Úvod Samsung Samsung Galaxy Note 7 Až 90% majiteľov Note 7 aj naďalej dôveruje Samsungu. Takmer všetci prijali...

Až 90% majiteľov Note 7 aj naďalej dôveruje Samsungu. Takmer všetci prijali ponuku na výmenu za rovnaký model

8
O „explozívnej“ afére, ktorá sa týka smartfónu Samsung Galaxy Note 7, už vie asi každý. Samsung pred troma týždňami zastavil ich predaj, dodávky a pripravil kompenzačný mechanizmus.

Ten sa samozrejme týka celého sveta, no v niektorých krajinách je predsa len odlišný. V prvom rade Samsung ponúka bezplatnú a promptnú výmenu modelu Galaxy Note 7 s chybnou batériou za nový, bezpečný kus.

Na strategických trhoch, kde Samsung smartfón Galaxy Note 7 predáva, v mnohých prípadoch tento výrobca ponúka širšie možnosti kompenzácie. Majitelia chybného Galaxy Note 7 si mohli vybrať na výmenu iný model výrobcu, napr. Galaxy S7, alebo mohli tiež požiadať o vrátenie peňazí.

Väčšina tak ale neurobila. Samsung uvádza, že väčšina majiteľov Galaxy Note 7, konkrétne až 90 %, zostala smartfónu dôverovať a vymenili ho za rovnaký, bezchybný model. Aféra s vybuchujúcim Galaxy Note 7 spôsobila Samsungu nielen finančnú ujmu, ale hlavne utrpelo renomé výrobcu. Spokojní zákazníci sú tak aspoň malou náplasťou na danú technologickú ranu“.

Galaxy Note 7

Napriek avizovanému úspechu nie je zvolávacia akcia ešte na konci. Samsungu sa zatiaľ vrátilo približne 60 % zo všetkých predaných zariadení GN 7. Čísla vychádzajú z trhových dát krajín ako Kanada, USA alebo Južná Kórea. V Singapure sa na výmennej akcii podieľalo dokonca viac ako 80 % zákazníkov.

Samsung Galaxy Note 7 by sa mal vrátiť do predaja v Európe ešte v novembri tohto roka. Dovtedy bude snáď celá aféra minulosťou aj keď už je teraz jasné, že Samsungu sa asi 100 % všetkých chybných kusov nepodarí získať späť. Užívatelia sú jednoducho rôzni, pričom niektorí odporúčané nariadenie určite odignorujú, zariadenie predajú alebo ho budú používať a dúfať, že sa nič nestane.