tablety
Tablet Xiaomi Mi Pad 3 vyhráva pomerom ceny a výbavy
V redakcii sa nám na pár týždňov usídlil zaujímavý tablet z dielne jednej z najprogresívnejších technologických spoločností súčastnosti, čínskeho jabĺčka Xiaomi. Ide o druhú generáciu 7,9-palcového tabletu MiPad, ktorá sa vôbec netají tým, že “obšľahla” dizajn tabletu iPad Mini. To sa týka nielen hardvéru, ale aj softvéru. Užívateľské prostredie MIUI 7 sa po dizajnovej, ale aj funkčnej stránke inšpirovalo mobilným operačným systémom iOS. Tablet je oproti iPadu od Apple podstatne lacnejší, na palube má operačný systém Android a je…vyrobený v Číne. V minulosti by takýto pokus priblížiť sa k oveľa silnejšej a aj kultovej konkurencii dopadlo minimálne výsmechom a premrhanými peniazmi. Dnes je situácia iná. Xiaomi MiPad 2 je skvelý tablet a v riadkoch nižšie sa dočítate prečo.

Detaily
– Rozmery: 200,4 x 132,6 x 7 mm
– Váha: 322 gramov
– Materiál: kov
– Farba: šedá, dostupná aj zlatá verzia

Hovorí sa, že prvý dojem je podstatnou súčasťou následného úspechu. Xiaomi MiPad 2 po rozbalení krabice v prvom momente zaujal príkladným kovovým unibody telom v sivej farbe, ktoré korešponduje napríklad s telom HTC One A9. Materiál aj farba je veľmi podobná. Zariadenie je veľmi štíhle a jeho veľkosť a pomer strán dokonalá. Na tablete nenájdete žiadne dizajnové výkvety. Dve tlačidlá hlasitosti na pravej strane, pod nimi ON/OFF tlačidlo (skvelá odozva tlačidiel) a v spodnej hrane USB typ C. V strede nad displejom si našla miesto aj šošovka fotoaparátu a napravo od nej notifikačná dióda. Pri nej by sme uvítali možno menšiu intenzitu svietenia, resp. pulzovania pri upozorneniach. Pri pohľade na “chrbát” zariadenia si môžeme všimnúť dvojicu stereo reproduktorov a skromné oko fotoaparátu v roku konštrukcie, ktoré ale nevytŕča z tela. Tablet tak môžete ovládať položený na stole s plným komfortom a stabilitou. Xiaomi sa s novým tabletom bez okolkov pustilo do prvej ligy.

Dokonalá konštrukcia a „povedomý“ dizajn

Displej
– Technológia: IPS
– Uhlopriečka: 7,9 palca
– Pomer: 4:3
– Rozlíšenie: 1536 x 2048 pixels

Keďže sme si už pár produktov od Xiaomi vyskúšali, vedeli sme čo nás po zapnutí tabletu čaká. 7,9-palcový displej sa rozsvietil aj spolu s tromi kapacitnými tlačidlami pod ním. Tie je mimochodom možné deaktivovať z notifikačnej lišty, čo ocenia hlavne hráči. Pri intenzívnom gamingu sa vám nestane, že sa pri náhodnom dotyku ocitnete na domácej obrazovke alebo v ponuke aktívnych aplikácií. Rozlíšenie je veľmi jemné a pohľad na displej zážitkom. Pozorovacie uhly sú na vysokej úrovni, hodnota jasu sa dá nastaviť poriadne vysoko ale aj naopak, poriadne nízko. Aj keď sme si v tomto období veľa slnečných dní neužili, pracovať s tabletom na slnku nie je problém. Na displeji jednoducho vidíte všetko, čo potrebujete. Áno, zabudnúť musíme na dokonalú AMOLED čiernu alá vypíname pixely alebo na presaturované farby z displejov Samsung zariadení. Aj napriek týmto nedostatkom hrá displej, podobne ako spracovanie konštrukcie, prvú ligu.

IMG_9825

Po načítaní užívateľského prostredia na nás vyskočila aplikácia plná čínskych znakov a jej dôležitosť sme odhadli len vďaka známym Google ikonkám v jej prostredí. Po intuitívnom kliknutí na ponuku s čínskymi znakmi začala prebiehať inštalácia Google portólia. Behom chvíľky sme mali v tablete doinštalovaný Obchod Play, Google Drive, Youtube a vlastne všetko, čo pre plnohodnotné využívanie Google služieb a Android tabletu potrebujeme. Následne nás čakali obvyklé operácie prihlasovania sa do Google účtov, inštalácia aplikácií a rozhodne odporúčame aj službu Xiaomi MiCloud. Zálohuje heslá, SMS správy, fotografie alebo si dokážete urobiť zálohu celého tabletu, no pozor, aj s pozadím, rozložením ikon na domácej obrazovke alebo systémovými nastaveniami. užívateľské prostredie MIUI 7 je v anglickom jazyku (alebo čínskom), čo môže robiť problémy menej zdatným používateľom. Prekladu sa od komunity na miuios.cz určite dočkáme, ale keďže ide o čerstvo vydané zariadenie, nejaký čas to ešte potrvá. Na tomto fóre majitelia Xiaomi produktov nájdu odpovede na množstvo otázok, rôzne návody a podobne.

