Súčasné tablety zažívajú niečo, čomu sa v odborných kruhoch hovorí presýtený trh. Ide o typ produktu, ktorý spotrebitelia neobmieňajú každý rok. Niekedy dokonca ani každé dva roky. Jednoducho si kúpia jeden pre celú rodinu a nikoho netrápi, či má alebo nemá zastaralé technické špecifikácie.

Takýto prístup núti výrobcov, aby pri vývoji tabletov prinášali s novými generáciami niečo, čo tento záujem v potenciálnom zákazníkovi opäť prebudí. Nesmie ísť o maličkosť – drobné hardvérové vylepšenie – ale o niečo, čo je dobre viditeľné a najlepšie aj dobre hmatateľné. Jednoducho niečo, čo bude reprezentovať pádny dôvod na kúpu. A jedným z prípadov, kedy sa niečo také podarilo dosiahnuť naozaj ukážkovo, je prémiový tablet Galaxy Tab S2.

samsung-galaxy-tab-s2-8-10

Technické špecifikácie

– Quad HD displej, Super AMOLED, 8-palcov
– 4-jadrový procesor (čipset Exynos 5433) s 1.9 GHz
– 3 GB RAM
– 8 MPx hlavný a 2 MPx predný fotoaparát
– hliníkový rámik, gumovo-plastový zadný kryt
– stereo reproduktory
– 360 stupňový snímač odtlačkov
– 4000 mAh batéria
– 32 alebo 64 GB úložisko, slot pre microSD

Kúpiť tablet

Samsung najnovšiu generáciu vybavil hliníkovým rámikom a zadným krytom, ktorý má na povrchu niečo ako polo-gumu. Tá okrem príjemného pocitu z dotyku ponúka aj dobrú ochranu pred fyzickým poškodením. Niečo podobné integroval LG do smartfónu Nexus 5 v čiernom prevedení (biela mala matný plast). Zmizol však užitočný ´IR blaster´ na ovládanie podporovaných zariadení, ako sú napríklad televízie.

Hrúbka konštrukcie dosahuje neuveriteľných 5,6 milimetra, kovový rámik tvoria zaoblené hrany a zadný fotoaparát dosť vyčnieva. Na spodnej hrane umiestnil výrobca dva hlasné stereo reproduktory výbornej kvality. Menší problém nastane až vtedy, ak si tablet otočíte naležato a chcete si niečo pozrieť napríklad na YouTube s tým, že ho budete držať v rukách za ľavú aj pravú stranu. V tom prípade zabránite jednému alebo druhému možnosť sto percentnej reprodukcie zvuku, pretože im začnú zavadzať vaše dlane. Dá sa tomu vyhnúť, no vyžaduje to, aby sme konštrukciu držali tam, kde dierky reproduktorov umiestnené nie sú. Takýto nedostatok by produkt z tak vysokého radu mať určite nemal, nakoľko aj to dokáže výrazne zhoršiť skúsenosti jeho používateľa, najmä ak sa jedná o produkt na multimédiá.

Tenučká konštrukcia a nízka váha

Rámik po obvode celého tabletu pozostáva z precízne opracovaného matného hliníku čiernej farby, pričom predný roh prešiel jemným obrúsením, vďaka čomu poskytuje prirodzený lesk.

Problém dokonca nepredstavovalo ani držanie v jednej ruke stredného vzrastu. Samotná ergonómia je na tom kvôli zadným, mierne zaobleným rohom rámiku či prispôsobeným hranám na ľavej aj pravej strane zadnej konštrukcie pomerne dobre. Nič vás teda nebude rezať a ani tlačiť.

