Čo sa týka segmentu elektromobilov, v podstate sa najčastejšie skloňuje len jeden výrobca. Na mysli máme spoločnosť Tesla Motors vizionára Elona Muska.

Tesla dokázala elektromobil pretaviť do komerčnej dostupnej podoby, vhodnej na každodenné používanie. Tejto inovatívnej automobilke ale dýchajú na krk aj tradiční výrobcovia automobilov.

Mnoho z nich už predstavilo svoje koncepty, ktoré by vo väčšine prípadov mali prísť na trh po roku 2020. Ak si odmyslíme pár súčasných malých elektromobilov s obmedzenejším dojazdom, konkurenciu si pýta hlavne Tesla Model S, ktorý je badateľný kde-tu aj na našich cestách.

Luxusný sedan s prémiovou výbavou, čisto elektrickým pohonom a ovládaním, ktoré pripomína smartón, láka mnohých. Uvedomuje si to napríklad aj Porsche, ktoré pre vozidlo Tesla Model S pripravuje konkurenciu. Tá sa zatiaľ javí ako najschopnejšia. Koncept dostal názov Mission E a sériová výroba ho čaká v roku 2020.

Zaujímavosťou napríklad je, že Porsche testuje vozidlo za hranicou severného polárneho kruhu tak, aby bolo pripravené popasovať sa s akýmikoľvek jazdnými podmienkami.

Porsche Mission E
Porsche dalo v roku 2015 konceptu Mission E „výrobné odobrenie“. Na snímke je koncept predstavený v roku 2015 na autosalóne vo Frankfurte. Ide o pohľad na to, čo nás v roku 2020 čaká. © Porsche
Porsche Mission E
Porsche Mission E bude prvým, plne elektrickým vozidlom automobilky. © Porsche
Porsche Mission E
Koncept bol predstavený s výkonom 600 koní a zrýchlením (0-100 km/h) 3,5 sekundy. Nemusí ísť o konečné hodnoty. Technológie pohonu a batérií budú v roku 2020 na lepšej úrovni, ako sú dnes. Porsche Mission E tak môže byť ešte rýchlejšie a výkonnejšie. Samozrejme so zreteľom na dojazd. © Porsche
Porsche Mission E
Dojazd elektromobilu bude minimálne 500 kilometrov. © Porsche
Porsche Mission E
Porsche si dá záležať na uložení batérie. Bude umiestnená tak, aby bola jej váha rozložená rovnomerne. Rozloženie zabezpečí skvelé jazdné vlastnosti typické pre vozidlá Porsche. © Porsche
Porsche Mission E
Indukčné nabíjanie má byť veľkým prínosom. Zaparkujete na nabíjacej podložke, napríklad umiestnenej v garáži, a vozidlo sa začne samo nabíjať. Nebudete musieť pripájať žiadny adaptér ani vodič napájania. © Porsche
Porsche Mission E
Nabíjanie pomocou adaptéra zostane zachované tiež a bude poriadne rýchle. 80 % kapacity batérie bude doplnených za 15 minút. Aj tieto hodnoty sa môžu do roku 2020 vylepšiť. © Porsche
Porsche Mission E
Poriadne auto potrebuje poriadne kolesá. Vpredu nájdeme 21 palcové disky a vzadu až 22 palcové kolesá. Široké pneumatiky detto. © Porsche
Porsche Mission E
V Porsche Misson E sa plnohodnotne odvezú štyri osoby. © Porsche
Porsche Mission E
Protichodné otváranie dverí je futuristické, no zrejme sa do konečnej podoby auta nepretaví. Hlavné slovo povie až bezpečnosť, konštrukčná náročnosť a hlavne náklady na výrobu. © Porsche
Porsche Mission E
Porsche nepodcení prvky interiéru. Práve naopak. Použije OLED displeje a kamery, ktoré budú sledovať vaše oči. Pohybom očí by ste dokonca mohli ovládať niektoré funkcie palubného systému. © Porsche
Porsche Mission E
Palubná doska bude sledovať aj polohu vodiča, resp. jeho tela. Informácie na displeji sa budú posúvať tak, aby boli stále vo vašom zornom poli. © Porsche
Porsche Mission E
Interiér vyzerá skvele. Dotykový displej v stredovej konzole bude reagovať na rôzne intuitívne a prispôsobiteľné gestá. © Porsche
Porsche Mission E
Spätné zrkadlá budú minulosťou. Na rad prídu kamery snímajúce dianie okolo vozidla. © Porsche
Porsche Mission E
Obraz z kamier sa bude prehrávať na displeji v ľavom spodnom rohu čelného skla. © Porsche
Porsche Mission E
Keďže ide stále o koncept, všetky avizované funkcie vozidla sa nemusia premeniť do reálnej podoby. Inovačné ambície automobilky Porsche sú ale viac ako jasné. © Porsche

Automobilka Porsche je súčasťou koncernu Volkswagen, ktorý plánuje do roku 2025 priniesť na trh až 30 rôznych elektrických alebo hybridných automobilov. Tento cieľ bol podnietený tiež emisným škandálom, s ktorým sa koncern VW pasoval a stále pasuje.