Systém
– Android 5.1 Lollipop
– Prostredie MIUI 7

Zo začiatku sme sa stretli s občasnou nestabilitou systému a nespustením niektorej z aplikácií. Tablet bežal viac-menej hladko a pri opustení náročnejšej aplikácie alebo pri multitaskingu nás občas privítalo dvojsekundové trhanie. Behom používania sme však obdržali dve veľké aktualizácie, ktoré chod systému zlepšili, a to výrazne. Po týchto aktualizáciách tablet bežal ako hodinky a s občasným sekundovým zaváhaním sme sa stretli naozaj len výnimočne. K vizuálnej spokojnosti pridávajú animácie hodín alebo aplikácia počasia, ktorá je mimochodom skvelá a ani omylom sme neinštalovali žiadnu z obchodu Google Play. V nastaveniach nechýba možnosť prispôsobenia notifikácií, režim pre nočné čítanie, spomínaný MiCloud a pre spokojnosť rodičov – detský režim. Natívna softvérová výbava nie je tak bohatá ako pri smartfónoch (chýbajú nástroje bezpečnosti, spotreba dát, skenovanie vírusov a čistenie cache), ale veľmi funkčná. Rátať ale musíme s čínskym obchodom s aplikáciami a nejakým ďalším čínskym balastom. Prípadný root by to vyriešil ľavou zadnou, aplikácie ale môžete nasáčkovať do jedného priečinka a nevšímať si ich. Chod zariadenia žiadnym spôsobom neovplyvňujú. Tablet je k dispozícii aj s operačným systémom Windows 10. Treba však uviesť na správnu mieru, že nie v režime dual boot, ako si množstvo záujemcov myslelo. Pri kúpe si musíte zvoliť operačný systém, po ktorom túžite.

Softvér iba s kozmetickými vadami

scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr
scr

Po skúsenostiach vyššie nás logicky zaujímalo, čo nájdeme pod kapotou. Čipset by sa dal označiť za štandard vyššej strednej triedy. Okázalý Intel, obvyklá 2 GB kapacita RAM a 16 GB interné úložisko. V poslednom bode vidíme nedostatok. Tablet je doslova ako stvorený pre hltanie multimediálneho obsahu a jeho používanie je návykové. 16 GB interná pamäť je málo. Kovové unibody telo neposkytuje žiadny slot na micro SD karty, čo je veľká, veľká škoda. Pokiaľ bude dostupná, určite odporúčame siahnuť po verzii s väčšou internou pamäťou. V tomto prípade je k dispozícii rovno 64 GB verzia. Pýtali ste sa nás, či tablet podporuje OTG konetivitu. V tomto prípade je odpoveď kladná a tešiť sa môžete na formáty NTFS a aj FAT32.

Špecifikácia
– Procesor: Intel Atom X5-Z8500 (quad-core 2,24 GHz)
– GPU: Intel HD Graphics
– Operačná pamäť: 2 GB RAM
– Interná pamäť: 16/64 GB bez microSD slotu
– Fotoaparáty: 8 MPix, f/2.0, 1080p video záznam
5 MPix predný
– AnTuTu: 74970 bodov
– Geekbench 3: 984 bodov(single-core)
3204 bodov(multi-core)

Xiaomi MiPad 2 sme pre milovníkov tabuľkových čísiel podrobili dvom známym benchmark testom, pričom výsledky môžete vidieť na snímkach obrazovky v galérii vyššie. Rad prišiel aj na hry. Aj pri testovaní tohto zariadenia sme zvolili MOBA titul Vainglory. Graficky a herne náročná hra, ktorá si navyše vyžaduje permanentné online pripojenie, dala tabletu zabrať. V hre sme nastavili grafické možnosti na najvyššiu úroveň a hralo sa nám dobre. Pri výraznejšie dynamických sekvenciách a súbojoch sme zaznamenali mierne trhanie, pri nastavení grafiky v menu hry na normálnu úroveň hra bežala bez zaváhania. Predpokladáme teda, že ani s inými viac či menej náročnými hrami z obchodu Google Play nebude mať tablet problém. Tablet teda ocenia aj hráči.