Páči sa vám nový tablet od Samsungu? Prejsť do obchodu a kúpiť online.

samsung-galaxy-tab-s2-8-recenzia-3

samsung-galaxy-tab-s2-8-8

samsung-galaxy-tab-s2-8-recenzia-5

Inžinieri zo Samsungu majú veľký plusový bod za umiestnenie 3,5 milimetrového konektora do spodnej časti medzi reproduktory. Hardvérové tlačidlá v tomto prípade nájdete opäť tri – power, volume a home, v ktorom je aj 360 stupňový snímač odtlačkov s bleskovými reakciami. Pochváliť musím ich fyzickú odozvu a príjemné ´lupnutie´, ak niektorých z nich stlačíte. Dôležité power tlačidlo nájdete vo vrchnej časti konštrukcie, čo vôbec neprekáža, keďže ho vie na zapnutie displeja nahradiť dobre dostupné home tlačidlo. Používateľ ho teda využije naozaj iba občas (pri vypnutí alebo zapnutí, reštarte tabletu). V zostave samozrejme nechýbajú ani známe kapacitné tlačidlá na multitasking a krok späť.

samsung-galaxy-tab-s2-8-13

Vizuálny vzhľad tabletu nesie tradičné vizuálne prvky spoločnosti Samsung, pričom zadnej strane pri porovnaní s Galaxy Tab S 8.4 pribudli dva zvláštne body – nie tlačidlá. Ich účelom je pripojiť príslušenstvo tabletu a ak mám povedať pravdu, nevyzerajú zrovna najkrajšie. To isté mám ku kapacitným – nemoderným – tlačidlám na prednej strane, ktoré aj keď vypnete, zostanú stále viditeľné. Takýto nedostatok nás v oblasti spotrebiteľských technológií vracia tak tri roky naspäť, kedy sa podobný spôsob ovládania bežne využíval pri viacerých tabletoch od rôznych výrobcov.

samsung-galaxy-tab-s2-8-12

Tradícia v podobe nadmernej sýtosti farieb nestratila ani tentokrát dôvod na existenciu. Kontroverzný Super AMOLED panel s uhlopriečkou osem palcov teda opäť ponúka vysokú saturáciu, čo však môžeme pomerne jednoducho vyriešiť – ak to samozrejme považujeme za problém – prostredníctvom nastavení zobrazenia, kde iba prepneme na základný režim zobrazenia. Farby potom pripomínajú LCD alternatívu, takže padnú vhod aj tvrdším odporcom produktov s juhokórejskou značkou Samsung. Na výber je taktiež adaptívne AMOLED kino, AMOLED fotografia alebo čítací režim so schopnosťou šetriť naše oči a tým pádom redukovať ich únavu.

Ostrý obraz, presýtené farby a skvelý jas

Displej Galaxy Tab S2 8.0 si rovnako vyslúžil chválu od mnohých TOP zahraničných tech médií, kde vyzdvihli najmä jeho jas alebo skvelý pomer strán (3:4). Ten umožňuje pohodlné používanie tabletu v akejkoľvek – horizontálne či vertikálnej – polohe, a to najmä pri prezeraní webstránok. Zobrazované objekty a vlastne všetko, čo na ňom vidíme, navyše vyzerajú akoby boli namaľované na obrázku. Dobre vyzerajúci detail zabezpečuje vzájomná integrácia ochrannej vrstvy displeja s tou hlavnou, dotykovou. Nejde ale o nič prevratné, niečo podobné momentálne nájdeme u viacerých mobilných zariadení na spotrebiteľskom trhu.

Maximálny jas displeja: 337 nitov
Minimálny jas displeja: 1 nit
Teplota farieb: 6800K
Gamma: 2,18
Formát pixelov: RGBA (8888)

Čitateľnosť na priamom slnku nepredstavovala vďaka hi-tech špecifikáciám zobrazovacieho panelu absolútne žiadny problém. V exteriéri sa dobre nielen čítal web alebo e-knihy, ale aj hrali hry.

Jeho Quad HD rozlíšenie poteší najmä multimediálnych fajnšmekrov, ktorí si vďaka tejto hardvérovej vymoženosti môžu zgustnúť na filmoch vo vysokej kvalite. S osempalcovou uhlopriečkou to teda znamená, že má slušných 320 pixelov na jeden palec, čo je aj samozrejme na zobrazovaných objektoch dobre vidieť. Pochváliť taktiež musím automatický jas, ktorý reguloval úroveň osvetlenia displeja presne tak, ako by som to robil ja manuálne. V horších svetelných podmienkach ho takmer vždy stiahol na úplne ideálnu hodnotu.

