Kórejský Samsung bol vždy terčom kritiky za to, že svoje smartfóny vybavil množstvom predinštalovaných aplikácií, ktoré sa nedali odstrániť, a ktoré tak musel mať používateľ chtiac-nechtiac vo svojom Samsung smartfóne.

S príchodom modelu Galaxy S6 / S6 Edge Samsung upravil svoju „aplikačnú“ politiku a umožnil používateľom niektoré predinštalované aplikácie zakázať či úplne odstrániť.

Zákazníkom Samsungu v Číne to však nestačí a ich výbor pre ochranu spotrebiteľov sídliaci v Šanghaji zažaloval spoločnosť Samsung za to, že neumožňuje odstrániť, respektíve odinštalovať predinštalované aplikácie vo svojich smartfónoch.

Tento výbor sa konkrétne zameral na zariadenie Samsung Galaxy Note 3, ktoré má na čínskom trhu až 44 predinštalovaných aplikácií.

Vzhľadom na to, že Galaxy Note 3 obsahuje takéto množstvo bloatwaru, jeho používatelia nemohli naplno využívať kapacitu ukladacieho priestoru, ktorá bola z časti zaplnená práve obsahom Samsungu.

Samsung zobral sťažnosť na vedomie, akceptoval požiadavky výboru pre ochranu spotrebiteľov a momentálne pripravuje pre čínskych zákazníkov aktualizáciu, ktorá umožní predinštalované aplikácie odstrániť.

Výbor uviedol, že pokiaľ Samsung nesplní svoj sľub, právna bitka bude pokračovať a bude ešte rozšírená o ďalšie atribúty.

Samsung ďalej na svojich čínskych stránkach uviedol, že takúto možnosť vymazania predinštalovaného obsahu umožní aj pri nových modeloch Galaxy S6 a S6 Edge.

Uvítali by ste takúto iniciatívu aj od našich spotrebiteľských inštitúcií a úradov?