Európska únia má pre obyvateľov členských štátov ďalšiu skvelú novinku týkajúcu sa televíznych vysielateľov. Zmena sa má týkať pravidiel pre vysielanie reklamy, pričom vďaka nim majú byť televízie viac konkurencieschopné. Ide o priamy útok na internetové služby, ktoré sú medzi ľuďmi čoraz populárnejšie.

O novom návrhu informoval server DSL.sk, ktorý odkázal na vyhlásenie Európskej komisie.

Množstvo odvysielanej reklamy v určitých časových úsekoch sa môže výrazne zmeniť. Doteraz boli televízni vysielatelia regulovaní podľa direktívy 2010/13/EU, ktorá im prikazovala vysielať každú hodinu maximálne 20% reklám, čo je 12 minút. Do tohto času však nespadala propagácia vlastného obsahu. Často sa tak reklamné bloky predĺžili.

Nová legislatíva navrhuje, aby vysielatelia opäť mohli využiť 20% času na odvysielanie reklamy, no tento limit sa už nebude počítať pre každú hodinu samostatne. Vysielatelia si reklamu budú môcť rozdeliť medzi 7:00 a 23:00. Vďaka tomu môžu flexibilne v niektorých časoch odvysielať menej a v niektorých časoch zas viac reklamy.

Vďaka tomu majú televízie flexibilnejšie konkurovať internetovým službám ponúkajúcim obsah na vyžiadanie, ktoré sú často bez reklám prerušujúcich vysielanie. Ako server DSL podotkol, slovenské televízie však pravdepodobne stavia na opačný efekt a do tzv. primetimu, teda času, keď televíziu sleduje najviac ľudí, vsunú ešte viac reklám.

Novú legislatívu ešte musí schváliť Európsky parlament a Rada Európy. Európska komisia však nové zákony odporúča a preto sa očakáva, že nakoniec vojdú do platnosti. Jednotlivé štáty budú mať potom jeden rok na zapracovanie legislatívy do svojich zákonov.