Súčasný TouchWiz (Android 5.0.2 Lollipop) už ani zďaleka nie je ten, aký ho poznáme ešte z prvej generácie phabletov Note. Po ostrej a aj dlhodobej kritike zákazníkov pristúpili softvéroví inžinieri juhokórejského giganta k výraznému zoštíhleniu nadstavby, čo teraz prináša ovocie vo forme rýchlych reakcií či absencie akéhokoľvek sekania. Používateľské prostredie má jednoduché a prehľadné rozloženie, pričom mu nechýba ani pre Samsung typický vizuálny vzhľad.

Samsung sa už stihol dokonca zmieniť o aktualizácii tabletu na Android vo verzii 5.1.1, pričom Android 6.0 Marshmallow zatiaľ nespomenul.

Na solídnych výsledkoch v oblasti výkonu má ale bez akýchkoľvek pochýb dôležitý podiel aj prítomný hi-end hardvér.

Screenshot_2015-10-25-02-32-03
Screenshot_2015-10-25-02-32-16
Screenshot_2015-10-25-02-32-20
Screenshot_2015-10-25-02-32-26
Screenshot_2015-10-25-02-32-40
Screenshot_2015-10-25-02-32-45
Screenshot_2015-10-25-02-33-05
Screenshot_2015-10-25-02-33-14
Screenshot_2015-10-25-02-33-35
Screenshot_2015-10-25-02-33-50
Screenshot_2015-10-25-02-33-54
Screenshot_2015-10-25-02-34-01
Screenshot_2015-10-25-02-34-54
Screenshot_2015-10-26-03-08-23
Screenshot_2015-10-26-13-52-27
Screenshot_2015-10-28-17-14-17
Screenshot_2015-10-29-00-57-47
Screenshot_2015-10-29-00-57-55
Screenshot_2015-10-31-10-57-24
Screenshot_2015-10-31-10-57-52
Screenshot_2015-10-31-10-58-57
Screenshot_2015-10-31-10-59-09
Screenshot_2015-10-23-14-45-55
Screenshot_2015-10-23-14-46-02
Screenshot_2015-10-23-23-19-13
Screenshot_2015-10-23-23-19-32
Screenshot_2015-10-23-23-19-36
Screenshot_2015-10-25-02-31-46
Screenshot_2015-10-25-02-31-54

AnTuTu: 51,491

GeekBench
Jedno jadrový test: 1,241
Viac jadrový test: 4,261

Výkonnému čipsetu Exynos 5433 robí spoločnosť až 3 GB operačná pamäť RAM, ktorá umožní pohotový multitasking (prácu s viacerými aplikáciami naraz). Reštart zariadenia prebehol za slušných 15 a zapnutie 10 sekúnd. V obchodoch sú na výber dva mierne rozdielne modely – jeden ponúka 32 a ten ďalší 64 GB interné úložisko s možnosťou rozšírenia prostredníctvom microSD karty. Systém s nadstavbou TouchWiz zabral približne 6,60 GB, takže reálne zostalo na 32 GB verzii iba asi 25 GB.

O nadštandardnom výkone Galaxy Tab S2 hovorí aj dosiahnutý výsledok v porovnávacej aplikácii AnTuTu, kde sa mu podarilo získať až viac ako 51-tisíc bodov, čím sa zaradil medzi minuloročný Nexus 6 a tohtoročný hi-end model Meizu MX5 s Helio X10 od spoločnosti MediaTek.

Oblasť konektivity zase tvorí nízkoenergetické Bluetooth 4.1 a rýchla Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac MIMO.

TIP: Pozdávajú sa vám parametre? Galaxy Tab S2 aktuálne stojí 499 €.

lepšie foto ako zo smartfónov

Priznám sa, že som od tabletu tak dobrý výkon v oblasti fotografovania vôbec nečakal. Ak ale zoberieme do úvahy, že ide o pomerne kompaktné zariadenie, pravidelné využívanie zadného 8 MPx fotoaparátu nepredstavuje takmer žiadny problém.

