Pokiaľ už nejakú tú dobu používate smartfóny alebo tablety s operačným systémom Android, určite ste sa v obchode Google Play niekedy stretli s hlásením o chybe.

Text „chyba“ alebo „error“ väčšinou dopĺňa trojmiestne číslo, pod ktorým je ukrytý konkrétny nedostatok alebo technologický problém. Chybových hlásení a ich oznámení je nespočetne veľa. Nižšie nájdete zoznam tých najčastejšie sa objavujúcich, ako aj spôsob nápravy a ich riešenia.

Chyba 944

Jednoduchá chyba, ktorá sa vám v obchode Google Play zobrazí, ak sú servery určené pre chod obchodu s aplikáciami v offline režime, alebo je problém s konektivitou. Vo väčšine prípadov stačí nejaký čas počkať a obchod Google Play by mal byť po chvíli funkčný.

Chyby 941 / 927 / 504 / 495 / 413 / 406 / 110 / rh01 / rpc:aec:0

Každý z vyššie uvedených kódov identifikuje trochu odlišný problém. Podstatné je, že všetky majú jedno jednoduché riešenie. Stačí zájsť do nastavení smartfónu, vybrať položku „aplikácie“, kliknúť na „všetky“, nájsť medzi nimi obchod Play a vymazať jeho dáta a vyrovnávaciu pamäť.

Pokiaľ by ani po tomto zásahu obchod Google Play nefungoval, v rovnakom nastavení nájdite aplikáciu Google Play služby, poprípade Google Play services. Aj z tejto aplikácie vymažte dáta a vyrovnávaciu pamäť cache.

Chyba spracovania nákupu DF-BPA-09

Pomerne často sa vyskytujúca chyba. V nastaveniach aplikácií, ktoré sme spomínali vyššie, nájdite appku Google services framework. Otvorte ju a tiež v tomto prípade vymažte jej dáta. Táto metóda však nemusí fungovať zakaždým.

Ak sa stretnete s takouto chybou a obsah si chcete stále stiahnuť a nainštalovať, otvorte si obchod Google Play na počítači a nainštalujte si obsah odtiaľ. Po kliknutí na „inštalovať“ by sa mal obsah do smartfónu po chvíli začať automaticky sťahovať.

google_play (1)

Chyba 919

Chyba 919 je banálna a v podstate hovorí, že v smartfóne nemáte dostatok miesta pre inštaláciu, aktualizáciu alebo stiahnutie obsahu. Odstráňte nepoužívané aplikácie, fotografie, videá alebo akékoľvek dáta, ktoré vám zaberajú viac miesta v internej pamäti.

Chyba 491/923/101

Toto hlásenie je žiaľ vážne. Účinné riešenie spočíva v odstránení Google účtu, následnom reštartovaní smartfónu a v opätovnom pridaní Google účtu. Stačí zájsť do nastavení, vyhľadať položku „účty“, vybrať ten od Google a zvoliť Odstrániť. Po reštartovaní ho v tomto istom menu nastavení opäť pridáte. Potom zamierte do nastavení na položku „Aplikácie“, nájdite v nich appku „služby Google“ a vymažte jej dáta.

Google Play
Google Play

Chyba 403

Chyba 403 je podobne vážna, ako tá vyššie. Pravdepodobne došlo ku konfliktu medzi dvoma rôznymi Google účtami pre nákup a sťahovanie v jednom zariadení.

Prihláste sa do svojho Google účtu, pod ktorým ste si aplikáciu nainštalovali alebo zakúpili. Odinštalujte ju a znovu nainštalujte. Ak to nepomôže, vyskúšajte odstrániť históriu vyhľadávania obchodu Google Play. V obchode Google Play prejdite do nastavení a zvoľte „vymazať históriu vyhľadávania“.

Chyba 927

Aj samotný obchod Google Play, Google Služby a pridružené servisné aplikácie prechádzajú aktualizáciami. Táto chyba symbolizuje, že došlo k nezrovnalosti medzi aktualizáciou servisných služieb alebo samotného obchodu Google Play, a bežnými aplikáciami.

Aktualizáciu služieb Google Play jednoducho nechajte dokončiť, poprípade vymažte dáta aplikácií Google Play a Google Služby tak, ako sme to spomínali o pár riadkov vyššie.

Chyba 481

Chyba 481 hovorí o zásadnom probléme vášho Google účtu. Táto chyba sa nevyskytuje často, no ak sa vám objaví, najjednoduchším riešením je odstránenie starého Google účtu a vytvorenie nového.

Chyba 911

Menej konkrétna chyba, no v podstate môže byť problém s vašou konektivitou. Skúste sa odpojiť od WiFi a pre stiahnutie obsahu použiť mobilné dáta. Problém môže tkvieť vo WiFi prístupových miestach, ktoré vyžadujú nejaký druh prihlásenia alebo registrácie pre ich používanie.

Ak zmena pripojenia nepomôže, aj v tomto prípade môžete vymazať dáta a vyrovnávaciu pamäť aplikácie Obchod Play v nastaveniach smartfónu.

Chybových hlásení a možností ich fixácie je veľa. Mnoho užívateľov prišlo počas dlhej doby používania Android zariadení na vlastné, často veľmi funkčné riešenia. Pokiaľ ste sa stretli s inou chybou, ako je uvedená vyššie a máte pre ňu riešenie, sem s ním. Všetky rady, tipy a triky uvítame v diskusii. Pomôcť tak môžete ostatným čitateľom a spolu budeme opäť o niečo múdrejší.