Taxi aplikácia HOPIN je na slovenskom trhu už tri roky. Ako prvá umožnila zákazníkom objednať si taxi cez aplikáciu v smartfóne. Za nápadom stoja dvaja Petržalčania – Martin Baran a Martin Winkler,  ktorí začínali doslova z garáže.

Dnes má HOPIN už viac ak 350 tisíc stiahnutí a poznajú ho nielen na Slovensku, ale aj v Čechách, na Ukrajine či v Slovinsku. Za ostatné tri roky toho HOPIN a jeho vodiči zažili viac ako dosť. Zábudliví zákazníci nechali v taxíkoch HOPINu niekedy aj kuriózne kúsky. Či už ide o snubný prsteň, barlu, nákup zo supermarketu, alebo klaunovskú parochňu. Vodiči zažili aj sťahovanie bytu, útek nevesty, či nespokojných zákazníkov, ktorí sa sťažujú na politiku, prehratý športový zápas, či dopravné zápchy v hlavnom meste.

Tri roky nie je až taká dlhá doba. HOPINu sa však podarilo za tento čas nielen zmeniť trh taxi služieb na Slovensku, ale urobiť aj niekoľko rekordov. Dnes dokončili zákazníci s HOPINom už takmer 2,2 milióna objednávok a odviezli sa viac ako 11 miliónov kilometrov. Rekordman v dĺžke jazdy je zákazník, ktorý sa dal odviesť  až 167 kilometrov. Zákazníci „prežili“ v taxíkoch HOPINU spolu viac ako 266 tisíc hodín, čo je v prepočte 30 rokov. Najaktívnejší vodič odvezie zákazníkov denne v pracovných dňoch spolu až 90 kilometrov. Mnohí zákazníci siahajú po HOPINe aj viackrát denne –  najaktívnejší zákazník sa denne odvezie až 5 krát.

Vodiči HOPINu si užijú aj zábudlivých zákazníkov. Tí neraz nechali v ich taxíkoch naozaj kuriózne veci. V zozname strát a nálezov nájdeme barlu, dôverný denníček, vysokoškolské skriptá, nákup zo supermarketu, fľaše burčiaku, zjedenú bonboniéru, klaunovskú parochňu, pár ponožiek, jednu tenisku, spacák, či spiaceho kamoša, ktorý upadol do hlbokého spánku a z taxíka nevystúpil.

Zákazníkom občas čo to vypadne aj z vrecka nohavíc či bundy. Našli sa kľúče, peniaze, peňaženka, doklady, letenka a dokonca aj krabička so snubným prsteňom.

Azda najväčší zážitok pre vodiča HOPINu bola “nevesta na úteku”. Ušla z vlastnej svadby v HOPIN taxíku. Taxík HOPINu neslúži len na prepravu ľudí, ale aj ich nákupov, a to niekedy aj nadrozmerných veľkostí. Vodiči si zvykli, že pravidelne pristavujú svoje autá pred veľkým švédskym obchodným domom s nábytkom. Najmä mladí ľudia si občas pomýlia taxík so sťahovacou službou.

Vodiči HOPINu sú neraz aj bútľavou vŕbou a vypočujú si od zákazníkov takmer všetko. Sťažnosti na aktuálnu politickú situáciu v krajine, frfľanie na prehratý športový zápas, až po zápchy a kolóny v našom hlavnom meste.

HOPIN prišiel pred tromi rokmi s aplikáciou, ktorá umožnila Slovákom objednať si taxík bez telefonovania. Zaviedol možnosť ohodnotiť vodiča či platiť prostredníctvom platobnej karty. Dnes túto službu využíva až 40% zákazníkov. S príchodom HOPINu sa zmenila aj kultúra cestovania. Slušné správanie, čistota interiéru či spoľahlivosť, dostali zelenú. Svoje služby rozšíril HOPIN v minulom roku aj do Česka, Slovinska a na Ukrajinu. Služby rozšíril o firemné jazdy a všetci vodiči ktorí jazdia pod značkou HOPIN musia mať taxikársku koncesiu.

V oblasti spoločenskej zodpovednosti je HOPIN aktívny najmä v oblasti Bratislavy, kde spustil projekt Krajšie s Hopinom. Ten je určený na systematickú pomoc a podporu skrášľovania verených priestranstiev nášho hlavného mesta. Aktívne sa zapája ako partner aj celonárodnej zbierky Dňa narcisov, ktorú organizuje Liga proti rakovine.

HOPIN TAXIHopIN Cestovanie a miesta ZdarmaStiahnuť

  • NTN Labs

    Pekna statistika, nomalne som chvilu nechapal ze to je len slovensky Hopin :)