Aj napriek tomu, že je medzi americkým a juhokórejským výrobcom nesporná rivalita, obe spoločnosti dokážu aj spolupracovať. Príkladom toho je fakt, že si Apple minulý rok u svojho kórejského soka objednal slušných 100 miliónov OLED panelov určených pre chystaný iPhone 8.

Vyzerá to však tak, že ani tento absurdne veľký počet displejov nebude stačiť. Apple každý rok predáva obrovský počet smartfónov, a tak sa rozhodol doobjednať ďalších 60 miliónov OLED panelov. Celková suma druhej objednávky? Podľa webu The Investor ide o slušných 4,3 miliardy dolárov.

Samsung – OLED veľmoc

Samsung je najväčším výrobcom OLED panelov na svete. Sám ich využíva v 70 % svojich taktiež úspešných zariadeniach. Predpokladá sa, že tento rok dôjde k vysokému dopytu, no malej ponuke OLED panelov. Rovnakú technológiu zobrazovacieho panelu má použiť aj Galaxy S8, ktorý je už teraz jeden z najpopulárnejších smartfónov tohto roku.

Využívanosť OLED panelov je čoraz väčšia a väčšia. Vďaka schopnosti Samsungu vychrliť obrovský počet takýchto displejov a vysokému dopytu je ich cena po novom ešte nižšia než v prípade LCD panelov.

Samsung však nie je jediným výrobcom OLED displejov. Ďalším veľkým hráčom na poli je LG, ktorý momentálne pracuje na zvýšení efektivity a celkovej schopnosti vyrobiť väčší počet panelov. Do OLED technológie investujú aj menšie čínske a japonské spoločnosti.