Spoločnosť Vernee a jej teória estetiky. Byť jedinečný alebo nič

Spoločnosť Vernee a jej teória estetiky. Byť jedinečný alebo nič

0

Predstavte si, že si kúpite nový kabát, na druhý deň v ňom pôjdete von a zistíte, že ho má oblečený každý jeden človek, ktorého stretnete na ulici.

Niečo podobné sa dá vidieť aj pri súčasných smartfónoch. Len málo z nich sa svojím vzhľadom výraznejšie odlišuje od ostatných. Ak opomenieme rôzne farebné pokusy, čierny obdĺžnik v rôznych veľkostiach produkuje každý jeden výrobca.

Samozrejme, pri smartfónoch neexistuje toľko voľného priestoru na dizajnové kreácie ako pri oblečení alebo autách. Spoločnosť Vernee si myslí, že dizajn zohráva dôležitú úlohu pri kúpe smartfónu a pri všeobecnom správaní spotrebiteľov. Asi by si nikto nekúpil Ferrari ak by vyzeralo ako Toyota Corolla.

Samsung Galaxy S5 bol po dizajnovej stránke veľmi podobný modelu Galaxy S4, ktorý vychádzal z modelu Galaxy S3. Jeho trhový úspech nebol taký markantný ako sa očakávalo. Samsung je povestný tým, že kritiku svojich zákazníkov počúva. S modelom Galaxy S6 prišla radikálnejšia zmena vzhľadu, čo ocenili nielen kritickí recenzenti, ale aj koneční spotrebitelia.

Takmer identický dizajn je spájaný aj so smartfónmi iPhone. Inovácie pri nich prakticky prebiehajú len pod kapotou. Jednotný vzhľad smartfónov môžeme vidieť naprieč ich rôznymi značkami a výrobcami.

Predná horná polovica smartfónu OnePlus 3 vyzerá ako smartfón od Oppo, domovské tlačidlo akoby prišlo zo skladov Meizu a dvojica predelov na zadnej strane pripomína HTC. Perforácia reproduktorov sa pre zmenu ponáša na tú od Apple a vyčnievajúcu kameru by sme pokojne našli napríklad pri Huawei.

Vernee Mars
Na prvý pohľad sa zdá, že dnešné smartfóny vyzerajú všetky rovnako. Určil by laik správny originál?

Obal stále predáva knihu a tzv. estetická nuda môže spotrebiteľov od kúpy konkrétneho výrobku odradiť. Akým spôsobom vás výrobca presvedčí o kúpe ich produktu ak vyzerá tak isto ako ten, ktorý ste si kúpili vlani alebo predvlani?

Spoločnosť Vernee dbala na estetiku hlavne pri ich smartfóne Vernee Mars. Čisté a symetrické línie vytvorila tak, aby ich nerušila žiadnym domovským tlačidlom alebo dominantným logom na prednej strane. Zaoblené hrany dopĺňa podobne zaoblené 2.5D sklo.

Vernee Mars

Aj Vernee Mars nasleduje trend minimalistických rámikov. Po bokoch majú len 1 milimeter a obrazovka zaberá až 81 % prednej plochy. Telo zhotovené z hliníku série 6000 dostalo finálnu podobu po 18-tich rôznych procesoch výroby. Eloxovanie a povrch opracovaný zirkónom zabezpečili, že je Vernee Mars veľmi príjemný na dotyk.

Vernee Mars

Hardvérový vzhľad dopĺňa aj ten softvérový. Vernee Mars už obdržal aktualizáciu na najnovší Android 7.0 Nougat, ktorý výrobca nezmenil žiadnou nadstavbou. Minimalistický výzor v Material dizajne je bezpochyby najlepším riešením.

Vernee Mars

Vernee Mars je súčasťou kampane, prostredníctvom ktorej výrobca vyberie piatich účastníkov a pošle im tento smartfón zadarmo. Výrobca chce o kvalitách smartfónu presvedčiť aj ľudí, ktorí by si ho inak nekúpili. Celú kampaň nájdete na adrese: http://vernee.cc/Vernee-Mars-Hands-on-invitation/