Experti poprednej analytickej agentúry Kantar sa vo svojej poslednej štúdii zamerali na aktuálny stav trhových podielov mobilných operačných systémov. Z výsledkov je zrejmé, že kraľovanie dvoch gigantov nikto neohrozí.

V Európe, Amerike aj v Číne dominuje OS Android a iOS od Apple. Dni, kedy mali operačné systémy BlackBerry OS, Symbian alebo Windows Mobile významnejší vplyv, sú nadobro preč. Trhový podiel operačného systému Android medziročne najviac vzrástol v Číne.

Mobilný OS od Google v tejto krajine dominuje veľkým 83,2-percentným podielom. Podiel stúpol o 1,9 percentuálneho bodu a všetky čísla vychádzajú zo skúmaného obdobia troch mesiacov, končiac januárom 2017.

Trhový podiel stúpal tiež v Európe, aj keď pomalšie. OS Android si polepšil o 1,4 percenta, na konečných 74,3 percent. Systém iOS obsadil 22,7 percent. Mimochodom, najpredávanejším smartfónom v Anglicku, Nemecku a Francúzsku je iPhone 7. Trhový podiel Androidu je v USA štíhlejší o 1,8 percenta, no stále mierne prekonáva Apple. V tejto krajine sa jeho trhový podiel zastavil na hodnote 56,4 percenta.

© redakcia

Čo sa týka značiek, respektíve výrobcov inteligentných mobilných telefónov, v USA sa toho veľa nezmenilo. Štyria z piatich Američanov si z obchodov odnesú jedno zariadenie z pomedzi troch veľkých výrobcov. 70 percent zariadení pokrýva Apple a Samsung, 11,1 percenta zostalo pre LG.

Analytici predpovedajú čerstvý hardvérový vietor v Európe. Na mysli mali značku Nokia a premiéru jej zariadení na podujatí Mobile World Congress 2017. Európania sú k značke Nokia vysoko lojálni, za čo môže kvalitná minulosť značky a niekdajšia veľká spokojnosť používateľov.

Začiatkom roka 2016 obsadili zariadenia značky Nokia 6 percent trhu v európskej päťke, teda v krajinách Taliansko, Nemecko, Španielsko, Anglicko a Francúzsko. Analytici sú presvedčení, že nové smartfóny Nokia budú tento rok kraľovať strednej triede, a to najmä v cenovo citlivých krajinách, akými sú Taliansko a Španielsko.

Nové smartfóny Nokia sú lacné, majú kvalitné vyhotovenie (vzhľadom na cenu), nechýba im digitálny Google Assistant alebo čistá forma operačného systému Android.

V mestských oblastiach Číny pre zmenu dominujú značky Huawei, Apple a Xiaomi. Podľa agentúry Kantar musia tieto značky rátať s rýchlo rastúcou konkurenciou, za ktorou stoja výrobcovia OPPO a Vivo.