Úvod Hry Asphalt 8: Airborne – arkádová smršť

[RECENZE] Asphalt 8: Airborne – arkádová smršť

6

Na Google Play se po krátkém zpoždění konečně dostal vyzyvatel zatím nejlepší závodní hry pro smartphony s Androidem, Real Racing 3. Jak jste jistě poznali, řeč je o již osmém dílu série Asphalt s přídomkem Airborne. Udrží Real Racing svou pozici jedničky na trhu nebo ho nový Asphalt rozmete na kopytech?

Na tuto otázku nebude vůbec jednoduché odpovědět. Obě hry totiž přináší něco naprosto jiného, a tak se po realistickém pojetí Real Racingu dostáváme do arkádovějších vod, do kterých nás zavede nový počin od Gameloftu. Pojďme si hru tedy blíže představit.

2013-08-22-17-33-12

2013-08-22-19-37-44 2013-08-22-19-38-56

Jak již jsem naznačil v předešlém odstavci, od Airborne nelze očekávat nějaký realistický zážitek. Celá série se nesla v arkádovém duchu a osmý díl není výjimkou. Ostatně také podnázev Airborne naznačuje, že na pořadu dne budou dlouhatánské skoky, kterými překonáte rokle a další překážky, které výborně propracované tratě skrývají. Ve vzduchu lze předvádět i různé triky, za které získáváte kromě nitra také achievementy. Hra totiž podporuje Google Play Game Services a vy tak vaše dosažené výsledky můžete porovnávat s přáteli.

asphalt8recenzia3-med asphalt8recenzia5-med

Co se týče hratelnosti, hře není moc co vytknout. Obrovský kopec zábavy, skvěle koncipované tratě a obrovská rychlost vás pohltí od prvního závodu a nepustí vás dokud nevyždímete celou baterii. Arkádový styl ze hry čiší a je to způsobeno i jednoduchým jízdním modelem. V zatáčkách není problém dostat se do smyku a v něm poté auto bezchybně ovládat. K ovládání je možné použít jak naklápění přístroje, tak klasická tlačítka na displeji, či dotykový volant. Osobně nejraději hraji s tlačítky po stranách, které jsou zde řešeny lépe než u RR3, brzda totiž není uprostřed ale na obou stranách u spodní hrany, což je pro hraní na rozměrném Note II daleko lepší způsob způsob z Real Racing.

2013-08-22-19-38-33 2013-08-22-17-32-11 2013-08-22-19-40-20

Grafická stránka hry je výborná. Subjektivně mohu říci, že Real Racing je graficky poněkud výše, Asphalt 8 to však dohání skvělými efekty. Nechybí blur efekt, který ve vysokých rychlostech rozmaže obraz, při nárazech odlétávají střepy a kusy plechů. Skvěle graficky jsou na tom i tratě, a tak v Tokyu potkáte obřího robota, na Islandu nechybí závěje sněhu, přes které nevidíte téměř nic a takto bych mohl vyjmenovávat donekonečna. Efekty se Gameloftu povedly a o to vývojářům patrně šlo.

Co se týká zvuku je na tom Asphalt také velice dobře a soundtrack obsahuje několik podařených titulů. Subjektivně se mi však více líbí hudební výběr EA v Real Racing 3. Avšak stále platí, sto lidí, sto (hudebních) chutí. Skvělou vlastností Asphaltu je však možnost zvolit si žánr, který bude ve hře hrát. Na výběr je Bass, Rock a elektronická hudba, takže na své si přijde snad každý.

2013-08-22-19-40-32 2013-08-22-17-22-46

Ve hře se setkáme s již známými módy, ale vývojáři připravili i některé nové. Z již zaběhnutých zmiňme klasický závod, Eliminace posledního závodníka, či Knockdown, ve kterém je vaším úkolem zdemolovat více protivníků nežli váš soupeř. Nové módy jsou dva a jmenovitě se jedná o Infection a Gate Drift.

V prvním jmenovaném se vždy v určitý čas infikuje poslední jezdec, čímž získá nekonečné nitro. Infikovanému hráči však začne běžet čas, který po uběhnutí jeho auto vyhodí do vzduchu. Tento čas lze prodloužit narážením do protivníků. Jedná se o něco zatím neviděného a každopádně velice zábavného. V druhém módu Gate Drift, budete driftovat branami ve snaze získat co nejvíce bodů. Ve hře nechybí ani realtime multiplayer až pro osm hráčů. Výběr módu a trati je postaven na principu hlasování, což je asi nejdemokratičtější a nejvhodnější mechanika.

2013-08-22-18-02-37 2013-08-22-18-01-18 2013-08-22-19-08-22

Připraveno je  devět různých lokací, mezi kterými nechybí Benátky, Island či Tokyo. Závody jsou rozloženy do 8 sezon, které postupně odemykáte vyhráváním závodů a plnění dílčích úkolů v nich. Ve vozovém parku čítajícím 47 vozů nechybí takové značky jako Lamborghini, Ferrari nebo Buggati a auta můžete dále vylepšovat po stránce výkonu či měnit jejich barvu.

asphalt8recenzia2-med asphalt8recenzia-med

Abych pořád jen nechválili, hra má i své stinné stránky. Například spousta lidí, včetně mě, se potýká s problémy technického rázu. Jedná se například o sekání hry (i když je možné snížit úroveň detailů, za což patří vývojářům dík), stabilitu či drobné bugy. Co mě však zarazilo byly mikrotransakce. Ne že bych je nečekal u takto propracované hry za pouhých 19,- Kč, ale jejich cena je snad špatný vtip. Štěstí, že hru lze hrát i bez nich a to celkem bez problémů. Alespoň se vám tak dostane pořádné výzvy, protože i přes arkádové pojetí je hra relativně obtížná.

2013-08-22-17-00-272013-08-22-16-58-37  2013-08-22-16-57-56

Nový díl série Asphalt se povedl. Po dlouhém čekání jsme dostali nadmíru zábavnou hru, která přináší skvělou grafiku a šílenou hratelnost v dobrém slova smyslu. Škoda jen, že se Gameloftu nepodařilo vybrousit hru ještě před vydáním, a tak se občas můžeme potýkat s různými bugy, což však zcela jistě opraví některá z příštích aktualizací. Krokem vedle jsou pak zcela nelogicky drahé in-app nákupy. Jako celek se však jedná o více než důstojného konkurenta Real Racing 3, a pokud raději dáváte přednost arkádě před realističností, nebojte se po novém Asphaltu sáhnout. Zklamáni jistě nebudete, ba naopak.

[app]com.gameloft.android.ANMP.GloftA8HM[/app]