So všetkými pozitívnymi recenziami, ktoré boli napísané na adresu Galaxy S6 a jeho súrodenca, Galaxy S6 edge, by ste možno čakali, že sa budú predávať ako teplé rožky. A to by ste sa v žiadnom prípade nemýlili.

Samsung však potreboval, aby sa predávali ako teplé rožky s primiešaným kokaínom, no takýto príbeh sa však, na smolu pre Samsung nekoná. Ako je to však možné? Ako je možné, že jedny z najlepších zariadení, ktoré Samsung vôbec vyrobil neprilákali väčší počet záujemcov?

Keď pretočíme ručičku času dozadu, zistíme, že Samsungu trvalo len 25 dní, aby predal 10 miliónov kusov Galaxy S5, zatiaľ čo v prípade Galaxy S4 to bolo 27 dní. Ako sú na tom horúce novinky? Tým dosiahnutie tohto jubilejného čísla trvalo celý mesiac. Takéto „slabé“ výsledky tak oslabujú optimistické plány výrobcu do konca roka predať 70 miliónov kusov svojej novinky. Ak by tak mal spraviť, predávať by musel po 8,6 miliónov kusov každý jeden mesiac až do decembra. Aby sme to uviedli do perspektívy, znamenalo by to predávať každý mesiac viac kusov jedného smartfónu, ako menší výrobcovia, ako napríklad HTC či Sony predajú za celý rok.

Výkonných zariadení je príliš veľa

Jedným z dôvodov slabších predajov môže byť preplnený trh high-end zariadení, ktorý už neláka toľko ľudí, ako tomu bolo doteraz. Či dokáže agresívny marketing presvedčiť dostatočný počet ľudí nevieme, no dá sa špekulovať o tom, že sa to spoločnosti nepodarí. Okrem toho, Samsung na jeseň chystá novú generáciu populárneho zariadenia Galaxy Note 5, na ktoré čakajú milióny ľudí.

Zabúdať netreba ani na čínskych výrobcov a predajcov, ktorí na európske trhy prinášajú kvalitné a lacné zariadenia určené pre bežných ľudí. Samsung si tak do budúcna bude musieť veľmi dobre premyslieť či mu bude stačiť zmena dizajnu a konštrukčných materiálov, alebo či zmení aj cenovú politiku, poprípade niečo iné.

A čo vy? Aké zariadenie ste si kúpili za posledných 12 mesiacov?