Čo sa produktovej lojality týka, spoločnosť Apple je známa tým, že má svojich verných fanúšikov a majiteľov ich výrobkov, ktorí sa stoj čo stoj vrhnú po novom alebo inovovanom produkte spoločnosti a sú presvedčení o ich absolútnej kvalite. Na tom samozrejme nie je nič zlé, práve naopak je fajn mať takúto základňu odhodlaných obdivovateľov.
Spoločnosť Strategy Analyics však priniesla zaujímavú štúdiu. V roku 2011 po prieskume v USA zistila, že až 93 percent majiteľov iPhone-ov si plánuje zakúpiť ďalšiu generáciu tohto zariadenia. V roku 2012 v tom istom prieskume však číslo kleslo na 88 percent. Rovnaký prieskum sa konal aj v západnej Európe kde v roku 2011 korešpondovalo číslo 88 percent v konfrontácii s rokom 2012, kde si plánuje iPhone 5 kúpiť 75 percent majiteľov predošlých verzii zariadenia.
Čo je príčinou tohto poklesu? Strategy Analytics tvrdí, že za to môžu nedostatočné inovácie na úkor niekedy nezmyselných súdnych sporov, poprípade zoznámenie sa ostatnými konkurenčnými produktami, ktoré ich následne zaujali a rozhodli sa pre ne. Uvidíme, či sa „utečenci“ k značke znovu vrátia. To ale ukážu až čísla na koci roku 2013.
Ak ste náhodou bývalý majiteľ iPhone-u, zdôverte sa nám v komentároch prečo ste sa rozhodli pre inú platformu.
zdroj: androidauthority.com