Do rúk sa nám ešte pred vydaním dostala novinárska verzia pripravovanej logickej hry, BUBBLA, ktorá si dnes užíva oficiálnu premiéru v Google Play.

Pred tým, ako sa však pustíme do samotnej hry, by sme si niečo mali povedať o jej tvorcoch. TINYSOFT je totiž nezávislé štúdio zo Slovenska, ktorého členovia stoja za niektorými menšími hrami, ako aj za úspešnou vežičovkou, Age of Defenders. Popri prácach na Age of Defenders sa vývojári pustili aj do programovania novej hry, ktorá sa dnes dostáva medzi slovenských a českých hráčov. Či sa nám novinka páčila sa dozviete v dnešnej recenzii.

screen06

BUBBLA je logická hra v štýle chain reaction, teda reťazovej reakcie. V každej úrovni je rozmiestnených niekoľko príšeriek s rozličnou veľkosťou a farbou, ktoré symbolizujú ich výdrž. Na niektoré stačí kliknúť raz, na niektoré viackrát a vždy, keď nejakú príšerku zničíte, sa z nej do štyroch svetových strán vyroja menšie rybičky, ktoré dovtedy stihla zjesť. Tieto rybky po vypustení zrania ďalšie príšerky v okolí. Cieľom hráča je tak pomocou dobre premyslených ťahov spustiť čo najväčšiu reťazovú reakciu. V BUBBLA budete bojovať proti morským obludám, ktoré uväznili rybiu kráľovnu a pojedli jej poddaných.

screen07

Aj keď má v hre príbeh svoju rolu, pre hranie nie je až tak potrebný a popravde naň počas hrania možno zabudnete. Zo začiatku je nutné hrať s príbehovými príšerkami, no s pribúdajúcim časom a s tým, ako sa bude napĺňať váš mešec, si môžete zakúpiť nové skiny. Je teda len na každom z vás či bude likvidovať morské zubaté balóniky, zachránite zem pred zlými mimozemšťanmi, tučné deti pred sladkosťami, alebo metropolu od nepríjemných exkrementov. Okrem toho, vývojári prisľúbili, že do hry pridajú nový obsah a nové skiny, ktoré ju nepochybne oživia. Každý skin navyše prináša vlastné zvuky, ktoré sa hlavne pri hnedom skine naozaj podarili.

V hre nechýbajú ani špeciálne schopnosti, ktoré dokážu pomôcť s náročnejšími levelmi. Dajú sa kúpiť za hernú menu, pričom vôbec nie sú drahé, čo je nepochybne veľké plus. Okrem toho ich nebudete potrebovať príliš často, no pre príležitostné zdolanie levelu, ktorý vám dáva zabrať sa určite hodia. Zlaté dukáty sa dajú kúpiť aj pomocou mikro transakcií, takže ak by ste si chceli zrýchliť prekonávanie levelov, alebo rýchlo nakúpiť nové skiny a zároveň podporiť šikovných domácich vývojárov, budete mať tú možnosť.

Screenshot_2015-02-15-17-57-01

Vývojári sa pohrali aj s prezentáciou hry, takže grafika je optimalizovaná aj pre vysoké rozlíšenia, vďaka čomu vyzerá na všetkých displejoch jednoducho parádne. Hudba na prvé vypočutie taktiež zaujme a bláznivé mrmlanie do rýchlych tónov gitary vám vyčarí úsmev na tvári.

V hre je navyše obrovské množstvo úrovní prvého sveta a ďalšie svety sú na ceste. Tím vývojárov strávil stovky hodín navrhovaním levelov. Aj pomocou algoritmu ich nakoniec vzniklo vyše 25 000 (generovanie jedného levelu môže trvať aj 10 minút), z ktorých starostlivo vybrali približne 300. Prvých 50 levelov dokonca navrhli ručne, pričom dbali na kvalitu, ktorá zaručí najlepší zážitok z hry. Obtiažnosť sa tak pomaly ale isto zvyšuje. Skokové zvýšenie obtiažnosti pre podporu mikro transakcií, ktoré môžete poznať z iných hier v tomto titule nečakajte.

Autori nezabudli ani na hviezdičkové hodnotenie a za každý level, ktorý ukončíte obrovskou reťazovou reakciou získate ešte zlatú rybku, ktorá slúži k meraniu síl s vašimi online kamarátmi.

Ak sa vám hra páči, nezabudnite ju ohodnotiť na Google Play, prípadne prispieť pár eurami vývojárom. A ak sa chcete o Bubbla dozvedieť ešte niečo viac, zamierte na blog vývojárov, kde nájdete články o jej vzniku. Tak schválne, dokážete vypátrať, ako vznikol názov samotnej hry?

Screenshot_2015-02-15-18-00-32
Screenshot_2015-02-15-18-00-43
Screenshot_2015-02-14-13-15-01