Úvod Novinky Aktuálne Pošta a kuriéri upozorňujú: Do Vianoc doručíme len vtedy, keď si objednáte...

Pošta a kuriéri upozorňujú: Do Vianoc doručíme len vtedy, keď si objednáte do TOHTO dátumu!

S nákupom darčekov netreba otáľať. Kuriéri aj pošta sú vyťažení, doručenie do Vianoc garantujú len do tohto dátumu.

0
Ilustračný obrázok

December je tradične spájaný nielen so studeným počasím, ale aj s tradičným zháňaním vianočných darčekov. Mnohí si túto aktivitu nechávajú na poslednú chvíľu, čo nemusí byť úplne ideálna stratégia. TECHBYTE oslovil Slovenskú poštu aj veľké kuriérske spoločnosti, aby zistil, dokedy garantujú doručenie pod vianočný stromček.

Pošta: Objednajte radšej skôr

Odporúčaný posledný termín pre poslanie pohľadnice či listu 2. triedy v rámci Slovenska, aby bol doručený pre Vianocami, je pondelok 19.12.2022, pre listy 1. triedy odporúčame najneskorší termín utorok 20.12.2022,“ približuje hovorkyňa pošty, Ivana Dorčáková.

Balíkové zásielky sú na tom veľmi podobne. Pošta odporúča balíky poslať najneskôr v utorok 20.12.2022.

Do zahraničia s predstihom

Najväčší pozor by si mali dávať tí zákazníci, ktorí plánujú darčeky zasielať do zahraničia. „Ak chcú zákazníci posielať listy alebo balíky do zahraničia, odporúčame podať listové zásielky najneskôr v piatok 16. decembra a balíky najneskôr 15. decembra pre krajiny Európskej únie.

BalíkoBOX
Pošta odporúča doručenie zásielok do BalíkoBOXov. Zdroj: Slovenská pošta

Pošta hovorí, že aj napriek tomu, že početnosť zásielok nedosahuje hodnoty z pandemických čias, po Black Friday a pred Vianocami je ich stále viac než bežne. Pošta radí, aby si zákazníci svoje zásielky v prípade možnosti nechávali doručiť do BalíkoBOXov, ktoré sú dostupné 24 hodín 7 dní v týždni.

Packeta: Vieme doručovať aj cez víkend

S odhadom pošty súhlasí aj Packeta. „Pre úspešné doručenie zásielok do Štedrého dňa v rámci Slovenskej republiky odporúčame, aby nám ich e-shop odovzdal na výdajnom mieste najneskôr do 19. decembra. V prípade podania na depe, alebo vyzdvihnutia v e-shope, platí dátum 20. december.

Zdroj: Packeta.sk

Sme si vedomí, že mnoho zákazníkov rieši darčeky na poslednú chvíľu. Musia mať však na pamäti, že aj e-shop potrebuje nejaký čas na spracovanie objednávky. To, kedy je posledný možný termín objednávky pre zákazníka, by mal mať uvedený každý e-shop na svojej stránke,“ priblížil Michal Magád, Head of Logistics v spoločnosti Packeta.

Zdroj: Zasilkovna.cz / Packeta delivery

Pozor na kratšiu úložnú dobu

Packeta tiež zákazníkov upozorňuje, že pred vianočnými sviatkami skracuje úložnú dobu zásielok zo 7 na 5 dní, aby tak navýšili obrátkovosť výdajných miest. Ďalšou malou inováciou sú nové čítačky QR kódov, ktoré Packeta rozdistribuovala na najvyužívanejšie výberné miesta, ktoré urýchlia výdaj zásielok. Spoločnosť je navyše pripravená zásielky doručovať aj cez víkendy.

DPD: Pripravujeme sa zodpovedne

DPD sa na vianočnú sezónu pripravuje zodpovedne a v predstihu tak, aby zvládli koncoročný nápor zákazníkov. Spoločnosť posilňuje počty kuriérov a aj pracovníkov prekladísk. So zvládnutím náporu DPD pomáha aj nová triediaca linka, ktorá za 1 hodinu dokáže spracovať až 10-tisíc zásielok.

Zdroj: DPD

Podobne ako pošta a Packeta, aj DPD odporúča, aby sa k nim balík určený pre doručenie do Štedrého dňa dostal už 20. decembra. Balíky, ktoré sa do systému DPD dostanú neskôr, nemusia byť do Vianoc doručené.

TECHBYTE oslovil aj spoločnosť GLS a Slovak Parcel Service, ktoré sa nechceli vyjadriť alebo na email neodpovedali vôbec.