Úvod Hry Boulder Dash-XL: Nostalgický zážitek v novém kabátku

[RECENZE] Boulder Dash-XL: Nostalgický zážitek v novém kabátku

0

Zahrát jste si ho mohli  již v roce 1984 na 8-bitovém Atari, ale objevil se například i na Apple II, Commodore 64, NES, z dnešních platforem například PC, iOS a konečně, díky spolupráci vývojářského týmu Herocraft s First Star Software si tuto záležitost můžete užít i na Androidích zařízeních. Řeč je o logické hříčce Boulder Dash-XL.

poster_1754x1240

Hra staví na již osvědčených základech a staví na ně další patra v podobě nových nepřátel a herních módů. O tom ale později. Nejdříve se pojďme podívat na technické zpracování, které je vynikající. Grafika je jednoduchá ale detailní, přehledná a věrná svým předlohám i když  je o pár let dál. Zvuková složka se rovněž nese v duchu starších bratříčků a u starších hráčů možná vyvolá i pocity nostalgie. Ovládání nepřináší nic revolučního a tak se vám rychle dostane pod kůži, a to i díky možnosti vybrat si mezi různým rozestavením šipek a připraven je i D-pad.

1 6

V roli Rockforda nebo Crystal se vydáte na honbu za diamanty, kterou vám budou znesnadňovat staří známí, jako jsou motýli, mušky nebo améby a tuna nových nepřátel od Trapperů, kteří kladou zpomalující pasti, přes tupé Wild Walkery po všeničí Dreadful Drillery. Pozor musíte dát samozřejmě i na kameny, a do karet vám nebude hrát ani čas.

9 7 5

Zvolit si můžete nejen z dvou již zmiňovaných hrdinů ale i z pěti(!) herních módů. Prvním z nich je Score Attack, v němž musíte sebrat co nejvíce diamantů v předem určeném čase a je jen na vás jak si jej rozvrhnete. Není nad to, když se pět vteřin před cílem ženete k východu, a rozhodnete se vzít ještě poslední drahokam. Většinou rozhodují vteřinky a adrenalin proudí v žilách o sto šest. Dalším módem je Puzzle Mode, ve kterém musíte najít správné řešení a sebrat všechny diamanty. Naštěstí se jedná o mód bez časového limitu a tak u obtížnějších úrovní můžete hloubat nad onou správnou cestou jak jen budete chtít. Dále je pro vás připraven Zen Mode, ve kterém se snažíte v dané úrovni sebrat co nejvíce diamantů za co nejmenší čas. Variací na Score Attack je Arcade Mode, s tím rozdílem, že musíte sebrat určitý počet diamantů k otevření východu.

8

Jako poslední jsem si nechal záměrně můj nejoblíbenější Retro Mode. Graficky se v něm přiblížíte začátkům série, a to že nehrajete hru 21. století uvidíte i na rozlehlých a celkem obtížných úrovních, při kterých zaplesá nejedno srdce vlastníků NES a dalších retro herních zařízení. Originální princip je zachován a vy se snažíte sebrat všechny diamanty v časovém limitu a vyhýbáte se při tom již známým potvůrkám.

Pro fanoušky série je Boulder Dash-XL povinnost. Pro ostatní hráče je to příjemná logická oddychovka, která dokáže pozlobit mozkové závity a někdy vyžaduje i rychlé prsty. Množství herních módů patří mezi nadstandard mobilních her, a ve spojení s množstvím úrovní, ve kterých vás bude pronásledovat horda rozličných nepřátel, představuje zábavu na dlouhé hodiny.

[app]com.herocraft.game.boulderdash[/app]