© google.sk
Niektorí používatelia internetového vyhľadávača Google si v jeho výsledkoch vyhľadávania všimli zaujímavú zmenu, ktorá zatiaľ nie je prijímaná veľmi pozitívne. Spoločnosť Google začala testovať nový vzhľad zobrazovaných výsledkov vyhľadávania. 

Ak ste niečo začali „googliť“, výsledky vyhľadávania sa vám zobrazili v kultovej modrej farbe. Spoločnosť Google sa rozhodla túto farbu nahradiť konzervatívnou čiernou, čo aktuálne testuje pred plošným uvedeným pre všetkých používateľov. Aj keď sa to zdá ako malichernosť, opak je pravdou. Spoločnosť Google si dáva záležať na každom detaile, ktorý ovplyvňuje správanie používateľov v ich službách.

google

google

Napríklad, ešte stále aktuálna modrá farba výsledkov prešla pred niekoľkými rokmi pedantným výberom. Vývojári sa rozhodovali medzi dvoma odtieňmi modrej, pričom spolu otestovali až 41 rôznych odtieňov modrej. Cieľom bolo zistiť, ktorej „modrej“ dávajú užívatelia viac prednosť, a to znamená viac klikov na odkazy. Správny výber modrej farby priniesol spoločnosti navyše 200 miliónov dolárov. Vývojári zistili, že používatelia viac inklinujú k modrej farbe, ktorá má mierne fialový odtieň.

V minulom roku prešiel zmenou aj navigačný panel vyhľadávača. Pôvodný červený podpis nahradil modrý. Aj ten vývojári testovali niekoľko mesiacov pred tým, ako ho nasadili do „ostrej“ prevádzky.

© Google
© Google

Väčšina textu má na internete a aj v tlačených médiách čiernu farbu, respektíve nejaký jej odtieň. Google zrejme prišiel na to, že zobrazovanie výsledkov vyhľadávania v čiernej farbe bude vyzerať pre používanie prirodzenejšie a zrejme tak budú výsledky „klikanejšie“. Skutočný dôvod zatiaľ nepoznáme. Bazírovanie na každom detaile vadilo v roku 2009 poprednému dizajnérovi spoločnosti Google, Dougovi Bowmanovi. Ten dal dokonca výpoveď, čo odôvodnil slovami:

 „Nemôžem pracovať v takomto prostredí. Som unavený z neustáleho prerokovávania tak nepatrných vizuálnych zmien.“

© productforums.google.com
© productforums.google.com

Spoločnosť Google nie je jediná, ktorá testuje „lukrativitu“ zobrazovaného obsahu. Spoločnosť Netflix nedávno pripustila, že pri filmových a seriálových tituloch testovala šesť rôznych titulných obrázkov a vybrala ten, ktorý bol najklikanejší. Ak sa vám náhodou v blízkej budúcnosti zobrazia vyhľadávania v konzervatívnej čiernej a nie modrej, nehľadajte chybu vo svojom smartfóne alebo v PC. Postaral sa o to Google. Nižšie nájdete pár negatívnych reakcií na túto zmenu, s ktorými sa užívatelia zdôverili na sociálnej sieti Twitter.

© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk
© telegraph.co.uk

Ako sa pozdáva zmena vám? Nezáleží vám na farbe výsledkov vyhľadávania alebo práve naopak, boli by ste za zachovanie modrej?