Úvod Hry Iron Man 3: Pecka od Gameloftu (skoro) zdarma

[RECENZE] Iron Man 3: Pecka od Gameloftu (skoro) zdarma

0

Jak už asi víte, včera vyšla dalši velice očekávaná hra od Gameloftu a po The Dark Knight Rises a The Amazing Spiderman je již jejich třetím počinem se superhrdinou v hlavní roli. Oproti svým předchůdcům přichází zcela zdarma s implementovanými in-app nákupy.  My se teď podíváme jestli je to na škodu, nebo se železný muž zařadí mezi nejlepší hry zdarma. Potenciál rozhodně má.

Iron Man 3

Hra se řadí do takzvaného „Infinite running“ žánru, který znáte z her jako je Temple Run nebo Subway Surfers a přidává většinou zábavné inovace. Samozřejmě základní kámen zůstává prakticky nezměněn a tak běžíte, nebo vlastně letíte, co vám a vašemu obleku síly stačí vstříc nejvyššímu skóre. Pomocí naklápění vašeho telefonu, nebo posouvání prstu po spodní hraně displeje se vyhýbáte překážkám, přičemž přesnější a rychlejší je určitě druhá možnost. To všechno už známe a podívejme se tedy co Iron Man 3 přidává navíc.

Iron Man 3 Nabídka obleků je široká

V první řadě je to plynulý přechod mezi různými módy nebo perspektivami boje. Ze začátku letíte těsně nad zemí a vyhýbáte se cisternám a všem možným vozidlům, po chvíli se přenesete nad pouliční osvětlení, kde bojujete s drony, vyhýbáte se stíhačkám a raketám a čas od času se objeví i nějací protivníci s tužším kořínkem, jejichž jména se nedají zapamatovat a vypadají, že přiletěli z úplně jiného komiksu, jako například jednotka s názvem Super Extreme, která vypadá jako Helix z X-menů. Pokud se ve hře dostanete dále narazíte i na pasáž kdy citelně zpomalíte a z výšky ostřelujete vojáky, kteří samosebou opětují palbu. Přechody působí velice plynule a nenuceně a tvůrci tak eliminovali neduh tohoto žánru a to jednotvárnou hratelnost. Připraveny jsou i souboje s Bossy, kde každý z nich má trochu rozdílný styl boje, což dodává hře další špetku originality.

Nepokoušjte se naštvat žádného člena Avengers, Iron Mana obzvlášť Iron Man 3

S nepřáteli bojujete dvěma způsoby, a to buď poklepáním a následnou střelbou, nebo tažením přes vícero vašich nepřátel na které Tony Stark reaguje vystřelením paprsku do zaměřených nepřátel. K dispozici je i pár Power-upů, které sbíráte různě rozmístěné na cestě, tak jak to znáte i z jiných zástupců tohoto žánru. A jejich funkce se také příliš neliší. K dispozici je Fusion Charge, který vás na malou chvíli zrychlí, přitomny jsou i všezničujíci Fuel Cells a narazíte i na Alpha Duplicator jenž zdvojnásobí vaše skóre.

Zničte drony, ale pozor na EMP Průlet hangáry povolen

Grafické zpracování je ucházející, obleky jsou vyladěny do detailů, ale přesto se mi grafika moc nelíbila a při prvním spuštění žádné nadšení nenastalo a zkrátka jsem hrál i hezčí hry. Přesto Iron Man v tomto ohledu patří k tomu lepšímu co můžete na svých smartphonech vidět a zpracování určitě neurazí. Zamrzelo mě ale, že Gameloft nepoužil do hry obrázky Roberta Downey Jr. a v neherních pasážích uvidíte jakéhosi dvojníka.

Za každy Level-up získáte jeden diamant. Cože je ale žalostně málo. To přeci není Robert Downey Jr. Sdílet svoje výkony můžete na Facebook

Zdá se, že hře není co vytknout a Gameloft nám zdarma předložil zcela skvostnou hru. Ale stejně jako zahrada ve které se nachází jedna z nejslavnějších českých (a vlastně i slovenských) ordinací, není ani situace s Iron Manem tak růžová, jak by se na první pohled mohlo zdát. Čím to je? Hádat můžete třikrát, ale vetšina z vás již určitě tuší, že neduh, který se v poslední době rozmáhá po celém Play Store jsou in-app nákupy.

Na začátku každé mise si můžete zakoupit jeden ze tří power-upů, který platí pro celou hru Čekejte prosím

Vše se točí okolo herní měny a tak po každém letu váš oblek potřebuje opravit, pokud nainstalujete nějaké vylepšení chvíli trvá než se nainstaluje a pokud získáte dostatečný počet XP na nový oblek (k dispozici je jich 18! + pár bonusových), odečtou se nejen XP, ale budete muset zaplatit i horentní sumu za jeho sestavení. Naštěstí, například oprava obleku trvá jen 30 sekund, takže mezi hrami čekáte jen malou chvíli, ale určitě za to nebudete Gameloft velebit. Radosti nepřidá ani mírně vyšší obtížnost, která ty méně zkušené hráče může do nákupu (ne)vědomky tlačit.

Přesto se další hra na superhrdiny povedla. Inovace jsou zábavné, mírné RPG prvky potěší, i když jsou znovu lehce limitovány stavem vaší herní (a také trochu té reálné) peněženky. Pokud tedy nemáte problém s nákupy herní měny, nebo vám nevadí při hře chvíli počkat, Iron Man 3 vám nabízí skvělou zábavu.

[app]com.gameloft.android.ANMP.GloftIMHM[/app]

Zdroj: Google Play Fan Art: Dušan Husarčík