Galaxy Tab S2 po stlačení spúšte zaostroval za zlomok sekundy a dokázal natočiť aj Quad HD video. Fotenie panorámy navyše prebehlo bez akýchkoľvek upozornení o rýchlom pohybe rúk, čo nemožno povedať ani pri niektorých drahších smartfónoch. Medzi režimami rovnako nájdete i manuálny, HDR, takzvaný duálny fotoaparát a rad ďalších, ktoré si stiahnete z virtuálneho obchodu Samsung úplne zadarmo.

Predný fotoaparát s rozlíšením 2,1 MPx zvládal video chat alebo selfie zábery na výbornú. Väčšie pozorovacie uhly by mu ale určite nezaškodili.

20151101_150627
20151101_151250
20151101_151256
20151101_151315
20151101_151350
20151028_144407
20151024_155747
20151101_145804
20151101_145828
20151101_145954
20151101_150332

FOTOVIDEO v plnom rozlíšení

Kombinácia šetrného čipsetu Exynos a iba 4000 mAh batérie dokáže naozaj nepredvídateľné veci. Tablet nemal ani po značnom znížení kapacity problém vydržať zhruba okolo sedem hodín pri náročnejšom používaní, ktoré zahŕňalo pravidelné hranie graficky menej komplexnejších Android hier, pozeranie niekoľkých častí zhruba dvadsaťminútového seriálu a niekoľkohodinové surfovanie na webe. Bez hrania by ste sa vedeli vyšplhať asi o pol alebo až hodinu vyššie. Oproti minuloročnej generácii teda prináša výrazne – až niekoľkohodinové – zhoršenie výdrže. Ak ale zoberieme do úvahy, že ide o tablet a teda zariadenie, ktoré sa nevyužíva tak frekventovane ako smartfón, bežnému používateľovi zrejme po plnom nabití deň aj niečo vydrží. Ohľad taktiež musíme brať na prostredie, v ktorých tablety väčšinou používame. V takýchto podmienkach sú zväčša poruke elektrické zásuvky, takže si ho môžeme pri ležaní v posteli nechať bezproblémovo nabíjať. Výdrž preto teda nehrá medzi tabletmi až tak dôležitú rolu.

Hrúbka konštrukcie má však značné rezervy, čo znamená, že by jej integrácia väčšej kapacity zdroja energie vôbec neuškodila. Na druhú stranu by sa ale po tomto kroku vytratil kúsok prémiového nádychu, ktorý tabletu dáva najmä jeho elegantné telo.

Celú kapacitu batérie zvládla priložená nabíjačka dobiť za hodinu a pol. Surfovanie zobralo za 10 minút približne 2 až 3 percentá, hranie náročnej hry 4 až 5 percent a pozeranie 10 minútového videa na YouTube asi 2 percentá.

Kráľ multimédií

Tablet predstavuje zariadenie na konzum – konzum obsahu z webstránok, videí z YouTube, filmov, seriálov alebo knižných príbehov v elektronickej forme. A na také niečo používateľ potrebuje kvalitný displej, ktorý Galaxy Tab S2 samozrejme nechýba. S extrémne jemným rozlíšením, hlasnými a čistými stereo reproduktormi, nízkou váhou konštrukcie s kovovým rámikom a príjemným pogumovaným povrchom sa však radí vysoko nad konkurenciu. Od tohto multimediálneho kráľa dostane jednoducho všetko, čo sa od tabletu z TOP triedy aj očakáva. A ako bonus budete môcť fotiť zábery alebo natáčať videá na tak dobrej úrovni, že sa vám nevyrovná ani veľa súčasných mid-range smartfónov.

Chcem kúpiť Samsung GALAXY S2 8.0

Ďalšie odborné recenzie na smartfón Samsung Galaxy Tab S2 8.0 nájdete na Recenzie.SME.sk