Úvod Novinky Aktuálne Operátor O2 je na našom trhu už desať rokov. Čo všetko za...

Operátor O2 je na našom trhu už desať rokov. Čo všetko za túto dobu dokázal?

3
ilustračná foto

O2 vstúpilo na slovenský telekomunikačný trh 2. februára 2007. Počas svojej histórie zmenilo zaužívané pravidlá mobilného telefonovania, ktoré od jeho príchodu vládli. 

Po desiatich rokov pôsobenia má O2 na Slovensku takmer 1,9 milióna zákazníkov. Ocenenie Operátor roka získalo O2 niekoľkokrát po sebe.

„Pred 10-timi rokmi sme ľuďom na Slovensku priniesli alternatívu k zaužívaným pravidlám na telekomunikačnom trhu. V každom z našich desiatich rokov pôsobenia na trhu sme pre zákazníkov priniesli niečo nové. Každá novinka so sebou priniesla inovátorský prístup k používaniu služieb s dôrazom na efektivitu a hodnotu navyše za to, že sú v sieti O2. Aj po desiatich rokoch môžeme skonštatovať, že priority ako férovosť, jednoduchosť a transparentnosť v ponukách O2 boli správnou voľbou“, uviedol generálny riaditeľ O2, Peter Gažík.

„Za tých desať rokov sa trh viditeľne menil tak, že ponuky konkurencie sa začali nápadne prispôsobovať ponuke O2, čo nás nesmierne teší, pretože z toho profituje predovšetkým zákazník. Ale my ideme ďalej aj tentoraz. Za 10 rokov sa zmenil trh, zmenil zákazník, jeho potreby a zároveň aj technické možnosti v podobe smartfónov a siete 4. generácie,“ pokračoval Peter Gažík

Nemenil sa len trh ale aj samotné O2. Z počiatočného počtu 247 zákazníkov v roku 2007 počet zákazníkov narástol takmer na 1,9 milióna. Produktové portfólio sa postupne rozrástlo a O2 sa stáva komplexným operátorom.

Najdôležitejšie zákaznícke míľniky

Rok štartu 2. 2. 2007 – O2 odštartovalo komerčnú prevádzku. Postupne predstavilo komplexnú ponuku predplatených a fakturovaných služieb.

Rok revolúcie: 4. 9. 2008 – Predstavením novej ponuky O2 Fér zmenilo O2 od základu pravidlá mobilného telefonovania na Slovensku. Férový prístup k zákazníkovi sa stáva hlavným princípom pôsobenia operátora Slovenskom trhu. O2 zrušilo nezmyselné poplatky, malé písmená v reklame ako jednoznačný záväzok transparentnej komunikácie a zrušilo aj viazanie všetkých rezidentných zákazníkov. O2 zároveň ako prvé prinieslo dáta na predplatenej karte.

Rok úspechu: 1. 12. 2009 – O2 privítalo jubilejnú 500-tisícu zákazníčku v Trnave, ktorá získala volania počas piatich rokov zadarmo. O2 sa stáva po prvý krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.

Rok inovácií: 25. 8. 2010 – O2 ako prvý mobilný operátor na Slovensku realizovalo v Banskej Bystrici testovanie technológie LTE. Úspešné testovanie prebehlo 31. augusta 2010.

Rok 3G technológie: 20. 6. 2011 – O2 začalo postupne zapínať vlastnú 3G sieť, ktorá aktuálne pokrýva 70 % populácie.

Miliónový rok: 27. 6. 2016 – O2 privítalo svojho miliónteho zákazníka v Košiciach. A O2 sa stáva tretí krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.

Rok paušálov: 23. 4. 2012 –  O2 predstavilo nový O2 Paušál, prvý skutočne neobmedzený program s neobmedzenými volaniami a SMS na Slovensku. Opäť samozrejme bez viazanosti a so štedrým bonusom na telefón. O2 tieto výhody postupne rozšírilo do Českej republiky a aj do všetkých sietí krajín Európskej únie za slovenské ceny.

Rok rýchlych dát: 2. 8. 2012 – O2 odštartovalo prvú komerčnú pilotnú prevádzku najrýchlejšieho internetu na technológii LTE vo vybraných obciach západného Slovenska. O2 sa stáva štvrtý krát Operátorom roka v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov.

Rok budúcnosti: 14. 1. 2013 – O2 spolu s Tatra bankou priniesli zákazníkom na Slovensku prvé bezkontaktné platby mobilom prostredníctvom technológie NFC.

Bezhraničný rok: 1. 2. 2013 – O2 umožňuje telefonovanie za slovenské ceny do krajín Európskej únie všetkým zákazníkom programov O2 Puašál, O2 Fér a O2 Moja firma.

Rok v Česku ako doma: 10. 6. 2014 – Všetci zákazníci slovenského O2 volajú, posielajú správy a používajú dáta v Českej republike za slovenské ceny a O2 sa tak stáva historicky prvým operátorom na Slovensku, ktorý ruší roamingové poplatky, a to pre celú bázu svojich zákazníkov.

Rok zdieľania nekonečných volaní: 31. 3. 2015 – Zákazníci s programom O2 Paušál vo verzii Platina alebo Diamant môžu až štyrom svojim blízkym venovať nekonečné volania do všetkých sietí na Slovensku, v ČR a do celej EÚ. Bezpatný benefit môžu využívať všetci zákazníci s programom O2 Paušál. Nekonečné volania a SMS tak môžu mať od 15 €.

Rok budovania LTE: 31. 12. 2016 – LTE 4G sieť je už dostupná pre 70 % populácie SR. V druhej fáze, ktorá odštartovala koncom septembra 2016 sa za necelé štyri mesiace podarilo zvýšiť dostupnosť vlastnej 4G LTE siete z 25 % populácie SR na 70 % pokrytie.

Desať rokov, desať odvážnych rozhodnutí

1. Do sveta dvoch operátorov O2 prinieslo čerstvý kyslík. Na trh prišiel prvý produkt, predplatená karta O2 Narovinu.

2. Férový prístup a jednotné ceny volaní bez viazanosti. Jednoducho platíte len za to, čo využijete. To všetko je služba O2 Fér.

3. O2 výrazne prispelo ku skráteniu doby pri prenose čísla. Pri prenose do O2 na to aktuálne stačia štyri pracovné dni.

4. O2 Extra výhody, ktoré sú určené pre všetkých zákazníkov operátora O2 bez rozdielu.

5. Paušál s telefónom bez viazanosti? O2 ho má v ponuke už od roku 2012. O2 Paušál s rovnakou cenou volaní do všetkých sietí na Slovensku a do krajín EÚ.

6. O2 ako prvé spustilo komerčnú pilotnú prevádzku LTE siete. Dnes má prístup k tejto sieti 70 % populácie Slovenska.

7. Volania v sieti O2 po prvej minúta zadarmo ako ďalší benefit programu O2 Fér. Do ostatných sieti zákazníci platia len toľko, koľko prevolajú.

8. Pre svojich zákazníkov O2 zrušilo česko-slovenské hranice. Od našich susedov volajú, posielajú správy a dátujú za ceny ako doma.

9. O2 získalo v nezávislej ankete zákazníkov všetkých operátorov titul Operátor roka sedem krát. Pre O2 je to záväzok a hlavne potvrdenie, že robiť veci čoraz lepšie a po svojom má cenu.

10. O2 nie je jedno, čo sa deje okolo nás. Upozorňuje na dôležité témy, férové počiny a podporuje inšpiratívne projekty.