Úvod Elektromobilita Tesla Vyšetrovanie tragickej nehody vozidla Tesla Model S je ukončené s jednoznačným výsledkom

Vyšetrovanie tragickej nehody vozidla Tesla Model S je ukončené s jednoznačným výsledkom

0
© autoweek.com

Začiatkom júla 2016 sme vás informovali o nehode vozidla Tesla Model S, pri ktorej zahynul jeho vodič. Ten s elektromobilom nabúral do návesu nákladného automobilu, ktoré mu skrížilo cestu. Vodič elektromobilu mal zapnutú funkciu autopilota.

Po tragickej nehode sa okamžite spustilo vyšetrovanie. Skúmanie príčin nehody zastrešovali autority z NHTSA, národného úradu pre dohľad nad bezpečnosťou cestnej dopravy.

Vyšetrovanie je ukončené a NHTSA zverejnila obsiahlu správu s výsledkami a pridruženými detailami šetrenia. Automobilka Tesla Motors, a teda jej vozidlo nenesie žiadnu vinu na spomínanej tragickej nehode. NHTSA dokonca zhodnotila, že funkcia autopilota je pre bezpečnosť cestnej premávky prínosom.

Po jeho nasadení, či už v nových vozidlách alebo starších, ktoré funkciu získali formou softvérovej aktualizácie, sa znížilo riziko nehodovosti až o 40 %. V sledovanom období, vozidlám Tesla Model S a Model X bez autopilota pripadal na jeden milión prejdených kilometrov index nehodovosti 1,3.

© http://nerdsmagazine.com/

Rovnaké vozidlá, no už s nasadeným autopilotom získali index nehodovosti na rovnaký počet prejdených kilometrov v hodnote 0,8. Systémy autonómneho riadenia sa tak výraznou mierou podieľajú na bezpečnosti cestnej premávky.

NHTSA konštatovala, že systém AEB (automatické núdzové brzdenie) nie je navrhnutý tak, aby zabránil všetkým typom nehôd. Ak sa priamo pred vami a kolmo z ničoho nič objaví iné vozidlo, kapacity systému na to jednoducho nestačia, nech je akokoľvek dokonalý.

AEB je samostatný systém, ktorý funguje nezávisle od autopilota. Autopilot sa dá považovať za akýsi dokonalejší aktívny tempomat s prvkami samostatného riadenia. Podľa správy mal vodiť sedem sekúnd na to, aby si prekážku v dráhe jazdy všimol a nejakým spôsobom zareagoval.