Úvod Konkurencia Ballmer nazval Google monopolom, ktorý by mali kontrolovať úrady

Ballmer nazval Google monopolom, ktorý by mali kontrolovať úrady

5

Zatiaľ, čo tento týždeň Microsoft predstavil nové logo Bing-u a nový dizajn, CEO Steve Ballmer sa včera rozhodol vyjadriť obavy nad obchodnými praktikami Google.

Počas prezentácie na stretnutí finančných analytikov Microsoftu Steve Ballmer hovoril o tom, ako by mohol Microsoft generovať peniaze pomocou zákaznického servisu. „Google to robí,“ poznamenal „Majú tento neuveriteľný, úžasný, odvažujem sa povedať, monopol a my jediní sme zostali snažiť sa s ním súťažiť.“

Bing momentálne spravuje 17,9% vyhľádavaní v Spojených Štátoch, no u Google je to celých 67%. Aj keď sa za posledné dva roky podiel Bing-u na trhu zväčšil, bolo to skôr na úkor ostatných vyhľadávačov ako Yahoo! a AOL, než na úkor samotného Google-u. Ballmer vraví, že to bude ťažký boj. „Ak by sme mali rovnakú kvalitu algoritmov, ale v menšej miere by sme používali reklamu, znamenalo by to, že by sme mali menší príjem na jedno vyhľadávanie ako Google. To znamená, že im zostáva viacej peňazí pre distribúciu reklamy na Samsung zariadenia, alebo Apple. Takže musíme zväčšiť objem, aby sme sa zlepšili“

Potom Ballmer zastavil v rozprave o zlepšovaní Bing-u, aby vyjadril svoje frustrácie z Google-u. „Verím, že praktiky Google si zaslúžia diskusiu s protimonopolným úradom. A samozrejme sme ich prediskutovali.“ Povedal Ballmer. Microsoft sa pokúsil vyzdvihnúť niektoré z toho, čo označuje ako „zlé praktiky Google-u“ v sérii „Scroogled“ (spojenie slov screw – napáliť niekoho a Google, pozn.red.) kampaní, no reklamy dosiahly zmiešaných reakcí.

Po svojich vlastných problémoch v Spojených štátoch a v Európe sa Microsoft sám účastní na prípadoch proti Google v EU. Skupina Fair search (férové vyhľadávanie) pozostávajúca z Microsoftu, Nokia a.i. sa snaží prinútiť Google, aby zmenil spôsob, ktorým zobrazuje reklamy. Prípad sa sústredí na obavy okolo toho, ako Google zobrazuje svoje špecializované vyhľadávacie služby oproti tým od jeho konkurencie. Nedávno Google ponúkol isté zmeny, no EU ich odmietla volajúc po lepšej alternatíve. V Spojených štátoch podobné obavy vyústily do uznesenia s Federálnou Obchodnou Komisiou, ktoré Microsoft označil za „slabé“ a „nezvyčajné“.

Ďalej Ballmer vraví, že Microsoft sa rozhodol upozorniť na prepájanie služieb YouTube a Google Mapsa niektorých ďalších vecí. Nedávno sme boli aj svedkami hádky Google s Microsoftom, kvôli aplikácii pre YouTube. Google núti Microsoft, aby aplikácia bola napísaná v HTML5, zatiaľ čo on sám ho nepoužíva a aplikácie pre Android a iOS sú napísané v oveľa kvalitnejšom natívnom kóde, o čo sa snaží aj Microsoft. Po tom, čo Microsoft spravil vlasntnú natívnu aplikáciu pre YouTube, Google ju zablkoval a zabránil jej prístupu k videám. Týmito obavami sa však Ballmer nezaoberal, no vyjasnil nám presvedčenie Microsoftu: „Myslím si, že Google potrebuje nátlak zo strany protimonopolného úradu. A tiež konkurenčný tlak na trhu.“

Čo sa týka pokusov Bing-u o vylepšenie si pozície na trhu, Ballmer nevyjadril presné plány, no poukázal na partnerstvo s Apple ohľadom Siri ako na dobrý príklad.
„Trh s reklamami má Google momentálne veľmi dobre chránený, ale tiež si myslím, že v súčasnosti máme dobrú stratégiu na jeho napadnutie. Budeme potrebovať trošku viac času a ešte viac trpezlivosti, no myslím si, že to bude mať pozitívny ekonomický dopad pre našich akcionárov, a zároveň to celkovo zmení konkurenčný boj medzi našími spoločnosťami“

Zdroj: The Verge