směrech, o čemž mě přesvědčily již módy zdarma, a proto jsem o koupi nepochyboval ani minutu. Možná je to tím, že jsem velkým fanouškem fotbalu a fotbalových simulátorů všeho druhu, avšak oproti minulému dílu, který vyšel pro OS Android se jedná o obrovský skok.

Mód Ultimate Team je téměř shodný s ostatními verzemi pro PC, Xbox nebo PS. Nakupujete kartičky, snažíte se sestavit co nejlepší mužstvo a bojujete o co nejlepší umístění  soutěžích. Bohužel ve hře nejspíš není přítomen multiplayer, nebo se mi ho nepodařilo ani po patnácti-minutovém hledání najít.

2013-09-23-08-53-38 2013-09-23-08-49-27

Snad nejlepší novinkou Fify 14 je Manager mód, který přináší opravdu obrovské množství možností. Můžete nakupovat a prodávat hráče, plánovat tréningy, upravovat sestavu či vylepšovat zaměstnance mezi kterými naleznete například trenéra brankářů nebo skauta mladých hráčů. Jedná se o opravdu komplexní mód, který v mnohém připomíná manažerské módy z konzolových či PC verzí. Pokud tedy máte rádi řízení vlastního týmu, zde budete jako doma.

Mimo tyto dva stěžejní módy si můžete zahrát klasický zápas, uspořádat turnaj nebo si zahrát některý ze zápasů týdne. Nastavit si můžete i vámi podporovaný klub. Velice mě potěšila volba komentáře, který si můžete stáhnout v různých jazycích. Využít také můžete jeden ze dvou způsobů ovládání. Kromě toho klasického s touchpadem a tlačítky je totiž k dispozici naprosto nový „Touch“ režim, který je ale spíše přizpůsoben hraní na tabletu.

2013-09-23-08-47-39 2013-09-23-08-48-31 2013-09-23-09-02-53

Co se týká samotné hry, vylepšení doznaly například animace před zápasem i během něj, pohyby hráčů a také některé možnosti ovládání. Nyní můžete s hráči velice jednoduše provádět triky pomocí jednoho tlačítka a různých gest, což ocení hlavně fotbaloví hračičkové. Novinkou je také možnost zavolat spoluhráče na pomoc při bránění, což vám pomůže udržet čisté konto. Celkově hra působí lepším dojmem než Fifa 12 a pokud jste minulý díl hráli, jistě ten rozdíl pocítíte.

Menu hry je vyvedeno ve formě pěkných dlaždic a působí moderně, avšak samotná hra na hřišti graficky neexceluje i když patří pořád k tomu lepšímu co na našich displejích můžeme vidět. Překvapením pro mě byly i tváře hráčů, kteří si jsou celkem podobní a neplatí to jen pro největší evropské hvězdy jako v minulém ročníku. Velice mě potěšil i soundtrack hry, který přináší některé opravdu povedené stopy.

2013-09-23-08-50-27

I přes vyšší cenu plné verze se jedná o nejlepší fotbalovou hru pro OS Android široko daleko a pokud máte rádi fotbal a fotbalové simulátory, jistě nebudete investovaných peněz litovat. Hra je již na dostupná ke stažení i u nás prostřednictvím Google Play