Úvod Novinky Na Slovensku vďaka ‚expertom‘ nevyreklamujete nič. Ani to, na čo máte nárok

Na Slovensku vďaka ‚expertom‘ nevyreklamujete nič. Ani to, na čo máte nárok

78

To, že reklamovať niečo v našej vlasti nie je vôbec jednoduché, vieme takmer všetci. Presvedčil sa o tom aj 21 ročný Martin, ktorého Samsung Galaxy Xcover prestal správne fungovať. Smartphone sa prestal nabíjať a keď sa aj nabil, batéria mu vydržala maximálne polhodinu. Telefón sa teda rozhodol celkom správne reklamovať.

Čo Martina, ako aj našu redakciu celkom zaskočilo, bolo odôvodnenie v záručnej správe, v ktorej sa píše, že telefón vykazuje známky nadmerného mechanického namáhania. Tak neviem ako Vy, no ja keď si kúpim zariadenie, rád ho používam a neleží mi len na stole. Pri preskúmaní fotografií je zrejmý len jeden škrabanec. Z toho teda vyplýva, že v reklamačnom oddelení by asi najradšej videli telefón aj s nalepenou fóliou.

protokol-o-oprave

V rozhovore so serverom Čas.sk Martin poznamenal: „Nie som milionár, aby som si mohol dovoliť kúpiť nový mobil alebo aby som ho dal opraviť za takú sumu. Telefón som používal ako každý normálny človek. Je na ňom jeden malý škrabanček a nie, ako je uvedené v správe od technikov.“

Čítate správne, v „servise“ mu telefón chceli opraviť za 169,11€.

Okrem toho, že celá situácia zaváňa človekom, ktorý na reklamačnom sedí asi len preto, aby ľuďom pripravoval nepríjemné prekvapenia, pretože to ho na celej jeho práci baví najviac a tým uspokojuje svoje ego, nás celkom prekvapila aj odpoveď šéfredaktora jedného zo slovenských technologických serverov.

galaxyxcover galaxyxcover2

Nie som si istý, či sa vôbec niekedy dočkám aj takých praktík, aké sú zaužívané v západnejších krajinách a to „Náš zákazník, náš pán.“ Smartphony sú totiž tak, ako zvyšok spotrebnej elektroniky, poruchové, či už nastane chyba pri výrobe alebo počas transportu. Nájsť preto argumenty proti zákazníkovi, aké sa podarili nájsť spomínanému expertovi, ako napríklad „vystavenie extrémnym podmienkam,“ či napríklad „spadnutie zariadenia“ bez toho aby na ňom boli akékoľvek známky pádu, sú nie len smiešne, ale ako zákazníka by ma dokonca urazili.

Najlepšie však na záver. Martin podľa experta „z fachu“ mohol batériu na svojom 220 eurovom telefóne poškodiť zámerne a to tak, že ju úplne vybil a potom nabil niekoľkokrát denne. Ani raz teda tento fondovaný pán nespomenul, že pri výrobe alebo počas dodania zariadenia z Ázie, kde bol vyrobený, mohlo dôjsť k poruche.

Samsung S5690 Galaxy XCover môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Neviem, či som to len ja ale takéto smiešne komentáre od ľudí, ktorí sú za to platení (nie len spomenutý šéfredaktor ale hlavne reklamačný technik) by tu nemali byť. Dosť mi to pripomína celkom škandalózne výkriky súkromnej záchrannej služby zo Slovenska, kde kričali aby pacientke „vytiahli jazyk“ (čo je niečo, čo sa učilo za bývalého režimu a neplatí dobrých 30 rokov).

Ja teda kričím späť, nechajte si tieto zastaralé praktiky pre svoju rodinu a slovenskému spotrebiteľovi dajte to, čo mu patrí.

Zdroj: Čas