© foxbusiness.com

Juraj Ivan je slovenský vývojár, ktorého si všimli aj svetové média. Mali na to patričný dôvod, keďže podľa renomovaného webu TheNextWeb doslova zrušil obchodný model najväčšej sociálnej siete Facebook. Ten je pochopiteľne založený na ziskoch z reklám.

Nejde pri tom o žiadne nekorektné hackerstvo alebo nekalú činnosť. Vývojár naprogramoval obyčajné rozšírenie pre prehliadač Chrome, ktoré upravilo nástenku každého používateľa, ktorí si toto rozšírenie nainštalovali. Vytvorenie rozšírenia trvalo podľa slov vývojára len 24 hodín.

Rozšírenie odstráni z vašej nástenky všetok obsah, ktorý tam nepotrebujete. Zbaví vás konkrétne odporúčaných postov od ľudí, ktorých nemáte v priateľoch. Príspevky známe ako „užívateľovi XY sa páči…“ budú minulosťou.

Na nástenke budete mať obsah iba zo stránok, ktoré sledujete a od vašich priateľov. Vývojár argumentuje, že je nástenka Facebooku doslova preplnená rôznym obsahom na úkor príspevkov napríklad od spomínaných priateľov, ktoré vás v prvom rade zaujímajú.

screenshot

Takýmto spôsobom budete na sociálnej sieti Facebook tráviť menej času, keďže budete mať na nástenke menej obsahu, ktorý by si vyžadoval za normálnych okolností vašu pozornosť. Na druhú stranu bude tento obsah vysoko relevantný.

Vývojár aktuálne dokončil prácu na rozšírení pre prehliadač Safari, pričom sa venuje aj ďalším projektom. Z jeho rúk vzišla OS X aplikáci Author a momentálne pripravuje nástroj zdieľanie fotografií s názvom RichKids. V podstate by malo ísť o akýsi „prémiový Instagram“.

Rozšírenia pre prehliadače Chrome a Safari nájdete v →v tomto odkaze