Úvod Konkurencia Veľká Británia: Microsoft Surface Pro je v podnikovej sfére obľúbenejší ako Apple...

Veľká Británia: Microsoft Surface Pro je v podnikovej sfére obľúbenejší ako Apple iPad Pro

0
Aj Microsoft aj Apple označili svoje najlepšie tablety prídavkom „Pro“, čo znamená, že sú prevažne určené pre biznis. Reč je o Surface Pro a iPad Pro – high-end zariadenia s oddeliteľnou klávesnicou.

Podľa analytickej firmy Canalys práve „Pro“ kúsok od Microsoftu bol v podnikovej sfére obľúbenejší v prvom štvrťroku.

Od januára po marec dokázal Microsoft predať až 275 000 kusov, čo je viac ako 3-násobok oproti rovnakému obdobiu minulého roka, keď počet predajov činil len 83 000. Apple dokázal britským firmám predať len 107 000 svojich tabletov iPad Pro.

Ak sa pýtate aj na trh obyčajných zákazníkov, tak tam sa odohráva opačný dej. Apple iPad Pro ide na odbyt lepšie ako Surface Pro. Tim Coulling sa vyjadril, prečo sa Apple nedarí v podnikovej sfére: „Jedným z problémov je, že Apple čelí cene a druhým je oboznámenosť a aplikácie„. Naráža na to, že počítače so systémom Windows sa viac používajú v biznise, čiže tí, čo pracujú pre korporácie skôr siahnu po Surface Pro ako po iPade Pro.

Celkový trh s tabletmi však klesá, oproti minulému roku ich predaj klesol o 8 %. Apple so svojim bestsellerom, iPadom, predal len 500 000 kusov, Samsung na druhom mieste zas 333 800 tabletov.

Čo hovoríte na tento menší úspech Surface Pro?