TIP: Kúpiť Xioami MiPad 2 za výhodnú cenu môžete v tomto e-shope.

Citeľné zahriatie pri maximálnej záťaži

Pri hraní hier sa tablet citeľne zahrial, teplota bola ale prakticky rozložená po celej zadnej strane tabletu a nevyžarovala z jedného konkrétneho bodu. Teplotu by sme skôr charakterizovali, hlavne teraz v zimných mesiacoch, ako príjemné kúrenie.

mpad_2

Fotografovanie s tabletom nám dlhodobo nevonia a názor sme nezmenili ani pri tablete MiPad 2. Zadný snímač je skromný, no na občasné, skôr núdzové snímky ale bohate stačí. Keďže fotoaparát nemá blesk, v noci sa vám po snímaní na displeji objaví veľké…nič. Opodstatnenie pri fotoaparáte vidíme ale v skenovaní dokumentov alebo QR kódov. Podstatnejšia je predná kamera. Tablet sa dá skvele využiť pre videohovory alebo tradičný trend selfie. Opäť však ponúka skôr priemerné výsledky.

MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2
MiPad2

FOTO v plnom rozlíšení

Konektivita tabletu je trochu obmedzená. Samozrejme mu nechýba klasický 3,5 mm jack, no pri dátach sa musíte spoľahnúť len na WiFi. Slot na SIM kartu by ste hľadali márne. Jedna z vašich otázok smerovala aj na GPS. Tablet žiaľ GPS konektivitou nedisponuje. Neberieme to ako smerodajnú nevýhodu, ale predsa. Reproduktory na zadnej strane sú dva a hrajú v stereo režime. Problémom je, že sú v spodnej časti zadnej strany a hneď vedľa seba. Keď pozeráte film alebo video v režime na šírku, zvuk sa šíri len z jednej strany umiestnenia reproduktorov, čo pôsobí nevyvážene. Jeden z dvojice reproduktorov mohol výrobca umiestniť k vrchnej časti zadnej strany. Zvuk by sa tak šíril vyváženejšie. Čo sa týka kvality zvuku, je na veľmi vysokej úrovni. To isté platí aj o hlasitosti. Páči sa nám, že výrobca stavil na čisté výšky a nerobil pokusy s niečím, čo by vzdialene pripomínalo hlboké basy. Hardvér a rozmery reproduktorov jednoducho nepustia.

mipad_2(1)

Batéria
– Kapacita: 6190 mAh
– technológia: Li-Po
– Nabíjanie: USB typ C 5V/2A

Tablet sme nabíjali prostredníctvom USB typ C nabíjačky, ktorá bola v balení (5V/2A). 6190 mAh kapacitu sa nám v režime z 0 % na 80 % podarilo nabiť za presné dve hodinky. Ostatných 20 % sa už plazilo a do plnej kapacity sme dospeli za približne 50 minút. S výsledkom sme spokojní. Pokiaľ budete tablet používať vo večerných hodinách po príchode domov z práce alebo školy na konzumáciu multimédií, surfovanie po webe a podobne, vydrží vám nabitý približne tri dni. Ak bude ale vaším celodenným spoločníkom a občas si zahráte nejakú tú hru, večer vám zostane len veľmi málo percent. Výdrž trochu sklamala a ide o podpriemerný výsledok.

Slabšia výdrž na jedno nabitie

Ospravedlnenie nachádzame práve v slušnom nabíjaní. Približne 30 minútový súboj v hre Vainglory si odkrojil 11 % batérie a polhodina sledovania videa online asi 6 %. Podotýkame, že sme pracovali s manuálnym nastavením jasu, ktoré bolo asi 50 percentné.

IMG_9846

Xiaomi MiPad 2 je výborný tablet. Používateľský komfort je na veľmi vysokej úrovni, na displej je radosť sa pozerať a celý multimediálny dojem dopĺňa hlasný a čistý zvuk. Pokrokový konektor USB typ C sa navyše postará o svižné dopĺňanie energie. Za nedostatok považujeme absenciu microSD slotu, GPS modulu a očakávali by sme lepšiu výdrž na jedno nabitie. S cenou, ktorá sa pohybuje niekde okolo sumy 185 EUR ale tablet v podstate nemá konkurenciu a je preto skvelou voľbou pre každého, kto chce vlastniť plnohodnotný a kvalitný tablet, no nechce siahnuť hlboko do vrecka.

Za zapožičanie Xiaomi Redmi Note 2 ďakujeme nášmu partnerskému e-shopu xiaomiforsale.com