Úvod Novinky Smartfóny v reštaurácii: Ako fotenie jedla spôsobilo chaos

Smartfóny v reštaurácii: Ako fotenie jedla spôsobilo chaos

15

Smartfóny zmenili svet. V niektorých prípadoch vo veľmi negatívnom zmysle a dokonca aj v oblastiach života, v ktorých by ste to nečakali. Môže mať moderná technológia nepriaznivý vplyv na reštaurácie? O tom sa dočítate v nasledujúcom článku. Je to skutočný príbeh z jedného New Yorského podniku.

„Sme populárna reštaurácia pre lokálnych ľudí, aj pre turistov. Fungujeme už veľa rokov. Zatiaľ čo množstvo zákazníkov, ktorých denne obslúžime sa nezmenilo, v poslednej dobe sa nám veľmi predĺžli čakacie doby, či už na stôl, na jedlo alebo na nápoje. To sa nezmenilo, ani keď sme pribrali viac personálu a z menu sme vyňali niektoré položky, aby sa zákazníci ľahšie rozhodovali.

Jednou z najčastejších sťažností na našu, a ďalšie reštaurácie v okolí je, že čašníci sú príliš pomalí a často treba dlho čakať na stôl.

Rozhodli sme sa zavolať firmu ktorá by nám pomohla vyriešiť celý problém. Samozrejme, jednou z prvých reakcií bolo, že možno personál potrebuje lepší tréning a kuchári nestíhajú pripraviť jedlo včas.

Ako aj iné reštaurácie v New Yorku, máme bezpečnostný systém. Dnes už využívame digitálne kamery, no pred desiatimi rokmi sme na zaznamenávanie aktvity používali vysokokapacitné videopásky. V akýkoľvek moment našu reštauráciu monitorovali štyri špeciálne systémy od Sony. Videopásky sme vyhadzovali každých deväťdesiat dní.

Firma ktorú sme si najali nám poradila, aby sme prezreli niektoré staršie záznamy a analyzovali z nich správanie zamestnancov. Išli sme teda dole do skladu, no tam už žiadne zábery neboli.

Nakoniec sme, našťastie, zopár záznamov našli v starých kamerách. Každé zariadenie v sebe malo jednu kazetu, ktorú sme pri výmene systémov zabudli vybrať.

Nálepky s dátumom na kazetách boli z utorka prvého júla 2004. Bol to veľmi rušný deň. Nahrali sme teda dáta do počítača a porovnali sme ich s podobne náročným dňom z prítomnosti.

2004

Zákazníci prídu dovnútra.

Sú usadení a dostanú menu. Traja zo 45 zákazníkov požiadali o výmenu stola.

Priemerne osem minút strávili pred zatvorením menu aby ukázali, že už majú vybrané.

Čašník sa takmer okamžite zastavil pri stole a zaznamenal si objednávku.

Prvé jedlo bolo na stole priemerne do ôsmich minút.

Dvaja zo 45 zákazníkov vrátili jedlo späť.

Čašníci po oku sledovali svoje stoly, aby mohli rýchlo odpovedať, ak by zákazníci niečo potrebovali.

Potom čo hostia dojedli, blok bol už na stole a do piatich minút odišli.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:05

2014

Zákazníci vošli dovnútra.

Predtým než dostali menu, 18 zo 45 zákazníkov požiadalo o výmenu stolu.

Pred otvorením menu si vybrali z vrecka svoje mobily, niektorí fotili, zatiaľ čo ostatní robili niečo iné (nevieme čo, nemonitorujeme WIFI aktivitu našich zákazníkov).

Sedem zo 45 zákazníkov privolalo čašníkov a ukazovalo im niečo na mobile. To trvá približne päť minút čašníkovho času. Opýtali sme sa na to personálu a vysvetlil nám, že hostia občas majú problém s pripojením na WIFI a preto žiadajú o pomoc.

Nakoniec čašníci prišli ku stolu a pýtali si objednávku. Väčšina hostí ešte ani neotvorila menu a žiada o trochu viac času.

Zákazníci otvoria menu, stále držia v ruke mobil a pokračujú v činnosti. 

Čašníci sa vrátia po objednávku. Zákazníci väčšinou opäť žiadajú o čas.

Nakoniec si objednajú.

Priemerný čas medzi príchodom do reštaurácie a objednaním jedla je 21 minút.

Jedlo prichádza približne do šiestich minút.

 26 zo 45 hostí strávi priemerne tri minúty fotením jedla.

14 zo 45 zákazníkov fotí jeden druhého s jedlom v ruke alebo pri jedení. Toto zaberá približne ďalšie štyri minúty, pretože si musia nové fotografie navzájom ukázať.

9 zo 45 hostí posiela jedlo späť, pretože im vychladlo. Je jasné, že ak by hneď začali jesť, nebolo by nutné ho opäť prihrievať.

27  zo 45 zákazníkov požiadalo čašníka, aby ich spoločne vyfotil. Štrnásti potom požiadali o ďalšie fotky, keďže tie prvé sa im nepáčili. Celý proces trvá priemerne ďalších päť minút čašníkovho času, takže nemôže obslúžiť ďalšie stoly.

Vo väčšine prípadov sú zákazníci neustále zahľadení do svojich smartfónov, a tak im zjesť pripravené jedlo trvá o dvadsať minút dlhšie, ako pred desiatimi rokmi. Navyše, keď už majú na stole blok, prejde ďalších pätnásť minút, než ho zaplatia.

8 zo 45 hostí počas odchodu narazí do ostatných zákazníkov (alebo v jednom prípade do čašníka), pretože sa nepozerajú pred seba ale sledujú smartfón.

Priemerný čas od začiatku do konca: 1:55

Takže, toľko k moderným technológiám. Ste aj vy podobní zákazníci, ako hostia v New Yorských reštauráciách? Zažili ste niečo podobné? Pracujete v reštaurácii a stretávate sa s rovnakými problémami? Podeľte sa s vašimi príbehmi v komentároch.

Zdroj: V